Populært innlegg Dilemma Skrevet 4. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg selger av og til noen greier på finn, og syns ofte det er mye frem og tilbake med forskjellige "kunder" Prøvde å selge en svær gammel bordsag her for en stund siden: dude: Kan jeg komme å kjøpe den i ettermiddag? meg: Hei, jada det kan du. Har du mulighet til å komme f.eks. kl 18? dude: Skal kjøre fra Mandal til Drammen og tilbake igjen så jeg vet ikke når jeg kan være der meg: ok, jeg er ikke hjemme hele kvelden, så det hadde vært fint å få avtalt et klokkeslett vi kunne møtes. Eventuelt ta det en annen dag. dude: Jeg jobber hver dag mellom kl 9:0 og 10:30 meg: ok.. har du forslag til dag/klokkeslett vi kan møtes? dude: Jeg vet ikke, jobber ofte overtid. Går du ned i pris? meg: Jeg synes det er vanskelig å gi deg en bedre pris når jeg ikke vet når den eventuelt blir hentet dude: Kan du levere den til adresse: XXXXX meg: Nei, det har jeg ikke mulighet til. dude: Kan jeg hente den etter 17.mai? meg: Helst ikke, jeg vil gjerne bli kvitt den litt kjapt og selger til første mann som kommer og henter dude: Men jeg kan ikke hente før det. Har du noen naboer som kan oppbevare den frem til 17.mai meg: Nei dude: Si fra dersom du går ned i pris meg: Absolutt, det skal jeg gjøre 17 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Typisk, blir mer imøtekommende hvis prisen reduseres ja, jævla dust. Sånne folk tåler jeg ikke. Derfor jeg sjelden gidder å selge ting, venner og familie er fornøyde da, jeg gir bort ting eller til "gi bort pris" for å bli kvitt saker og ting Litt mer ontopic, jeg irriterer meg stadig over hvor lite villig folk er til å være konkrete når de tar kontakt med meg (brukerstøtte). "Det funker ikke", hva funker ikke? "alt" *sukk* Endret 4. mai 2017 av Uderzo 6 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 "Fiks dette" "Hva da?" "Den datagreia" "Nå må du være litt mer spesifikk" "Jeg kommer ikke på nett" "Ok, jeg skal kikke på det" Ruter (fra Telenor) får ikke koblet seg opp til DSLAM, så jeg ringer kundeservice. "Jeg kan ikke se at det finnes noe abonnement på den adressen" Jeg. Hater. Idioter. 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 "Fiks dette" "Hva da?" "Den datagreia" "Nå må du være litt mer spesifikk" "ingenting fungerer, fiks det og ring opp" *legger på* Ca den samtalen hadde jeg for en stund siden også. Tok over PC`n via remote, ser absolutt ingenting galt. Jeg venter 5 minutter så det ser ut som jeg har gjort noe, gir tilbake plassen og ringer opp igjen og hun takker så mye for hjelpen og sier at alt fungerer fint nå 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Er mye rart på Finn ja. Hadde annonse ute en gang at jeg drev litt mer solfilm til bil, og gjorde det billig under øvingsfasen. Startet på 500 for alt bak og etterhvert opp mot 3000. Hendte jeg fikk melding om jeg kunne ta halv pris, og folk som prøver å prute. Gjør man sånt med elektriker og rørlegger også? 'Det vil koste 5000kr å fikse x og x'. 'ok, skal vi si 2500 så kan du komme imorgen?' Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Det må da være lov å prute, er ikke verre enn å avvise tilbudet om det blir for lavt. 3 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Ja, det er da vanlig å forhandle pris med håndverkere dersom man skal ha jobben gjort for en fastpris. Endret 4. mai 2017 av Sveern 6 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Det er frekt å svare OK på pristilbud, men så prute i samme setningen. Og å avtale tid i samme slengen. Jeg reagerer på måten det fremstår på. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Ang Finn, har sikkert sendt 10-12 forespørsler til forskjellige selgere denne uka, kun 2-3 som har svart...når man selger noe må man da følge med på om det er kommet noen henvendelser. 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Og ta bort annonser som er solgt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg m20k Skrevet 4. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2017 "Fiks dette" "Hva da?" "Den datagreia" "Nå må du være litt mer spesifikk" "ingenting fungerer, fiks det og ring opp" *legger på* Ca den samtalen hadde jeg for en stund siden også. Tok over PC`n via remote, ser absolutt ingenting galt. Jeg venter 5 minutter så det ser ut som jeg har gjort noe, gir tilbake plassen og ringer opp igjen og hun takker så mye for hjelpen og sier at alt fungerer fint nå Jobbet mye med dette da jeg var lærling. En gang spurte jeg kunden: "Sitter du med en bærbar eller stasjonær pc?". Da svarte hun: "Det vet vel ikke jeg, er DU som er dataeksperten her!" Også har vi disse kundene som styrer musa si mens jeg tar over pc'en via remote slik at jeg ikke får gjort det jeg skal. Må be dem pent om å ikke røre musa. Men det er ganske morsomt når de fortsetter å styre musa mens jeg holder på. De mest irriterende kundene var de jeg forsøkte å stille spørsmål om hva som var galt, hva slags feilmelding vedkommende evt. får osv, men så får jeg ikke svar fordi kunden er for opptatt med å snakke med kollegaen sin i bakgrunnen, så jeg må spørre de samme spørsmålene flere ganger før jeg får respons. Er faktisk veldig mange kunder som tror at vi som jobber med den slags support kan trykke på en magisk knapp som gjør at alle problemene blir løst uten å vite hva slags problem kunden har. En annen morsom ting jeg opplevde var at kunden spurte om hun kunne ta en VIKTIG telefon mens jeg holder på med pc'en hennes (remote). Jeg sa at det går helt fint. Da hørte jeg i bakgrunnnen. "Ja hei. Jeg skulle ha bestilt en stor pizza nummer 12 uten sjampinjong" 19 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Også har vi disse kundene som styrer musa si mens jeg tar over pc'en via remote slik at jeg ikke får gjort det jeg skal. Må be dem pent om å ikke røre musa. Men det er ganske morsomt når de fortsetter å styre musa mens jeg holder på. 9 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Også har vi disse kundene som styrer musa si mens jeg tar over pc'en via remote slik at jeg ikke får gjort det jeg skal. Må be dem pent om å ikke røre musa. Men det er ganske morsomt når de fortsetter å styre musa mens jeg holder på. TAKK! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) En av de første jobbene jeg var med på som murerlærling, så kom paret som bodde der når dagen var slutt. Litt middelaldrende par, ganske stor dame med "fin" kjole. Vi hadde hengt opp bånd foran gangen, som en stengsel så de ikke skulle gå på gulvflisene. Sjefen sa tydelig til dem da de gikk inn stuedøra: "IKKE gå på de flisene i dag, de er nylagt..!" 2 minutter ut i samtalen går dama ut på flisene og sklir rundt ^^ sjefen klikker og ho blir livredd. Og jeg håper dette ikke er normalt i håndverkerbransjen. Det var det heldigvis ikke. Har også hørt fra andre om finere strøk i Oslo, hvor fruene skal "prøve-gå" flisene, og hvor det har vært tilfeller hvor gulvet bare skulle pigges opp og bestiller nye fliser. Galskap. Endret 5. mai 2017 av Taurean 2 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Snakker om kunder innen IT. Tror min favoritt er de som svarer "Det er din jobb å vite" når man spørr om hva som er galt med PCen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) "Ingenting fungerer" er også en klassiker, men alt man spør om fungerer. Type: -ingenting fungerer her -har du skjermbilde? -ja -får du logget inn? -ja -får du ringt med den?(telefonisystem) -ja -hva er det som ikke fungerer? -ingenting fungerer -hvilke feil opplever du da? -vet ikke hva som er galt, jeg kan ikke så mye data Endret 6. mai 2017 av aklla 3 Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Kunden kommer inn sammen med sitt barn på 5-6 år "Jeg skal ha en iPad" - Ja det kan vi fikse, hvilken iPad har du tenkt på? "Det vet vel faen ikke jeg, jeg er ikke noe nerd" mens han ser meg opp og ned - De kommer i 2 typer, en stor og en liten, koster det og det "Ta den billigste" - Hvilken farge vil du ha? Sølv, Gull eller Svart/grå "Det var da voldsomt til mas, jeg vet ikke, bare ta en" - Den er grei, da tar jeg en svart? "Nei den vil jeg faen ikke ha, ta en sølv" ... -Vil du ha noe deksel eller beskyttelse? "Ja det må jeg ha, er denne idioten her som skal ha det" mens han ser ned på barnet han hadde med seg Vi går bort og ser på forskjellige deksler, og jeg gir det ene til barnet ettersom jeg har fått inntrykk av at han får velge hva han vil ha "Hvis du ødelegger det dekselet nå så brekker jeg armen din" --- Stakkars barn som må holde ut med det der 24/7 En annen historie er om en kone som skulle inn å kjøpe telefon for mannen ettersom han klarte å knuse sin. Dama virket ganske usikker hele tiden, og etterhvert skal vi registrere abbenomentet. Dette står i mannen sitt navn, og vi forklarer at vi må snakke med han for å registrere det. Hun kvier seg voldsomt mot å ringe han, og prøver å vri seg bort fra det flere ganger. Vi forklarer at vi ikke får registret abbenoment uten å snakke med han over telefon eller at han møter opp i butikken. Tilslutt ringer hun mannen, og når han svarer er det første han sier: "hva er det nå din jævla drittkjerring, jeg sa du ikke skulle forstyrre meg". Jeg står 1-2 meter unna, men hører klart å tydelig at han skriker i telefonen til kona. Hun forklarer at vi trenger å snakke med han pga abbenomentet, og han skriker tilbake "Fyfaen, du klarer virkelig ingenting du din hore". Hun gir telefonen videre til meg, og han snakker rolig og fint, og jeg får det jeg trenger fra han. Virket som en helt annen person. Kona får telefonen tilbake og mannen begynner å skrike igjen "sånn, jeg ska du ikke skulle bry meg med noe, nå får du faen ordne opp resten selv". Kona unnskylder flere ganger og legger på. Jeg spurte om det går bra, og om hun trenger hjelp til noe mer. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si her, vurderte å ringe politiet hjem til dem, men ble så usikker på om det var rett. Dette skjedde for noen år siden, men jeg tenker på det ofte, stakkars dame 6 Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Så var det den gangen en kunde ble tatt i å stjele og ble stoppet av vekterne. Mens vi venter på politi spør han "Tar dette lang tid eller, jeg har en avtale" 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 6. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 6. mai 2017 Alle er pliktige til å melde fra om lovbrudd. Mishandling er lovbrudd. Mobbing og trusler er også mishandling. Telefonnummeret til Alarmtelefonen for barn og unge er 116 111. Her finner du kontaktnummer til barnevernet i din kommune. Politiets nummer er 02800. For nødtilfeller, ring 112. 19 Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Alle er pliktige til å melde fra om lovbrudd. Mishandling er lovbrudd. Mobbing og trusler er også mishandling. Telefonnummeret til Alarmtelefonen for barn og unge er 116 111. Her finner du kontaktnummer til barnevernet i din kommune. Politiets nummer er 02800. For nødtilfeller, ring 112. Jeg spurte ansvarlig leder på jobb når det skjedde og han sa bare at det var privat så vi skulle ikke bryte inn, men var ikke helt enig der. Nå vet jeg vertfall mer om det skulle skje igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå