Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ferdig tidlig på ruta idag (søppelbil) så fikk beskjed om å ta servicebilen og kjøre ut rundt 100 hageavfallsekker rundt i byen til de som har bestilt. Gud halvparten av husa har jo f*** ikke nr på veggen, mesteparten av tiden gikk til å leite etter et hus med husnr og prøve å "telle" seg fram til riktig hus. Hjelper ikke med kart når det er så unøyaktig halvparten av tida dessverre...

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Ble ferdig tidlig på ruta idag (søppelbil) så fikk beskjed om å ta servicebilen og kjøre ut rundt 100 hageavfallsekker rundt i byen til de som har bestilt. Gud halvparten av husa har jo f*** ikke nr på veggen, mesteparten av tiden gikk til å leite etter et hus med husnr og prøve å "telle" seg fram til riktig hus. Hjelper ikke med kart når det er så unøyaktig halvparten av tida dessverre...

Det finnes krav om at huseier plikter å sette opp husnummer på huset, og på en slik måte at det er synlig fra vei (tror reglene kan variere litt fra kommune til kommune, men akkurat dette tror jeg gjelder alle kommuner).

 

Om huseier ikke har tatt seg bryet med å sette opp husnummer, vil jeg tro dere med loven i hånd kan nekte å levere ettersom dere ikke vet hvor huseier bor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her om dagen prøvde ei gammel kjerring å forklare meg hvordan jeg skulle gjøre jobben. Kjører søppelbil. Her blir all søppel henta hver tredje uke, altså uke 1 restavfall, uke 2 papir og uke 3 plast. Annenhver plastuke blir glass hentet, altså hver sjette uke. Mat blir henta hver uke sammen med hva enn det er den uka. Når glass blir hentet, tar de med mat, og de legger igjen bio og plastposer til de som trenger. Så er det en bil som henter kun plast. Dette tar altså kanskje 2 timer på en rute da de fleste ikke har plastavfall og de er i poser, så trenger kun løpe og hente, ikke beholder som må tømmes med maskin og settes tilbake. Vanlig rute er kanskje 8 timer. Uansett så får de som får enkle plast jobben som regel ekstraarbeid etter ruta.

 

Vi tømte altså plast i noen få timer for å så bytte bil og hente og løfte EE avfall i ti timer til.

 

Nå som bakhistorien er litt fortalt, så kom ei gammel og tjukk kvinne bort og spurte surt om plastposer. Jeg sa jeg skal sjekke om vi har, for det er egentlig ikke vi som skal legge igjen de, men glassbilen som ikke har kommet enda. Hun ble forbanna og hev stemmen og mente det var så idiotisk vi ikke legger igjen de for vi henter tross alt plast.... Hele greia går ut på at vi tar en kjapp runde med plast for å så gjøre noe annet. Forståelsesfull var hun ikke akkurat, er ikke menneskerett å få plastposer med en gang man ser en søppelbil. Søppel skal hentes og poser deles ut mellom klokken 06 og 17 hentedagen. Kanskje ikke den mest spennende historien, men går da an å være litt blid...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

..

Går absolutt an å være blid, men gitt det du sier om at poser kan fåes mellom 06-17 hos søppelbiler, er det jo ikke noe rart at man håper på å få tak i disse når man faktisk ser en søppelbil. Eller?

 

Forøvrig har jeg opplevd å være kunde på samme måte som denne kvinnen (hos samme selskap som jeg antar du jobber for, siden du tidligere har ytret stedet du oppholder deg), der jeg oppfattet den ansatte på søppelbilen som grinete, mens jeg selv, blid, spurte om ikke det gikk an å få bioposer. Meg bekjent skulle det visstnok også gå an å legge ut lapp ved søppelboksene der man spurte etter poser, men lappen ble tydeligvis ignorert.

 

Uansett, konklusjonen er at alt bli mye bedre hvis man møter andre med et smil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunder som sier de er "dataeksperter" men alikevel kjøper en maskin med celeron prosessor, 4gb ddr3 ram og HDD (ikke SSD), og skal bruke maskinen til spilling og streaming, som deretter blir sur på meg når jeg sier maskinen ikke vil duge til dette...

Også har du de som kommer tilbake og klager på ytelsen til maskiner i prisklassenn 2-3k.
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Kunder som sier de er "dataeksperter" men alikevel kjøper en maskin med celeron prosessor, 4gb ddr3 ram og HDD (ikke SSD), og skal bruke maskinen til spilling og streaming, som deretter blir sur på meg når jeg sier maskinen ikke vil duge til dette...

Også har du de som kommer tilbake og klager på ytelsen til maskiner i prisklassenn 2-3k.

 

Husker da jeg var med å åpne en Lefdal-butikk for mange herrens år siden og vi solgte en Medion-laptop til 2-3 lapper som åpningstilbud. I dag finnes det jo mange laptoper og netbooks å få til den prisen, men den gangen var det svært billig. Slike tilbud tiltrekker seg dessverre det verste forbruker-Norge har å tilby, og vi brukte nok en del energi på å forklare folk hva de hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Husker en kollega av meg kjøpte en gamer-pc til sånn 25k og snakket med en selger i butikken om behov og bruksområder og sånn.

Han sa til selgeren han skulle bruke den til facebook og kabal og sånn og måtte jo ha noe bra, syntes nesten litt syndt på selgeren som nytteløst prøvde å få han til å kjøpe noe tilpasset det han sa var sine behov.

 

Litt gøy må man jo få lov til å ha det med selgere også:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kunder som sier de er "dataeksperter" men alikevel kjøper en maskin med celeron prosessor, 4gb ddr3 ram og HDD (ikke SSD), og skal bruke maskinen til spilling og streaming, som deretter blir sur på meg når jeg sier maskinen ikke vil duge til dette...

Også har du de som kommer tilbake og klager på ytelsen til maskiner i prisklassenn 2-3k.

 

 

Beste jeg vet er når "dataekspertene" kommer inn noen dager etterpå og bytter inn pcen og heller kjøper den jeg anbefalte dem  :)

Lenke til kommentar

Hva gjør du med sånne kunder?

Jeg prøver alltid å forklare kunden hva den maskinen faktisk duger til, viser til plakater vi har fra Intel som viser hvilke prosessorer du bør ha til hvilken bruk, sammenligner pcene foran kunden (oppstart, videoer, benchmark osv). Nekter kunden å høre og velger pcen, poengterer jeg alltid at han kan komme tilbake å bytte PCen om den ikke skulle duge. Alltid utrolig irriterende når de ikke hører etter, fnyser av meg og sier at de vet selv hva de skal bruke PCen til, og at jeg bare er ute etter å selge dem en dyrere PC

Lenke til kommentar

Overhørte en selger på elkjøp for mange år siden, som påstod at kundens bilder (backup) ble bedre hvis han lagret de på dvd istedenfor CD..

Ristet på hodet og lo inni meg da.

 

Annen gang på samme butikk var jeg med min søster for å kjøpe laptop til dattera, den måtte takle The sims, og hadde allerede funnet en god nok maskin på nettet.

Selgeren mente den var altfor dårlig og at vi burde heller kjøpe en annen til noen tusenlapper mer, hu hørte heldigvis på meg, for maskinen var mer enn god nok, selgeren tjente nok bare mer på den andre.

 

Jeg sjekker alltid ting ut grundig på nett, leser masse reviews og forumomtaler for ting som koster litt og har god teknisk innsikt, er jeg på elkjøp eller liknende butikker vet jeg akkurat hvilken modell jeg skal ha.

Alltid like artig å høre hvor mye svada mange av selgerne kommer med ?

Innimellom er det faktisk noen som vet hva de snakker om, men de er i godt undertall.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kunder som sier de er "dataeksperter" men alikevel kjøper en maskin med celeron prosessor, 4gb ddr3 ram og HDD (ikke SSD), og skal bruke maskinen til spilling og streaming, som deretter blir sur på meg når jeg sier maskinen ikke vil duge til dette...

 

Folk som sier de er "dataeksperter", punktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...