Alastor Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Da får jeg prøve å bidra Marekatten (altough,synes jeg at folk kan få diskutere innleggene). Hadde en kunde idag som hentet en HP-laptop, hvor det hadde vært en software feil. Kunden måtte betale i overkant 1000 kr for sjekk, frakt og arbeid, for en rimelig enkel F11-gjenoppretting. Han ringte nå, mildt sagt, lynforbannet ettersom han aldri hadde blitt fortalt at software-feil ikke dekkes av garanti, og han mente det burde si seg selv at dette blir dekket av garanti. Han mente også at han hadde blitt lovet å få en låne-pc. Samtalen sluttet med at han hadde kontaktet forbrukerrådet (hørt den før?), sa at jeg var useriøs (noe jeg kontret med "er det noen som er useriøs her så er det deg"), og jeg regner med å se han i butikk innen kort tid. Whoooop diiiiii doooooooo. Antar at dere ga han et kostnadsoverslag ved innlevering, slik dere plikter når det er snakk om en slik service dere utfører? (Ref håndtverktjenesteloven), samt ettertrykkelig informerte han ved innlevering FØR service ble utført at dette ikke var en reklamasjon eller garantisak, slikt dere plikter etter forbrukerkjøpsloven? Om jeg leverer inn noe jeg selv tror er en reklamasjonssak (og la oss si jeg kan fint lite om pc), så forventer jeg å få informasjon før dere reparerer og så krever betalt . 1 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg handler på Kiwi som regel. Grunnet det er nærmest og en stor Kiwi nær skolen min. På den storekiwien bruker det og være en Asiatisk jente (sikkert fra skolen + bor vell i blokka mi). Hun er SUPERRASK! Fyfaen der har man tempo. Engang det var travelt og begge "rennene" for varer var opptatt og meget fulle, pakket pinadø hun plastposen for meg på vekten/laserområdet. Og ellers så er hun rask som bare faen. Bortimot 50% raskere enn en Whitetrash. Edit: Ellers så har jeg en liten crush på en jente på den lokale Kiwien. Hun er så hyggelig mot meg og alle andre! Endret 22. mars 2010 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Antar at dere ga han et kostnadsoverslag ved innlevering, slik dere plikter når det er snakk om en slik service dere utfører? (Ref håndtverktjenesteloven), samt ettertrykkelig informerte han ved innlevering FØR service ble utført at dette ikke var en reklamasjon eller garantisak, slikt dere plikter etter forbrukerkjøpsloven? Om jeg leverer inn noe jeg selv tror er en reklamasjonssak (og la oss si jeg kan fint lite om pc), så forventer jeg å få informasjon før dere reparerer og så krever betalt . Slik jeg forsto det, så hadde kunden til og med hentet PC'en og betalt, for deretter å ringe for å klage. Det er flere som leverer inn en gjenstand til reparasjon, som om det var første gang den er inne. For så å komme med tidligere reparasjonspapirer og lignende for å kreve heving eller omlevering først når de skal hente ferdig reparert gjenstand. Det er også de som godtar et prisoverslag, henter gjenstanden, for så å komme tilbake flere uker etterpå og klager på et reparasjonen ikke gikk på garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg handler på Kiwi som regel. Grunnet det er nærmest og en stor Kiwi nær skolen min. På den storekiwien bruker det og være en Asiatisk jente (sikkert fra skolen + bor vell i blokka mi). Hun er SUPERRASK! Fyfaen der har man tempo. Engang det var travelt og begge "rennene" for varer var opptatt og meget fulle, pakket pinadø hun plastposen for meg på vekten/laserområdet. Og ellers så er hun rask som bare faen. Bortimot 50% raskere enn en Whitetrash. Edit: Ellers så har jeg en liten crush på en jente på den lokale Kiwien. Hun er så hyggelig mot meg og alle andre! Kjenner den, velger alltid kø i kassa her hvor bor etter hvem som sitter der. Generelt sett er de yngre langt raskere enn de eldre. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Antar at dere ga han et kostnadsoverslag ved innlevering, slik dere plikter når det er snakk om en slik service dere utfører? (Ref håndtverktjenesteloven), samt ettertrykkelig informerte han ved innlevering FØR service ble utført at dette ikke var en reklamasjon eller garantisak, slikt dere plikter etter forbrukerkjøpsloven? Om jeg leverer inn noe jeg selv tror er en reklamasjonssak (og la oss si jeg kan fint lite om pc), så forventer jeg å få informasjon før dere reparerer og så krever betalt . Ja, han hadde signert alle papirer som vi er pliktige til å informere om. Men vi er da ikke pliktige til å informere om at det er verken garanti eller reklamasjon, da vi ikke har kompetanse til å si om det er enten eller, som feks en fuktskade kan se ut som utrolig mange ting. Så lenge vi er salgspersonell og ikke Service-personell må vi se saken utifra slik kunden forklarer det (i dette tilfellet at CD-rommen var defekt). Personlig pleier jeg å gi et todelt svar som feks "Dette kan gå begge veier, siden jeg ikke er tekniker vet jeg ikke". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Dere plikter å melde i fra om det fra det tidspunktet dere finner ut (altså teknikeren som løste problemet hos dere) at det ikke er en reklamasjonssak, og å gi et prisoverslag, hvorpå kunde da kan velge å reparere eller ei. Da betaler han bare for undersøkelsen om han nekter. Ikke din feil altså, men serviceteknikeren kanskje? Litt synd at dere ikke har adskilt servicemottak og salg der du jobber - da hadde du sluppet unna det å måtte kunne litt av alt . 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ja, tekniker skal informere om at dette koster penger. Kunden skal få valget om å kaste enheten, repparere den eller betael for å få den urepparert. men 1000 kroner for det som ble gjort er vel ca samme pris som bare sjekk på pc? Endret 22. mars 2010 av Cosmo Kramer Lenke til kommentar
Corey Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Dere plikter å melde i fra om det fra det tidspunktet dere finner ut (altså teknikeren som løste problemet hos dere) at det ikke er en reklamasjonssak, og å gi et prisoverslag, hvorpå kunde da kan velge å reparere eller ei. Da betaler han bare for undersøkelsen om han nekter. Ikke din feil altså, men serviceteknikeren kanskje? Litt synd at dere ikke har adskilt servicemottak og salg der du jobber - da hadde du sluppet unna det å måtte kunne litt av alt . Aaah, ja seff... Jeg tror jeg mistoforstod ditt første innlegg. Slik jeg forstod det utifra service-rapporten så hadde teknikeren kontaktet kunde. Har med InfoCare og gjøre, men di har jo en hel haug med svin på skauen. Utrolig vanskelig og ha med å gjøre av og til. Sant det også Cosmo Kramer sier, at det koster nesten uansett 1000 kr for sjekk, så jeg tror egentlig kunden har sluppet billig unna. Tar uansett ikke så enormt lang tid og foreta en F11-gjenoppretting på en HP. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 men back on topic. Hadde en kune på joben som kom med en HP bærbar som var utolig skitten og ekkel. vill enesten ikke ta på den engang. var utrolig treg og slikt. vi ytet alikavell god service og bare så på den i butikken. var mye spyvare og drit på den. (manen er vel i 40/50) åra. gikk i loggen raskt for å finne ut hva han har vært på som kan ha infisert pcen. og tror du ikke vi fant 2 sifret antall pornosider han hadde vært på? Var en litt rart å fortelle han at han måtte være litt forsiktig med sidene han er på^^ og vi solgte antivirus til han:) Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hadde en litt fin episode her på lørdag: En av mine kollegaer kommer til meg og sier følgende: "Det var akkurat innom en som hadde vært her i går og kjøpt øl. Hun i kassen hadde bare slått in en øl i stedet for en 6-pk så nå ville han gjøre opp for seg og betale de resterende 5." Slike kunder gjør fakitsk dagen ganske bra. Ærlige og greie kunder. Ellers er det litt irriterende når kunden skal betale med kort og tar ut kortet før det blir godkjent. Må da stikke inn kortet på nytt og slå koden på nytt. Mange kunder blir nesten forbannet på dette. Og så er det de kundene som nesten skjeller meg ut fordi de skal ha pose. Tingen er bare den at hos oss ligger posene foran kassen slik at kunden kan ta posen selv. Er så mange som ikke ser det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ellers er det litt irriterende når kunden skal betale med kort og tar ut kortet før det blir godkjent. Må da stikke inn kortet på nytt og slå koden på nytt. Mange kunder blir nesten forbannet på dette. Jeg blir sur på meg selv hver gang jeg gjør dette, og jeg gjør det gjerne to ganger på rad. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å vente, men det er bare så fristende å dra den ut akkurat i det den blir godkjent. Jeg antar alltid at jenten i kassen tenker "Damn, denne karen har handlet før..." Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hadde en kunde her om dagen. Hun hadde kjøpt en støvsuger for ca 1,5 år siden. Nå hadde den ene skruen nede på selve munnstykket røket og hun spurte hva som kunne gjøres. Jeg sa at det ikke går på garantien, men jeg kan høre med produsenten uansett. Jeg ringe produsende og de sa at det ikke gikk på garantien, i og med at foten er en "slitedel" for å kalle det noe. Jeg psurte hvor mye en ny skrue kostet. Den kostet da 79,- +frakt + ekspedisjonsgebyr. Total sum, 152,- sånn sirkus. jeg informerte kunden om at denne skruen kom på ca 150-200 kr. -jaja, det var helt greit. Sa hun. Så når skruen kom, så var det en annen som betjente henne. Hun satte i skruen og kom å hentet meg fordi kunden ville snakke med meg. Jeg gikk ut og spurte hva det var. Hun sa at det var litt rart at dette ikke gikk på garantien og jeg forklarte henne igjen hele regla med "slitedel" osv. Hun sa ok, og sa at hun hadde betalt og at kviteringen hadde hun i lomma. jeg syntes det virka litt frekt å spørre om å se den,så jeg så kjapt på data'en at det hadde vært et salg på 198,- kr og tenkte at da har hun betalt og ønsket henne en god dag videre. MEN! Så spurte min kollega om hun reagerte på prisen på skruen. Jeg sa at hun hadde jo kjøpt den av deg, men neimen tror du ikke hun her damen på sikkert 70+ bare hadde funnet det på for å slippe å betale en skrue som hun selv har ødelagt!¨ Noen mennesker... At det går an å være så frekk! Endret 23. mars 2010 av g@bb@ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Evnt så kan hun ha glemt det ut eller misforstått... 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 *snip* Ikke værre enn å fakturere henne for den summen hun skylder dere da vel? Regner med dere tar navn på folk som bestiller varer hos dere? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg hadde heller aldri giddet å betale 150 kroner for en skrue. 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Nei, ikke 150, 97 + frakt! haha Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Ingen som er keen på å betale 150 raske for én skrue, men det rettferdiggjør vel ikke handlingen til denne damen? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hadde ikke giddet å gjøre meg til kjeltring for 150 kroner heller! Apropo nasking..stod i en matbutikk en gang og så på en narkoman som puttet jakka si full av ost. Jeg stod ca 3-4 meter unna han, jeg jobbet da som vekter og var i tilegg i uniform. Han trodde nok han var usynlig:) Endret 6. april 2010 av datating Flettet to innlegg. 3 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Er litt drøyt med 150 kr for en skrue, men det er jo en 6 tommer lang Miele skrue det er snakk om... Miele - litt dyrere. Men,men.. Skal fakturere henne skruen + småordregebyr siden summen er under 500,- Appropo nasking: Jobbet i en Meny butikk en gang. Var en der som presterte å ta 3 (tre!) sixpack med tuborg under jakken. Var nesten at jeg syntes han burde fått dem for forsøket. Tror aldri jeg har sett verre "ølmage" Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hadde ikke giddet å gjøre meg til kjeltring for 150 kroner heller! Jeg hører ofte dette argumentet, men jeg vet innerst inne at jeg er skurk og kjeltring fra før av, så det blir ikke noe verre av å ta en spansk en. Gir jeg noen en femtilapp og de gir meg vekslepenger som tyder på at de trodde jeg ga dem en hundrelapp så smiler jeg pent og går. Jeg teller aldri vekslepenger og stoler på at det jevner seg ut etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå