Gjest Harley Quinn Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hadde en kunde innom her en dag som rett ut spurte om jeg trodde på jesus, ble litt satt ut og svarte diplomatisk at hva jeg tror, eller ikke tror på for den del, ikke har noe på en arbeidsplass å gjøre. Jeg har egentlig ingen problemer med å svare på slikt på privaten, men når jeg sitter i kassa på jobb er det en helt annen sak. Tror den er envnt før for lenge siden her, men jeg hadde en ufordragelig kunde. Tok godteri med neven og spiste i butikken, nøtter og annet. Og sa alltid nei til pose før han skulle ha en etterpå. En gang ga jeg han en og han kom med kommentaren: "Ja takk for det, du får din lønn i himmelen". Jeg tenkte ikke over det og svarte "Sånn som jeg oppfører meg havner nok ikke jeg der om jeg hadde trodd på gud" Jeg har sett han en gang siden, da satte han fra seg varene når han så meg og gikk. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ikke direkte kundehistorie, men la igår merke til på harrytur at de svenkse kortterminalene, så setter man inn kortet og taster inn koden mens varene blir skannet. Når alt er skannet trenger man bare trykke på ok når beløpet kommer opp en gang til og man har betalt. Sparer altså litt under ti sekunder, men hjelper mye det på en full kø. Enda verre er folk her hjemme som skal vente med å ta kortet ut av lommeboka til alt er skannet... Første jeg gjør er å sette inn kortet mens varene blir skannet, da trenger jeg bare taste kode så fort alt er skannet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Det kommer an på systemet. På noen terminaler funker det dårlig å sette inn kortet før alt er klart. Jeg ser på det som en idiot-indikator når folk gjør det. Endret 16. oktober 2016 av Isbilen 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Første jeg gjør er å sette inn kortet mens varene blir skannet, da trenger jeg bare taste kode så fort alt er skannet. Når jeg gjør det gir det alltid en voldsom piping, eller alt blir kluss. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg setter det alltid bare halveisinn slik at det ikke blir registrert, og bare dytter inn når den i kassen gir meg blikket at det er ok. :-) Lenke til kommentar
Espp Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Nå durer vi tungt inn i en avsporing her, men jeg forstår ikke helt hva problemet er? Jeg stikker kortet alltid inn i terminalen før alle varene er scannet når jeg handler dagligvarer. Det funker 98 av 100 ganger her i Tromsø. På mindre plasser / butikker opplever jeg ofte at det skaper problemer istedenfor, så der prøver jeg å la være selv om at det har blitt en vane.. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Tror det er det vanlige med at enkelte folk her elsker å "diskutere", og finner alltid en unnskyldning til å krangle litt. Hele poenget med kortet var vel heller at mange venter til alt er scannet inn før de leter frem lommeboken og prøver å finne kortet. Jeg drar alltid frem lommeboken mens varene scannes, så jeg har kortet klart med en gang scanningen er ferdig. Om jeg setter i kortet mens varene scannes eller rett etter har ingenting å si. Jeg ville aldri spart mer enn noen sekunder uansett. Men hadd jeg ventet til varene var scannet før jeg åpnet jakken og dro frem lommeboken går det straks mye mer tid. Spesielt hvis jeg var en gammel, paranoid dame som ikke aner hvor jeg la lommeboken i første omgang, og når jeg endelig finner den (der den alltid ligger...) skulle jeg begynt å telle opp varer til 300 spenn én krone om gangen. Og gjerne dobbelsjekke hver eneste mynt. (Gi meg styrke...) :p 3 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er vel forskjellig praksis på butikker når det gjelder kort, kanskje enda mer på klesbutikker og andre butikker som ikke er daglivarebutikker. Lenke til kommentar
Populært innlegg 1Dr.E Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2016 Hehe, har humret for meg selv noen ganger når jeg har sett varer som er lagt igjen et sted der de ikke hører hjemme. Det har åpenbart blitt tatt et hardt valg akkurat der og da. Har funnet brokkoli i sjokoladehylla. Og øl i bleiehylla. 14 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Hehe, har humret for meg selv noen ganger når jeg har sett varer som er lagt igjen et sted der de ikke hører hjemme. Det har åpenbart blitt tatt et hardt valg akkurat der og da. Har funnet brokkoli i sjokoladehylla. Og øl i bleiehylla. Bleier i ølhylla hadde vært mere skremmende så flaks det ikke var sånn ;-) Endret 17. oktober 2016 av Dapp47 3 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Er det noen av deres kunder som har fått problemer på grunn av togstreiken,og hvilken konsekvenser har dere opplevd? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss. Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst. Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss.Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst. Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss. Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst. Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen. I lag med arbeidsgiver representantene da regner eg med? Eller er streik kun de ansattes skyld? Endret 22. oktober 2016 av Jotun 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Killswitch Skrevet 22. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2016 Det er vel ikke mer de ansattes skyld enn at de streiker på grunn av arbeidsgivers avgjørelser..... Det skjer vel ikke akkkurat ofte at arbeidsgiver tar ut sine medarbeidere i streik, da streik jo er et kraftig verktøy for å påvirke nettopp arbeidsgiveren. Uansett - Kundehistorier er vel hva denne tråden er til for - ikke forklare hva streik er. Kan komme med en liten historie med meg som kunde på den lokale matbutikken:Skulle grille en varm sommerdag for noen år siden, kjøpte grillmat og litt brus. Var en lørdag mener jeg, ihvertfall var det nok mange som hadde kjøpt øl denne dagen, for i kassa fikk jeg følgende spørsmål:- Det blir xxx kroner, har du legitimasjon?- Eh... Jo, joda, men hvorfor?- Fordi du har.... ehm, nei, glem det. 14 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Forutinntatt grunnet ditt utseende kanskje? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Jeg sa allerede ved første spørsmål at vi bare ville hente med oss denne fra hylla og betale for oss, men jeg regner med at dette er et manus de er instruert til å gjennomføre ved ethvert telefonsalg.Opplevde det samme i påsken da jeg måtte kjøpe ny tlf når jeg greide å knekke touch-delen av skjermen på min gamle. I tillegg til de tre punktene så ville selger pushe på meg mobildeksel og skjermfilm. Neste gang de gjør dette kommer jeg til å vende meg mot nærmeste utgang og begynne å gå. Sorry. Men jobben til en selger er å SELGE deg ting. Ikke å være ekspeditør. ... å spørre om abonnement, forsikring og tilbehør er ansett som god service Endret 24. oktober 2016 av Christoffero89 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Stor forskjell på å spørre om en er interessert og å pushe noe på dem, slik jeg tolker det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Kommer tross alt inn med en knekt telefon, da virker det logisk at vedkommende burde være interessert i deksel og skjermbeskytter Det kommer an på systemet. På noen terminaler funker det dårlig å sette inn kortet før alt er klart. Jeg ser på det som en idiot-indikator når folk gjør det. På alle butikker jeg handler på så fungerer det helt fint, og jeg setter alltid kortet inn før de er klar å scanne, slik at det går kjapt å laste inn og betale. Endret 25. oktober 2016 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå