Isbilen Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Det er vel heller den enklere garde. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Gyldig poeng. Men grunnen er nok bedre oversikt over forbruk uten å ty til hjelpemidler som krever datakunnskaper. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Det er selvfølgelig unntak, men jeg vil påstå ganske bastant at snittalderen på de som gjør dette er rimelig høy. Spiller uansett liten rolle 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Jeg gjør det alltid slik. Det er mer praktisk å få seddler i forskjellige valører, enn kun én stor lapp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Det er jo bare å be om å få delt opp i andre sedler. 3 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Kan forstå "den eldre garde" forsåvidt, dersom de ikke klarer å få innsyn i kontobeholdningen sin i hverdagen. Men da hadde jeg likevel rundet opp beløpet for meg selv i hodet eller i notisboka eller hvordan de nå holder styr på pengebruken sin, fremfor å ta det ut i cash for å få det rundt. 282 kr i kassa på butikken = 300 kr brukt. Så har man 12 kr i "reserve". Mot slutten av måneden er man trygt og fint på riktig side. Søkt for en som har alle beløp i et ark og får ut et nøyaktig tall uansett 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Det er jo bare å be om å få delt opp i andre sedler. Ja, men det slepper jeg altså med min metode. Lettere å be de bak kassen runde opp, enn om å splitte sedler og mynter i spesifike valører. Det krever mindre kommunikasjon. Endret 26. juni 2017 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Og mindre arbeid fra kasseoperatøren. ? 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Opplæringen i både Kiwi og Mega presiserer at "<beløp> totalt" betyr at kunden vil at sluttsummen på kvitteringen sier det beløpet. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 "Ta ut 500 totalt" er litt upresist, dersom dette var ordene han brukte. Har sett folk be om å bli belastet et rundt beløp slik at resten kommer i kontanter, men aldri forstått hvorfor (med mindre man kjøper varer for hele 50 kr f.eks.) Hvis man handler for 282 kr, hvorfor vil man da be om 500 totalt slik at man ender med en tohundrelapp, en tier, en femmer og tre kronestykker i hånda etterpå? Jeg har hatt behov for 300 i cash før, og da ville jeg i dette eksempelet bedt om å bli belasta 582,- Noen ganger er det grense på kortet på når man får gebyr. Summer på opptil 499,- kommer det gebyr på, mens bruker man 500+ så slipper man 3-4 kr i gebyr på transaksjonen. Så da velger de å runde opp til nærmeste 500,- for å slippe det gebyret. Lenke til kommentar
Populært innlegg Musty Skrevet 27. juni 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2017 Men her må nå kunden ta litt ansvar også, totalbeløpet kommer jo opp på skjermen på terminalen før han trykker koden vel, så han har jo godkjent det som han i kassen har gjort? 10 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det er ikke altid det er en skjerm å se på,da går det ikke an å se totalsummen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det er ikke altid det er en skjerm å se på,da går det ikke an å se totalsummen Han snakker om bankterminalen han putter kortet i, og jo det er det. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Jeg gjør det alltid slik. Det er mer praktisk å få seddler i forskjellige valører, enn kun én stor lapp. Ante Valente : Hvilken lapp ? Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det er ikke altid det er en skjerm å se på,da går det ikke an å se totalsummen Dette er faktisk påbudt. Så jo, det finnes det. Kanskhe ikke en egen flatskjerm som noen butikker har, men alle kasseapparat(nye og gamle) har en eller annen form for skjerm som viser kunden totalsummen. 3 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Her om dagen var det en eldre mann som sa at han ville ta ut 500 kroner totalt, så jeg tok ut 500 kroner for han. Kunden ble sur og sa: "Jeg sa at jeg skulle ha ut 500 kroner TOTALT!" Jeg sa beklager til kunden og sa at jeg misforsto. Men hva mente egentlig kunden? Jeg tok det som at han ville ha ut 500 kroner? Hvordan ville dere ha tolket det? Nå har det vel blitt en del svar, men for å legge til min oppfatning: Nå har kanskje jeg en litt annerledes oppfatning enn de fleste, i hvert fall har jeg det inntrykket selv generelt, men hvis kunden sa han ville "ha ut 500 totalt", så tolker jeg "ha ut" som at han ville ha ut 500 utenom kjøpesummen. Selv ville jeg heller sagt f.eks. "...og så vil jeg ta ut sånn at det blir 500 totalt", det er i hvert fall en formulering jeg ville satt pris på få selv. Enkelt og forståelig. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Moderatormelding Dette er fra nå offtopic. Skjermsnakket også. Flere kundehistorier, takk.Tilbakemeldinger på moderering tas på PM. Endret 29. juni 2017 av Dragen 1 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Noen som ofte har kunder fra utlandet? Jeg merker stor forskjell på norske kunder og utenlandske. Spør jeg en norsk kunde: "Ville du hatt noe hjelp?" får jeg oftest som svar: "Ja, du kan hjelpe meg med å finne ditt og datt"... Mens utenlandske, spesielt briter, er mye mer høfligere: "Uhm yes please. Would you please help me to find xxx for me?" Når nordmenn har betalt får jeg oftest "hade" før de går. Utlendinger (briter spesielt), svarer oftest så mye som: "Thank you so much for your help, have a nice day!" Vi har mye å lære fra enkelte utlendinger, spesielt de som er fra Storbritannia. Mer høflige folk skal man se lenge etter. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 8. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. juli 2017 Er det høflig når det kun er innøvde fraser uten noe mening bak? De sier jo fordi de er vant til å si det, ikke fordi de faktisk mener det.. 21 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Vi har mye å lære fra enkelte utlendinger, spesielt de som er fra Storbritannia. Mer høflige folk skal man se lenge etter. Ah ja. Endeløse innøvde fraser. I Norge blir man lært opp til å si hade, hei og takk for maten. Det er samme greia. Briter er ikke hundre ganger mer takknemlig for at du gjør jobben din enn den jevne nordmann. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå