Nedward Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Å bli fersket for køsniking og naskeri er seriøst det flaueste som kunne skjedd meg. Derfor gjør jeg det ikke. Skamvett kaller vi det for her jeg bor. De som ikke har det, dem vet ikke hva skam er og gjør slike ting. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Han ble flau. Hun sa det ikke høyt, men høyt nok til at vi som stod nærmest fikk det med oss - inkludert dama hans. Hadde eg vært henne hadde eg gravd meg ett hull i gulvet der og da, og hoppet nedi. Så flaut. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 1. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2016 Angående køsniking så opplever jeg til stadighet det, og da som oftest fra gamle damer. Sist så sto jeg i kø foran en slik dobbeltkasse hvor bare en kasse var åpen. Jeg var nestemann i køen bak en annen kunde som hadde full handlevogn. Plutselig ser jeg en gammel dame komme fra bakerst i køen og nærmest sprinter til kassen ved siden av meg og fysisk presser seg foran meg med handlevognen sin. Etter fem sekunder så skjønner jeg hvorfor, for hun har sett at det er en ansatt på vei til denne kassen. Ettersom disse kassene står tett, så pleier køen å være til begge kassene, så jeg sier pent til henne at nå var jeg egentlig nestemann i køen. Svaret jeg fikk var et frekt "ja, men du reagerte ikke når han satt seg i kassen, du sto helt stille i din egen verden". Jeg svarte som sant var at jeg rakk ikke å reagere når jeg ikke kunne se at han var på vei til kassen, før hun plutselig sto foran meg. Han i kassen tror jeg skjønte hva jeg mente, for han spurte den gamle dama hva som var problemet, og da svarte hun at "jeg snek visst i køen foran han der. Kriiiise". Hadde mest lyst til å slå ned dama, ikke fordi hun snek, men fordi hun var så ufattelig frekk i tonen. Og ja, gamle damer, selv de med gåstol, klarer plutselig å sprinte om det gjelder å komme lenger frem i køen, snike seg inn bakerst i bussen, naske i butikker eller lignende. Gamle damer er de verste... eier ikke folkeskikk. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Melkekartong Skrevet 1. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2016 Vel fremme i butikk en handlet jeg det jeg skulle ha, og stilte meg med båndet. Kjerringen foran meg la sakene sine på båndet, ventet på beløpet og satte vesken sin på båndet for å lete frem lommeboken. Deretter betalte hun (med kort), før hun tok seg gooooood tid til å pakke ned lommeboken, ta vesken og gikk for å pakke tingene ned i en pose. Er det for mye forlangt at folk kan tenke litt mer på oss andre? Jeg drar alltid frem kortet når jeg venter på at varene skal slås inn, og er det lang kø stikker jeg bare kortet i lommen etterpå til jeg er ferdig med å pakke varene. Da bruker jeg minimal tid ved kassen og hindrer ikke køen. Hadde en nydelig erfaring fra lokale Menyen en gang. Jeg pleier alltid å legge varer med strekkoden mot scanneren og PLU-varer i en diger bolk. Hu i kassa skjønte hva jeg hadde gjort og tok challengen.. Scanna inn en fullstappa handlekurv på 30-45 sekunder eller noe. Dayum! Bipbipbipbipbipbipbipbip. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 1. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2016 I dag når de åpnet en ny kasse på Remaen så så jeg på damen før meg at hun smålig forventet at jeg skulle ta mine ting og hoppe forran henne i den ledige kassen, og derfor var veldig nølende med å gå fram. "Du var først i køen" sier jeg og peker henne fremst. Hun så overrasket og blid ut. Skulle bare mangle tenker jeg. Noe av det jeg hater mest i verden er folk som står bakerst i køen og tror det gjør det naturlig at de har førsterett på nyåpnede kasser. 10 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Det som er interessant med norsk køkultur er at alle de flotte manerene og tankene om first come - first serve som de fleste etterlever bortsett fra ved bardisken totalt forsvinner til fordel for fullstendig Texas i det en ny kasse åpnes. Vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd dette, men det begynner å bli en del. 3 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Takk for tilbakemeldinger folkens satt pris på det 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg har sneket i køen en gang, og det var ubevisst. Jeg var på butikken med mora mi, også hadde jeg glemt en vare. Som jeg selvfølgelig kom på mens vi lastet på rullebåndet. Sa fra at jeg hadde glemt noe og løp for å hente den. Når jeg kom tilbake til kassa så var det en kar som la ting på båndet mens mora mi pakket ned varer i poser. Tenkte at hun hadde begynt å pakke mens hun ventet på å få betale. Slengte varen bort til kassefyren. Viste seg at mora mi hadde betalt og at jeg snek foran fyren som kom etter oss. Har fortsatt mareritt. 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg snek i køen på tusenfryd engang foran Aylar Lie, når jeg gikk i 7. klasse. Etter konfrontasjon med managerne og produsentene hennes førte det til en all included dag på Tusenfryd med Aylar Lie (ikke at jeg ante hvem, hun var på tidspunktet). Så, det var jo iallefall verdt det. To be fair så sto de bare å så på speedmonsteret i køen gangen langt før bakenden av den faktisk køen. 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 (endret) Køsniking skjer vel nesten hver gang jeg er å handler. Derfor har jeg utvidet sidesynet og konfronterer ofte de som prøver å gå forbi meg i køen. Sist, i går, stod jeg i kø på en Elkjøp-butikk. Der hadde de en disk med to kasser, så hele køen stod egentlig bak den første kassen. Når det ble ledig kasse bortest flyttet nr. 2 seg dit osv. Jeg var nr. 3 i køen når det ble ledig kasse bortest. Nr. 2 reagerer ikke så damen roper "ledig kasse". Da hører jeg nr. 4 si til de han var sammen med at "det er ledig der framme" eller noe slikt. Jeg snur meg med en gang å sier "I hvilket univers er det din tur i den kassen?". Som regelt får jeg ikke noe fornuftig svar. Edit: Han sa det på en slik måte at han hadde tenkt seg dit, ikke for å poengtere det åpenbare. Endret 2. august 2016 av xibriz 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Åpner de en ny kasse og jeg står bakerst i køen, så prøver jeg så godt jeg kan å havne først i den nye. Det er lett verdt noen stygge blikk for å spare noen minutter. Beklager. 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Felleskø er best, ingen protest. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg 1Dr.E Skrevet 2. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2016 Åpner de en ny kasse og jeg står bakerst i køen, så prøver jeg så godt jeg kan å havne først i den nye. Det er lett verdt noen stygge blikk for å spare noen minutter. Beklager. Jeg kjenner deg! Du kjører tysk bil, og når køen i høyrefelt mot Drammen står gjennom hele Granfosstunnellen så legger du deg i venstre felt mot Fornebu, passerer 300 meter med kø for så å blinke deg inn igjen lengst fremme. Folk tuter på deg og sperrer så du ikke kommer inn, men du står i venstre felt og blinker til noen slipper deg inn igjen. Så lenge du selv sparer et par minutter så gjør det deg ingenting om mange andre må vente lenger. 15 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg kjører ikke bil, men akuratt det trur jeg ikke jeg ville gjort. I trafikken har vi ganske klare regler, og det ville i tillegg skapt en farlig situasjon. I butikken er det køanarki. Så lenge de ikke definerer noen regler, så tar jeg meg til rette. Ingen har noensinne sagt i fra til meg at de misliker hva jeg driver med, så jeg har egentlig ingen insentiver for å slutte. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Kø i butikken å kø i trafikken er likestilt mener nå jeg. https://www.nrk.no/rogaland/frustrasjon-over-darlig-kokultur-ble-til-sang-1.12698684 3 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Nordmenn er så konfliktsky at det som oftest ikke er noe problem å ta seg til rette. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg var nr. 3 i køen når det ble ledig kasse bortest. Nr. 2 reagerer ikke så damen roper "ledig kasse". Da hører jeg nr. 4 si til de han var sammen med at "det er ledig der framme" eller noe slikt. Jeg snur meg med en gang å sier "I hvilket univers er det din tur i den kassen?". I det universet hvor verken du eller han/hun foran deg viste en mine til å flytte deg til den andre kassen før det var for sent... 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg var nr. 3 i køen når det ble ledig kasse bortest. Nr. 2 reagerer ikke så damen roper "ledig kasse". Da hører jeg nr. 4 si til de han var sammen med at "det er ledig der framme" eller noe slikt. Jeg snur meg med en gang å sier "I hvilket univers er det din tur i den kassen?". I det universet hvor verken du eller han/hun foran deg viste en mine til å flytte deg til den andre kassen før det var for sent... Jeg sjekket med han forran hvorfor han ikke flyttet seg. Han skulle betale kontant og den andre kassen tok kun kort. Han bak meg trodde han hadde en slags rett på å komme forran oss to uten å sjekke om det var greit først. Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Det er jo kanskje derfor folk stikker i ny kasse før dere.. Fordi dere skal stå 4 stk og kikke på hverandre og lure på hvem av dere som skal flytte over. Åpner det en ny kasse så åpnes det en ny kø. Da går jeg over der samme hvilke nummer jeg evt står i i den gamle køen. Selvfølgelig på en rolig måte. Hopper ikke over folk. Ellers er det jo stort sett jeg som spør om de kan plinge på noen for å åpne ny kasse ved lang kø, så da regner jeg meg selv som nummer 1 i køen uansett 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 2. august 2016 Du er ikke nr 1 i køen bare fordi du er stor i kjeften. Det er en grunn til at vi har kø.Det er folk som deg som gjør det vanskelig for alle andre. Hva er det du vil? At vi skal gi oss med vanlig folkeskikk og løpe rundt som sultne måker for å nå målet vårt? 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå