Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nordlendinger og humor... I dag ringte det en nordlending og sa: "For å si det rett ut: Æ mista mobilen i doen da æ sto og pæssa, så nå træng æ å kjøpe ny telefon ta dæ".

 

Slet med å holde maska da ja... :tease:

Hyggelig med kunder som gjør dagen morsommere på en ellers grå mandag. :)

Vet ikke om det er en ting for oss nordlendinger å sjekke mobilen mens man urinerer, for jeg gjorde akkurat det samme for noen år siden med min helt nye Nexus 4. Var ganske rask å få den i en pose ris så den berget seg heldigvis, men var litt rart å tenke på at jeg hadde tisset på mobilen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen til frekke vektere og kundebehandlere hos Securitas. Kjørte inn i et parkeringshus akkurat som var åpent, ingen skilt. Nå er det låst med kjetting. Ringer og blir nærmest kalt idiot for at jeg kjørte inn på en søndag når alt (unntatt treningssenteret) er stengt og jeg burde skjønne det. Han kunne komme om 3-4 timer og låse opp og det koster meg 2000 kroner. Han var ikke fornøyd med svaret 'da henter jeg en boltsaks'. Står og venter nå og prøver å snakke med en hyggelig kar som driver senteret heldigvis...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ny i jobben, og kunder generelt er en grunn til å hate jobben. Klager på pris, forklarer hvorfor konkurrentene er så mye bedre, blir sure hvis jeg sier at de må ringe et annet selskap når de ringer inn ang. noe vi ikke har noe med. Når de spør om noe jeg blir usikker på, svarer jeg: "Jeg er ny i denne jobben, men jeg skal høre med en kollega slik at jeg ikke gir feil info." De fleste er heldigvis forståelsesfulle, men noen reagerer sånn: "Åh, få noen på tråden som kan dette da!"

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Forstår meg ikke på enkelte altså.

 

Jobba i en jernvarebutikk i ungdommen.

Kom ei dame inn som jeg sprang rundt og fant ting for mens hun stod og ventet ved disken.

 

Kom tilbake med feil ting et par ganger, type ting hun beskrev som "sånn gullskrue med butt spiss på" eller noe i den dur.

Freste og kalte det slett arbeid og at jeg måtte vite sånt når jeg jobba med det.

 

Hun var misfornøyd med prisen hun måtte betale for varene.

Da jeg spurte om hun ville ha en pose å ha det i ropte hun "Det er jo klart jeg skal ha pose!".

 

Holdt maska og ønsket henne en god dag videre, hun bare så stygt på meg og gikk.

 

Fyttirakkern for et trist liv enkelte må leve...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Forstår meg ikke på enkelte altså.

 

Jobba i en jernvarebutikk i ungdommen.

Kom ei dame inn som jeg sprang rundt og fant ting for mens hun stod og ventet ved disken.

 

Kom tilbake med feil ting et par ganger, type ting hun beskrev som "sånn gullskrue med butt spiss på" eller noe i den dur.

Freste og kalte det slett arbeid og at jeg måtte vite sånt når jeg jobba med det.

 

Hun var misfornøyd med prisen hun måtte betale for varene.

Da jeg spurte om hun ville ha en pose å ha det i ropte hun "Det er jo klart jeg skal ha pose!".

 

Holdt maska og ønsket henne en god dag videre, hun bare så stygt på meg og gikk.

 

Fyttirakkern for et trist liv enkelte må leve...

Ja, hva får man ut av det liksom? Får de en god følelse av å forsure hverdagen til andre mennesker?

Lenke til kommentar

Der hvor jeg jobber får kunden en tekstmelding hver gang de har vært i kontakt med oss,  hvor de kan "rate" servicen de fikk på en skala fra "svært misfornøyd" til "svært fornøyd". De kan også legge igjen kommentarer. Vi har et system hvor hver enkelte av oss kan se tilbakemeldingene vi har fått fra kundene som vi har vært i kontakt med.

 

En kollega av meg fikk i dag en tilbakemelding fra en kunde som hadde valgt alternativet: "Svært misfornøyd" med kommentaren: "Forferdelig ventemusikk. Var tortur å høre på, rett og slett hjerteskjærende!"

 

Det har strengt tatt ingenting med servicen å gjøre, da vi ikke styrer hva slags musikk som blir spilt når kundene venter i kø.  :rofl:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å bli kjeftet opp og ned fordi en annen butikk sa at vi hadde noe som vi aldri har hatt på lager er jo kos. Det var tydeligvis vår skyld at de hadde null peiling på vårt varelager. Selvsagt... :yes: 

 

Også har du den kunden som var så sur fordi vi ikke hadde svart han på telefonen en dag det var rush i butikken, at han kom innom butikken og sto og ringte mens han var der, og ble bare surere og surere fordi vi ikke svarte han, selv om vi forsøkte å si at det var hans tur og at han ikke behøvde å ringe oss :lol: Han mente at vi burde ha egne folk til å svare på telefonen. Vel, det er jo derfor vi har en egen kundeservicetelefon, så hvorfor han ikke ringte de, vet jeg ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her om dagen var det en eldre mann som sa at han ville ta ut 500 kroner totalt, så jeg tok ut 500 kroner for han. Kunden ble sur og sa: "Jeg sa at jeg skulle ha ut 500 kroner TOTALT!"

 

Jeg sa beklager til kunden og sa at jeg misforsto. Men hva mente egentlig kunden? Jeg tok det som at han ville ha ut 500 kroner?  :hmm: Hvordan ville dere ha tolket det?

Lenke til kommentar

"Ta ut 500 totalt" er litt upresist, dersom dette var ordene han brukte.

 

Har sett folk be om å bli belastet et rundt beløp slik at resten kommer i kontanter, men aldri forstått hvorfor (med mindre man kjøper varer for hele 50 kr f.eks.)

 

Hvis man handler for 282 kr, hvorfor vil man da be om 500 totalt slik at man ender med en tohundrelapp, en tier, en femmer og tre kronestykker i hånda etterpå?

 

Jeg har hatt behov for 300 i cash før, og da ville jeg i dette eksempelet bedt om å bli belasta 582,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lettere å holde oversikt over pengebruk. Når han da er tom har han brukt 500 kroner. Kortet brukes kun til å ta ut penger, men de har nå skjønt at minibank er dyrt, derfor tar de ur 500 kroner de ønsker å betale varene med.

 

Slik han sa det skal alltid forstås som nevnt over her, at han ønsker å betale varene med en 5å0 lapp og få resten igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ta ut 500 totalt" er litt upresist, dersom dette var ordene han brukte.

 

Har sett folk be om å bli belastet et rundt beløp slik at resten kommer i kontanter, men aldri forstått hvorfor (med mindre man kjøper varer for hele 50 kr f.eks.)

 

Hvis man handler for 282 kr, hvorfor vil man da be om 500 totalt slik at man ender med en tohundrelapp, en tier, en femmer og tre kronestykker i hånda etterpå?

 

Jeg har hatt behov for 300 i cash før, og da ville jeg i dette eksempelet bedt om å bli belasta 582,-

Gjerne den eldre garde som driver med dette, både for å ha runde beløp på kontoutskriften (og for guds skyld i notatboka de noterer alle summene i), men også typ parkeringspenger og slikt.

 

Hadde en lignende situasjon for mange år siden da jeg var låseansvarlig i en relativt stor kjede. Kunden skulle ta det på x antall kroner totalt, men kassereren misforsto og tok ut x antall kroner ved siden. Kunden flippa helt ut og sto og skreik til den stakkars jenta. Når jeg kom løpende var han helt oppi ansiktet mitt og knyttneven klar. For å si det sånn så ble han nekta å handle der mer. Var ikke snakk om mer enn en 100-lapp i differanse heller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...