Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Finner frem diverse hvitevarer for kunde. Av og til kan det ta noen minutter før man finner frem alt sammen, mens kunden forter seg bak og hamrer på ringeklokka. Først når man kommer ut så fjerner han barnesete\rydder bilen slik at det blir plass..

 

Hvorfor kan de ikke bruke hodet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke alt for mye i detaljer da jeg ikke vil avsløre hvilken bedrift jeg jobber i.

 

Kunder som klager på prisen. Har startet i en ny kundeservice-jobb. En av mine første telefoner jeg tok snakket jeg med en kunde som truet med å bytte leverandør fordi vi er så dyre. Enkelte kunder ser bare på prisen, og bryr seg ikke om dårligere kvalitet. Han lurte også på om han kunne få en vare for billigere enn det den koster. Han var så frekk og spurte om han kunne få varen for en 1000-lapp mindre. Han ble sur da jeg sa at jeg dessverre ikke har lov til å selge for mindre enn det den koster. Da sa han at da kommer han til å bytte leverandør siden vi er så dyre! Jeez, bytt leverandør da vel!

 

En annen telefon jeg tok var det en som slet med noe som ikke min avdeling kunne løse, så jeg sa til han at jeg skulle sette han over til en annen avdeling. Han var så opptatt med å snakke med kolleger at han glemte å høre på det jeg hadde å si. Sa det flere ganger at jeg skulle sette han over i håp om at han skulle få det med seg. Plutselig spurte han: "Ja, har du fikset problemet nå?". Jeg svarte: "Jeg får dessverre ikke gjort så mye, men jeg skal sette deg over til en annen avdeling, så kan de se på det". Han svarte ikke denne gangen heller, men snakket videre med kollegene sine. Da bare satt jeg han over (vet ikke om han fikk med seg det) :p

 

Også har vi de kundene som leser opp kort-numrene på 12 sifre så fort at jeg ikke rekker å notere tallene. Sånne som tror at vi får med oss alt uansett hvor fort de leser.  :huh: Verstingene er de som leser tallene sånn: åtte og førti, to og tretti, syv og femti... Gjerne med en rakettfart. 

Endret av m20k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Også har vi de kundene som leser opp kort-numrene på 12 sifre så fort at jeg ikke rekker å notere tallene. Sånne som tror at vi får med oss alt uansett hvor fort de leser.  :huh: Verstingene er de som leser tallene sånn: åtte og førti, to og tretti, syv og femti... Gjerne med en rakettfart. 

Den siste der får jeg hele tiden også. Utrolig irriterende når kunde sier f eks åtte og førti, og du begynner å trykke 8-tallet, og innen du har korrigert det til 48 så er kunden langt videre med sine fem og tretti, ni og seksti osv.

Også like gøy når folk blander dialekter og bruker "tjue" og "sju", istedet for "tyve" og "syv"

Lenke til kommentar

Også har vi de kundene som leser opp kort-numrene på 12 sifre så fort at jeg ikke rekker å notere tallene. Sånne som tror at vi får med oss alt uansett hvor fort de leser.  :huh: Verstingene er de som leser tallene sånn: åtte og førti, to og tretti, syv og femti... Gjerne med en rakettfart.

Artig med de som leser opp "tre hundre og åtte og førti" der de mener f.eks 300840, eller 3084 eller andre kombinasjoner.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier "sju" i dagligtale, men "syv" på telefonen, nettopp fordi det blandes så lett med "tjue".

 

Og talefeilen "sjue" er helt krise når man driver med support, ja. Man burde rett og slett ikke vært kvalifisert til jobben om man ikke klarer å uttale kj-lyden. Man ansetter jo ikke blinde piloter, for eksempel.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For ett par dager siden var jeg innom en dagligvarebutikk, og skulle kjøpe litt forskjellige greier. Men når jeg skulle betale i kassen, så havnet jeg dessverre like bak en eldre gubbe. Han ble faktisk stående for å lese gjennom hele den lange kvitteringen sin veldig grundig, før han begynte å pakke sammen alt dilldallet han hadde kjøpt.

 

Men hvis en kunde ønsker å sjekke kvitteringen sin, så kunne de vel iallefall ha pakket sammen varene sine først? Kanskje gått ett stykke unna også, slik at man ikke blir stående midt i veien for alle andre. Klarer de ikke å få med seg at de står midt i veien, eller er det bare at de ikke bryr seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nordlendinger og humor... I dag ringte det en nordlending og sa: "For å si det rett ut: Æ mista mobilen i doen da æ sto og pæssa, så nå træng æ å kjøpe ny telefon ta dæ".

 

Slet med å holde maska da ja...  :tease:

Hyggelig med kunder som gjør dagen morsommere på en ellers grå mandag. :)

Endret av m20k
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her jeg jobber har vi kampanje om dagen, 30% på en type vare og så 50% på noe annet osv.

 

Er så herlig når så og si alle kunder sier "og så er det halv pris på den" og 30% på den.. og "er du helt sikker rabatten kom inn?" ....

Forstår kunder er opptatt av rabattene, men det kommer jo opp i displayet som kunden ser hva prisen er og rabatten..Sigh....

Lenke til kommentar

Du gir kundene mye creds hvis du tror de leser/skjønner/følger med på den.

Synes det er greit de sier ifra om slikt underveis, enklere å ordne opp i hvis ting ikke stemmer da enn om de kommer tilbake etter å ha lest kvitteringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...