Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha.Hadde nettopp en kremkake av en kunde her inne nå.

 

Jeg har stått i telefonen siden jeg kom på jobb idag,ettersom jeg har mange saker som må oppklares.En kunde kom inn ca. 10:15 og satte seg ned på siden av salgsdisken.Kollegaen min spurte om han trengte hjelp,men nei.Mens han satt der stirret han konstant på meg,mens jeg var i telefonen.Når jeg plutselig ble satt på vent måtte jeg bare spørre:"Er det meg du skal ha tak i?"

Kunde:"JA!Det var meg med Dantax-kontrollen!"

Meg:"Hmmmmmmm...Ja den ja!"

Kunde:"Ja! Jeg kommer inn for å høre hva som skjer!"

Meg:"Hvis jeg ikke husker feil så avtalte vi at hvis jeg ikke fikk tak i kontrollen til TVen din (som var 5-6-7 år gammel),så skulle jeg ikke ringe deg!?"

Kunde:"Ja stemmer det!"

Meg:"............"

 

Hele saken endte opp med at han gikk til en kollega av meg og kalte meg for en "ballpikk".Aldri hørt ordet før,men da lærte jeg et nytt skjellsord idag også :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var veldig bra. Jeg støtter din side fullt ut, og det var ikke annet å forvente enn erstatning, men det blir feil å dømme hele Stena Line, bare fordi en av deres vektere slår seg totalt vrang. Ikke at du gjør det, men det er veldig mange som gjerne fortsetter å ha et hat ovenfor et merke eller en kjede, som følge av en kjip episode de har opplevd, som attpåtil ble fikset i ettertid.

 

Altså, jeg jobber i kundeservice selv, så jeg skjønner at man kan gjøre menneskelige feil, problemet her var vel sviktende rutiner når jeg får samme svaret fra to vidt forskjellige personer - OG det de opplyste om var fullstendig feil. Det er jo egentlig ganske grovt, sånt skal ikke skje.

 

Uansett, det er bra de gjorde opp for seg, og de skal til og med bruke vår klage og sak som eksempel i fremtidig opplæring for å vise hvor galt det faktisk kan gå.

 

det var bra å høre. skjønner ikek at de ikke gir vakten som stoppet dere en dask på lanken samtidig.

 

Vel, hun som sendte e-post ble tydelig flau, det virket ihvertfall sånn, så tipper han får høre det ja. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det 25 års grense på Stena Line?

Jeg har ikke snøring på hva slags cruise det er.

 

Det er et meget godt spørsmål. På Color Line er det 23 år.

Det var et såkalt MiniCruise med Stena Line, altså helgecruise hvor man må være over 25 år. På sidene deres står det derimot at de under 25 år må ha med foresatte, men det står ikke hva foresatte innebærer. Og derfor kontaktet vi dem to ganger for å forsikre oss om at dette gikk bra (jeg er 23, fyller 24 år i år, han er 25, fyller 26 år i år), dvs at han kunne fungere som min foresatt. Hadde vi fått beskjed om at dette ikke gikk bra, så hadde vi selvsagt bare avbestilt.

 

antageligvis er det for å forhindre at ungdrommer drar alene på cruise for å drikke seg drita, spy ned lugarene og ødelegge for andre passasjerer.du kan bli med hvis du er under 25 men da må du ha med en foresatt.

 

Det var det vi trodde også. Men ikke ta det for god fisk, for det kommer helt an på hvem du spør ift hvem de ser på som foresatt. :roll:

 

Anyway, ironien i dette: vi ble møtt av en gjeng på 10-12 stykker i 40-åra som var så drita at de så vidt fikk kavet seg fram. De var MYE verre enn de 20-åringene som gikk av båten samtidig. :whistle:

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er vel også lavere aldersgrense for de som reiser 1 vei?

forresten, jeg dro på 25-års minicruise når jeg var vel0 22 år da og ble så klart stoppet av kontrollørene for sjekk av bagasje, ID osv.

utrolig hva man klarer å få til når man kan å snakke for seg, jeg gikk gikk om bord og hadde en fin fylle-tur :p

Lenke til kommentar

Jeg gikk alene om bord på Color Line da jeg var 14 :p

(foreldene mine var riktignok også med, bare at de kjørte om bord)

 

 

 

On-topic:

 

Vi hadde en innom som klaget på noen sparepærer. Han sa de varte aaalt for kort. For det første, han hadde ikke kvittering, så vi visste ikke hvor lenge han hadde hatt de. For allt vi visste så kan han ha hatt dem i et halvt år. For det andre, de var ikke våres, de var ikke like i formen en gang, og de var heller ikke CE-merket.

Utrolig sier jeg bare...

Endret av multisync
Lenke til kommentar

det er vel også lavere aldersgrense for de som reiser 1 vei?

forresten, jeg dro på 25-års minicruise når jeg var vel0 22 år da og ble så klart stoppet av kontrollørene for sjekk av bagasje, ID osv.

utrolig hva man klarer å få til når man kan å snakke for seg, jeg gikk gikk om bord og hadde en fin fylle-tur :p

 

I ukedagene er det ikke 25-årsgrense, men det er det i helgene.

Og vi snakket godt for oss vi, men det hjelper ikke det om en vakt bestemmer seg for å være jævlig.

Lenke til kommentar

Tror kanskje vi burde holde oss til topic istedet for å diskutere aldersgrenser på danskebåten :) Dersom det er ønskelig med en egen tråd for emnet, foreslår jeg at det startes en, eventuelt at man sender meg en PM så kan jeg flytte ut postene til en separat tråd.

Lenke til kommentar

For en stund siden, så hadde jeg en kunde som var kjempefrustrert over at lydopptakeren hans ikke fungerte. Ingen liv, helt død.

 

Så sjekket jeg batteriene, de var ikke tatt ut av plasten engang. Han stod der som et spørsmåltegn, og "Plast over batterier, det har jeg ALDRI opplevd".

 

En annen kunde jeg hadde, kjøpte seg en ekstern harddisk. Han kom hjem, og fikk denne ikke til å fungere,helt død.

Hvorfor fungerte denne ikke?

Fordi kabelen mellom pc og ekstern harddisk ikke stod koblet i hverken pc, eller harddisk.

 

Og en til, kunden fikk en lånepc siden hans var på reperasjon, greit nok. Kommer inn i butikken, og sier det er problemet, forståelig tenker jeg, da lånepcene er noen år gamle.

Kunden var skikkelig rasende, og sint, fordi vi hadde gitt han (sønnen som brukte denne)en slik elendig pc.

Tar opp skjermen for å sjekke problemet, og ser at hele skjermen er fysisk knust, hele skjermpanelet hadde nok sett sine bedre dager.

 

Fikk også høre noen morsomme historier fra en kompis av meg :)

Han ene hadde kjøpt en kalkulator i denne butikken, kom tilbake litt senere, og den funket altså ikke, stod kun masse tilfeldige tall. Det som var problemet,var at plasten over skjermen stod på fremdeles.

 

Den andre var kunden som hadde kjøpt tv til 14000,-. Han kom inn, og reklamerte på tven, fordi den ikke ville starte opp.

Grunnen til at den ikke startet opp? Påknappen bak hadde ikke blitt satt på.

 

Helt ufattelig at slike folk klarer å leve et normalt liv, og enda merkeligere, hvordan kom de seg til butikken? Når folk faktisk ikke tenker lengre enn sin egen nese,så er det noe galt. Fullt forståelig at ikke alle er like teknisk dyktige, men alle burde ha en viss logikk på hva som er hva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en stund siden, så hadde jeg en kunde som var kjempefrustrert over at lydopptakeren hans ikke fungerte. Ingen liv, helt død.

 

Så sjekket jeg batteriene, de var ikke tatt ut av plasten engang. Han stod der som et spørsmåltegn, og "Plast over batterier, det har jeg ALDRI opplevd".

Akkurat det samme skjedde med svigerbrorern min, uansett hva han gjorde så laddet ikke videokameraet batteriet, så jeg tar en titt på det, drar av en liten plast strek som sitter over polene og voila. funker.

Lenke til kommentar

Fikk også høre noen morsomme historier fra en kompis av meg :)

Han ene hadde kjøpt en kalkulator i denne butikken, kom tilbake litt senere, og den funket altså ikke, stod kun masse tilfeldige tall. Det som var problemet,var at plasten over skjermen stod på fremdeles.

Riktignok ikke min jobb, men kan tenke meg til hvordan selgeren hadde det.

Foreldrene mine hadde kjøpt ny mikroovn, men fikk den ikke til å virke. Uansett hvor mye de vrei på tids hjulet så endret ikke tallene seg. Så da kjørte far i 45 min til butikken der den var kjøpt, og begynte så å forklare at den ikke virket. De i butikken plugget den i, dro av "reklame" plasten foran displayet og vips, så virket den :).

Det verste med det hele er at han er direktør for en stor kjede.. :roll:

Lenke til kommentar

har gjort noe lignende jeg også.

kjøpte fjernkontroll til Wii, puttet i batterier og slo den på.

fjernkontrollen lyste, men konsollen fant ikke fjernkontrollen.

dro på butikken, byttet den ut, den var jo så klart defekt.

dro hjem, akkurat samme feil.

jeg leste da bruksanvisningen, det var vist 2 knapper man måtte trykke på for å connecte de første gangen :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i fotobutikk i "by X" var det en kunde som kom innom og snakket med kollegaen min om noen gamle bilder som hadde forsvunnet på vei fra butikken til labben (for scanning/produsering av nye bilder). Kollegaen min unnskyldte seg til de grader, sa at han skulle sjekke opp saken, kontakte kundeservice og hele pakken.

En uke +/- etterpå da jeg var på vei til toget (ikke i jobbuniform) for å dra på jobb i "by Z" (samme kjede) ble jeg stoppet av den samme kunden på gaten, han var tydelig forbannet over at butikken hadde mistet bildene, han skjelte meg ut litt, jeg unnskyldte og sa at jeg ikke kjente til saken, at han måtte gå og snakke med kollegaen min i "by X" som hadde tatt seg av kunden da han kom og klagte. Dette nektet han å godta, og fortsatte å stå å skjelle meg ut på åpen gate. Etter en liten stund med utskjelling gadd jeg ikke mer, så jeg bare gikk forbi den sinte jævelen og satt meg på toget, ville jo ikke komme for sent til jobb i nabobyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...