Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjør det hele tiden, jeg. Slik får de ansatte ta seg av, tenker jeg. Dersom det er frysevarer, så legger jeg det i nærmeste fryser.

 

Skal sies at her jeg bor, står det en ansatt på omtrent hver eneste hylle. I Norge er det veldig få ansatte, så der pleier jeg å legge ting tilbake der jeg fant det. I tillegg er butikkene mye mindre, så det er ikke så langt å gå.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det hele tiden, jeg. Slik får de ansatte ta seg av, tenker jeg. Dersom det er frysevarer, så legger jeg det i nærmeste fryser.

 

Skal sies at her jeg bor, står det en ansatt på omtrent hver eneste hylle. I Norge er det veldig få ansatte, så der pleier jeg å legge ting tilbake der jeg fant det. I tillegg er butikkene mye mindre, så det er ikke så langt å gå.

Skal jeg komme på arbeidsplassen din å rote , for så og be deg rydde opp etter meg fordi det ikke er jeg som jobber der?   Det tar ikke så lang tid å legge varen tilbake der du fant den.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre. Det er ikke jeg som har ansvar for rydding på min arbeidsplass.

 

Og jo, det tar ofte lang tid å legge tilbake varene. Som sagt, så gjør jeg ikke det samme i Norge, hvor butikkene er små, og hvor det er få ansatte per butikk. Hadde du sett hvor lite de ansatte gjør her nede, så hadde du gjort det samme som meg. Det er ikke uvanlig å ha én ansatt per hylle, som står der å passer på at ting er i orden.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre. Det er ikke jeg som har ansvar for rydding på min arbeidsplass.

 

Og jo, det tar ofte lang tid å legge tilbake varene. Som sagt, så gjør jeg ikke det samme i Norge, hvor butikkene er små, og hvor det er få ansatte per butikk. Hadde du sett hvor lite de ansatte gjør her nede, så hadde du gjort det samme som meg. Det er ikke uvanlig å ha én ansatt per hylle, som står der å passer på at ting er i orden.

 

Kan da umulig være lønnsomt med så mange på jobb samtidig hvis ikke butikken er veldig stor eller de ansatte jobber nesten gratis?

Lenke til kommentar

 

Det må du gjerne gjøre. Det er ikke jeg som har ansvar for rydding på min arbeidsplass.

 

Og jo, det tar ofte lang tid å legge tilbake varene. Som sagt, så gjør jeg ikke det samme i Norge, hvor butikkene er små, og hvor det er få ansatte per butikk. Hadde du sett hvor lite de ansatte gjør her nede, så hadde du gjort det samme som meg. Det er ikke uvanlig å ha én ansatt per hylle, som står der å passer på at ting er i orden.

 

Kan da umulig være lønnsomt med så mange på jobb samtidig hvis ikke butikken er veldig stor eller de ansatte jobber nesten gratis?

 

Han bor vel i et land med svært lave lønninger?

Lenke til kommentar

Ja, vi har skjønt det nå. Du eier ikke folkeskikk.

Jo, det mener jeg da at jeg har. Men altså, når det står 50 ansatte inne i butikken og bare henger, så tar jeg de ikke så tungt å gi dem litt ekstra arbeid.

 

Og som det påpekes av andre over meg her:

Lønningene til butikkansatte ligger på mellom 1500 og 2000 norske kroner i måneden, og arbeidsledigheten er så høy at folk står i kø for å ta de jobbene.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Og så over til noe helt annet. Ren logikk, eller mangel på sådann. Moren min har ikke sertifikat for tiden pga sykdom, så jeg kjører henne til butikken flere dager i uken for at hun skal få handle. Men det jeg har merket er at når vi skal fylle posen pleier hun bestandig å fylle opp første pose så raskt som mulig med det hun har for hånden, før hun tar neste pose. Er dette vanlig? Selv pleier jeg alltid å se raskt over hva vi har kjøpt, hvor store tingene er, og ikke minst beregne hvor mye de veier. Dermed er det lett å først fylle opp noen av de tyngste sakene i den ene posen, før jeg tar resten av de tunge sakene i den andre. Da blir vekten fordelt mellom de to posene så hver pose blir lettere å bære, man får bedre balanse når man bærer dem, og man er tryggere på at hver pose ikke vil sprekke pga vekten. I tillegg er det jo dette med å legge de tunge sakene nederst i posen, og varene man må være forsiktig med (egg osv) øverst, så de ikke skades.

 

Men neida, moren min bare stapper alt ned i samme pose til den er full, før hun begynner på neste. Har holdt litt øye med andre kunder som pakker varene sine, og ser mange gjør det samme. Er det bare jeg som tenker for mye her, eller tenker folk faktisk så lite når de pakker varene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom her en dag som rett ut spurte om jeg trodde på jesus, ble litt satt ut og svarte diplomatisk at hva jeg tror, eller ikke tror på for den del, ikke har noe på en arbeidsplass å gjøre. Jeg har egentlig ingen problemer med å svare på slikt på privaten, men når jeg sitter i kassa på jobb er det en helt annen sak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...