Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Hadde en kunde her en dag som var fly forbannet fordi bårebuketten (jobber altså i blomsterbutikk) han hadde bestilt ikke hadde kommet fram til begravelsen. Det skjønner jeg jo at er en rimelig lei situasjon, med tanke på omstendighetene. Buketten kostet dessuten rundt 800-900 kroner. Han ga hvertfall sjefen min huden full og stakkars sjefen løp butikken rundt for å finne den bestillingen og se hva som hadde gått galt, men hun fant den ikke i det hele tatt. De kom nå fram til en eller annen løsning til slutt. Dagen etterpå kom kunden luskende inn i butikken og ga oss en marsipankake.. Det viste seg at det var helt feil butikk, han hadde bestilt av en helt annen butikk enn oss, ikke rart vi ikke kunne finne bestillingen. Vi fikk hvertfall kost oss med kake den kvelden! Synes det var veldig hyggelig av han å komme med en unnskyldning :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har gjort noe lignende jeg også.

kjøpte fjernkontroll til Wii, puttet i batterier og slo den på.

fjernkontrollen lyste, men konsollen fant ikke fjernkontrollen.

dro på butikken, byttet den ut, den var jo så klart defekt.

dro hjem, akkurat samme feil.

jeg leste da bruksanvisningen, det var vist 2 knapper man måtte trykke på for å connecte de første gangen :blush:

Dette høres ut som alt for mange jeg kjenner. Jeg vet ikke om det er et tegn på at folk er blitt late eller at man bare er vant til å motta et produkt som ikke fungerer, men det virker ikke til å sjokkere noen at produktet de nettopp har pakket opp ikke funker. "Jaja, fikk bare en defekt en" i stedet for "Det funker ikke - kanskje jeg gjør det feil".

Jeg skulle gjerne sett en liten endring i kundeservicebransjen. Hvis problemet du har er et problem du kunne løst selv ved å lese i bruksanvisningen så får du ikke ringe kundeservice igjen på 6 måneder. Hvis du klager på lang ventetid og det viser seg at dette var et problem du kunne løst selv så får du et år uten og en liten leksjon i hvorfor køer blir lenger når folk ikke forsøker selv.

Lenke til kommentar

jeg leste da bruksanvisningen, det var vist 2 knapper man måtte trykke på for å connecte de første gangen :blush:

Du aner ikke hvor ofte vi har folk som har kjøpt wiiutstyr, feks wii fit, som har det problemet der og påstår ting ikke virker...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du aner ikke hvor ofte vi har folk som har kjøpt wiiutstyr, feks wii fit, som har det problemet der og påstår ting ikke virker...

Med tanke på hvor stort fokus det er på "duppeditter som dør" den dag idag,så kan jeg se for meg at enormt mange "duppeditter" som egentlig virker har blitt destruert.Jeg har jobbet på ca.5 elektronikk-butikker og på hver eneste har det vært kamp om di "defekte" routerne som blir levert inn.Det burde være et større fokus på testing fra forbrukerens side,ettersom det går på bekostning av miljøet.

Lenke til kommentar

Noen historier fra varehuslivets glade dager i vinterferien:

Begynner dagen på lørdag med å få vite at vi må måke rundt hele huset slik at branndører er helt frie for snø, og lage passasjer slik at man kan gå ca 2 stykker i bredden ut av snømassene som så hyggelig har blitt shøvva opp langs veggen av vår kjære kommunesnømåkermann.

Joda, greit nok det, så jeg starter da med fresinga, og i det jeg får start på snøfreseren som har stått stille en god stund, kommer det en kunde bort til meg og sier at jeg gjør det feil. Forklarer han at jeg har brukt denne snøfreseren bortimot 100 ganger før, så jeg tror nok at jeg skal klare dette selv. Men nei, han skriker da ut DU GJØR DET FEIIIIIIIIL!!!!!, for så å dytte meg vekk så jeg går på trynet slik at han kommer til snøfreseren og begynner å dytte den inn i snøhaugen(som forøvrig hadde blitt til is over vinteren) og setter den fast og får en mengde stein og is inn i maskinen slik at den stopper og er umulig å få start på igjen. Forøvrig var det bortimot 4 kilo med is som satt fast i bladene som var umulige å rikke. Han sa bare sorry og gikk til bilen og kjørte av gårde før jeg fikk sakt noe. *Noterte nummeret på bilen, regning sendt*

Etter da å ha fått tatt ut en annen snøfreser står jeg og shøvver snø vekk fra huset mens det sitter gjester inne på kaffeen og lirer av seg dritt om hvor stakkars meg det må være å stå ute i snøværet å måke langs bygningen. Givende.

Bortsett fra dette har man den gode gamle stamkunden som kommer innom og skryter av tven sin, om hvor mye bedre de er enn tvene jeg selger. Sier som regel så fint for deg osv, men når han napper tak i meg og skriker meg opp i trynet: BRYR DU DEG IKKE OM HVA JEG SIER ELLER! HÆ? HÆ? HVA FAEN ER DET FOR EN KUNDESØRVIS DU DRIVER A MANN!?!?! HÆ?? .....

Slike mennesker burde få nakkeskudd. Om man beveger seg bort i den 3 avdelingen jeg jobber i, der jeg dytter handlevogner og ordner med panterommet når det er fult osv. har jeg mange bra historier:P

På lørdag(en VELDIG travel dag) så fikk jeg beskjed via samband om at panterommet var fult og automatene stoppet å ta imot flasker. Fair enough, jeg går ned for å ordne det, hvor jeg blir møtt av "project Mayhem" klare til å lynsje flaskegutten for å ikke være trollmann og trylle automatene i stand på 2 minutter. Han ene kom faktisk inn på bakrommet der jeg står og sorterer flasker og presterer å lire av seg at NEI NÅ FÅR DU FAEN MEG SE Å HENGE I, DETTA GÅR FOR SAKTE. For det første er det adgang forbudt for kunder, for det andre så var jeg like drittsekk tilbake og kjørte på nødstoppen mens jeg rydda, da automaten fylte seg opp kjappere enn jeg klarte å tømme den. så det ble litt sånn stopp-gå-stopp-gå mentalitet uten for panterommet. TRøkka inn nødstopp på begge automatene og gikk ut og forklarte at herremannen til høyre er kontaktpersonen når eventuelle raserianfall og blodsukkernivå når blind vold. Alle kundene som venta kjefta han ned. made my day^^

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Idag, på felleskjøpet.

Jeg dulla med noe ved varemottaket uten at jeg husker hva det var, en bil kjørte inn og skulle ha en sekk med kalk eller noe. Jeg legger sekken pent der den skal og får ikke løftet hodet engang før mannen, en knark på sikkert 60-70 år stirrer på meg og spør brått og uventet:

Tror du på jesus, gutt? :hmm:

Personlig kan jeg ikke fordra relgion, og får lyst til å gaule ut at jeg er en tilhenger av Muhammed. Mannen fortsatte i sikkert fem minutter om at det var rette veien å gå osv.

Neste gang får noen andre betjene gampen. :nei:

Vi fikk oss en god latter på lageret når nissen hadde kjørt. :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stod i kø på en matvarebutikk i dag. Jenten som stod i kassen var både hyggelig og rask. Så spurte hun damen som var før meg om hun ville ha to poser eller mer. Mens da kunden svarer "du ser vel at jeg trenger mer enn to poser!!!??"

Hva skjer med at folk er så frekk da. Jeg skjønner ikke at folk i det hele tatt har evnen til å heve stemmen og bitche til vilt fremmede, i tillegg når det er snakk om bagateller. :ermm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Hva skjer med at folk er så frekk da. Jeg skjønner ikke at folk i det hele tatt har evnen til å heve stemmen og bitche til vilt fremmede, i tillegg når det er snakk om bagateller. :ermm:

Butikkpersonalet burde absolutt ha vært utstyrt med stun guns. Da kunne de ha gjort oss alle en tjeneste, når en eller annen idiot oppfører seg som en tosk, og trenger å bli satt på plass.

5_18673.jpg

Senest for en time siden var jeg på butikken selv der det var et sinna kvinnemenneske som freste mot kassadama.

Endret av greygenic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slettet en LANG off-topic diskusjon om ventetid på mat. Hva har det med denne tråden å gjøre?

Vær så snill, prøv å hold dere til emnet i denne tråden. Det ser ut som om denne tråden er i ferd med å ha utspilt sin rolle da nesten ethvert innlegg fører til en diskusjon langt ut på viddene (ofte de samme som hjelper til med å avspore... gjentakelse kan føre til advarsel).

Kommer til å vurdere om den skal stenges i løpet av noen dager. Vi får se om folk har så mye å komme med at man klarer å holde seg til emnet.

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve å bidra Marekatten (altough,synes jeg at folk kan få diskutere innleggene).

Hadde en kunde idag som hentet en HP-laptop, hvor det hadde vært en software feil. Kunden måtte betale i overkant 1000 kr for sjekk, frakt og arbeid, for en rimelig enkel F11-gjenoppretting.

Han ringte nå, mildt sagt, lynforbannet ettersom han aldri hadde blitt fortalt at software-feil ikke dekkes av garanti, og han mente det burde si seg selv at dette blir dekket av garanti. Han mente også at han hadde blitt lovet å få en låne-pc.

Samtalen sluttet med at han hadde kontaktet forbrukerrådet (hørt den før?), sa at jeg var useriøs (noe jeg kontret med "er det noen som er useriøs her så er det deg"), og jeg regner med å se han i butikk innen kort tid.

Whoooop diiiiii doooooooo.

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve å bidra Marekatten (altough,synes jeg at folk kan få diskutere innleggene).

Det er lov å kommentere, men starter man en diskusjon som går over flere sider, så fjernes den (det er rimelig uinteressant for de som går inn på emnet basert på emnetittelen) :)
Han ringte nå, mildt sagt, lynforbannet ettersom han aldri hadde blitt fortalt at software-feil ikke dekkes av garanti, og han mente det burde si seg selv at dette blir dekket av garanti.

De fleste som bare bruker datamaskinen, bryr seg ikke om det er hardware eller software feil. Det er en feil for de, enkelt og greit. Blir som når folk uten peiling på teknologi kjøper et kamera av meg, og så kjøper et piratminnekort i Thailiand som går i stykker etter kort tid. De mener at den som solgte kameraet må være ansvarlig for at alle bildene er slettet fra kortet :)

Ellers hadde vi en kunde innom som skulle hente et 4,9 år gammelt videokamera som var tilbake fra verksted for tredje gang. Første gang var kassettmekanismen låst, andre gang var bildet sort, tredje gang fikk de striper på skjermen. Han krevde da et nytt, fordi han mente det var samme feil (oppstår samme feil for tredje gang, har de rett på nytt kamera iflg Forbrukerkjøpsloven). Jeg prøvde å forklare hvorfor det ikke var samme feil, og hvorfor han ikke fikk bytte i et nytt, men kom aldri til ordet. Spurte om jeg kunne få lov til å snakke ferdig, men det fikk jeg tydeligvis ikke. Hver gang jeg begynte å snakke, så avbrøt de meg med et eller annet. De var ikke veldig flinke i norsk heller, så det var en vanskelig samtale i utgangspunktet.

Etter å ha bedt om å få lov til å snakke ferdig i fem minutter hentet jeg sjefen som til slutt fikk lov til å snakke ferdig (jeg var vel bare en underdanig ansatt "på gulvet" for de) og de godtok forklaringen. Men de sa til meg i det de gikk at jeg var en dårlig kundebehandler som hadde mye å lære av min sjef ettersom jeg ikke hadde forklart dem hvorfor det ikke ble regnet som samme feil :roll:

Lenke til kommentar

Gaaaaaah! Glad jeg ikke jobber innen kundeservice. Kudos til de av dere som jobber med det! :ohmy:

Er heldigvis stort sett hyggelige folk da. Vi har flere kunder hver dag som roser oss for god service og for at vi er så hyggelige og hjelpsomme. Da bryr man seg ikke så veldig om de få surpompene som velger å stikke hodet sitt innom i ny og ne.

Man får gjerne sine egne "stamkunder" også etterhvert, som bare vil snakke med akkurat deg. En dame sier hun blir så glad hver gang hun står sånn til å køen at det er meg hun får snakke med, selv om hun bare skal levere eller hente filmer/bilder. Slike kunder gjør at jeg stortrives i jobben min.

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet i kundebehandligsyrket nå, men er det noe jeg kommer til å savne så er det de kundene som man kan sette av litt ekstra tid til bare for å prate. De som er hyggelig rett og slett

Nå har jeg starta som lærling i automasjon, så blir ikke mange flere historier her, kanskje jeg kommer på noe jeg ikke har kunnet skrevet før, får se :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ytterst slitsom kunde på jobben i forrige uke. Jeg jobber jo som sagt på Burger King så man møter masse rart der.

Eksempel: Chopper Cheese, Crazy chicken, Wuper osv.

Men i allefall:

En kunde: wopper meny med cola, 5 nuggets og en plain cheeseburger.

Jeg: Skal nuggets og cheeseburger være meny?

Kunde: Nei.

Kunde: Nuggets skal ha fanta og cheeseburger skal ha cola

JEg: Men da vil du vel ha meny, da? :)

Kunde: ja

De som ikke har jobbet på slike steder; Dette er masse trykking på skjermen. Man må slå inn meny FØRST, deretter burgertypen, drikke og menystr på alle tre. Når noe skal være Plain må vi slå inn det også (3 trykk ekstra). Hvis kunden sier NEI til meny slår vi inn alt, men må SLETTE ALT igjen om de heller vil ha meny.

Så, etter å ha slått inn alt igjen MED meny, sier jeg:

Sitte her eller ta med?

Kunde: Sitte her, men du vet vel at nuggets og cheeseburgermenyen skal være barnemeny?

Jeg: :blink::wallbash:

(sletter IGJEN og slår inn barnemeny. Som er noe helt annet.. )

Enkelte kunder må tenke LITT selv, også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker at systemene våre og systemene til de fleste andre drittjobber er dårlige, slik at man blir enda mer motivert til å finne seg en annen jobb. Det er mye som kan gjøres i kundeservice-bransjen for å gjøre hele prosessen mer behagelig, men da hadde folk kanskje likt jobben og blitt der lenger enn 18 måneder.

Lenke til kommentar

Han ringte nå, mildt sagt, lynforbannet ettersom han aldri hadde blitt fortalt at software-feil ikke dekkes av garanti, og han mente det burde si seg selv at dette blir dekket av garanti. Han mente også at han hadde blitt lovet å få en låne-pc.

Hva med reklamasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...