Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med hun er fra Utah, så er det godt mulig hun er en mormoner, alkohol er strengt forbudt hvis jeg ikke tar helt feil. Så for henne så var det kanskje ekstra spennende og hun ville være litt rebelsk :p

Endret av Uderzo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

I dag gikk det en dame i 20-årene forbi salgspunktet mitt i butikken mens jeg pratet med en annen kunde. Dama la søppelet sitt på salgspunktet mitt og gikk uten å si et ord.

 

En dag skal jeg finne ut hvor hun bor og tømme søppeldunken hennes utover plenen. Skal det virkelig så mye til å bare spørre meg om jeg kan kaste det for henne? Da gjør jeg det gladelig. Søppeldunken var heller ikke langt unna og var meget synlig.

Lenke til kommentar

I og med hun er fra Utah, så er det godt mulig hun er en mormoner, alkohol er strengt forbudt hvis jeg ikke tar helt feil. Så for henne så var det kanskje ekstra spennende og hun ville være litt rebelsk :p

Ikke for å kverulere, men ca 62% av befolkningen i Utah er mormonere, men det er slettes ikke alle som avstår fra alkohol. Akkurat som med alle andre trosretninger er det noen som tar det mer seriøst enn andre. :) Bare fordi du vokser opp i et strengt, kristent hjem med svært religiøse foreldre, betyr det ikke nødvendigvis at du også er dypt religiøst. :)

 

On-topic tar jeg en blodprøve en gang i blandt, og nå om sommeren er det mange vikarer på jobb. Noen er jo bedre enn andre, og noen er tydeligvis ganske ferske i jobben. Den unge damen i dag var helt klart både rimelig fersk, nervøs og stresset. Da gikk det som det måtte gå, og hun begynte å plages med nålen. Tross alt er det jo en stor nål som skal inn i en liten blodåre, og det er ikke alltid så enkelt. Det har vel de fleste opplevd en og annen gang. Men uansett, hun begynte å beklage seg og sa hun var veldig lei seg flere ganger, så jeg gjorde det eneste jeg kunne gjøre. Jeg la hånden min forsiktig på hennes, så henne inn i øynene, smilte og sa: "Ta det med ro, jeg er også veldig lei deg." Hun så rart på meg i noen sekunder, før begge begynte å le. Etter det gikk det helt fint å ta blodprøven, og hun var nok roligere da jeg dro. Skal ikke så mye til noen ganger. :) Alle kan ha en dårlig dag, enten man er kunde, selger, sykepleier eller hva som helst. Det viktige er å huske på at man kan enten være en del av problemet eller en del av løsningen. Jeg prøver alltid å velger å være en del av løsningen.

Endret av Schreiber
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

I og med hun er fra Utah, så er det godt mulig hun er en mormoner, alkohol er strengt forbudt hvis jeg ikke tar helt feil. Så for henne så var det kanskje ekstra spennende og hun ville være litt rebelsk :p

Ikke for å kverulere, men ca 62% av befolkningen i Utah er mormonere, men det er slettes ikke alle som avstår fra alkohol. Akkurat som med alle andre trosretninger er det noen som tar det mer seriøst enn andre. :) Bare fordi du vokser opp i et strengt, kristent hjem med svært religiøse foreldre, betyr det ikke nødvendigvis at du også er dypt religiøst. :)

Hvis de er "gode mormonere" så gjør de det. De er svært familieorienterte og engasjerte i nærmiljøet, så drikking av alkohol er nok ikke akseptert blant familien og kirken og de våger nok ikke bringe skam over familien sin. Jeg sitter med inntrykket av at den gjennomsnittlige mormoner er svært religiøs.

Jeg tipper at denne jenta er i Norge som misjonær, siden hun var alene i baren(ikke en del av et reisefølge?), og benyttet seg av muligheten til å smake på alkohol før hun var 21 og uten at familien hennes fikk vite det ;)

 

Nok om det, beklager avsporingen :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel den verste kunden jeg har opplevd på mange år for litt siden.

(...)

Identiske historier dukker opp ofte i denne tråden. Trur visse mennesker trur det blir mindre flaut for dem om de hisser seg opp. "Så lenge jeg er sint, så ser det ut som om jeg har rett." En tankegang fra bakvendtland.

 

Dersom jeg ser en sint person og en rolig person krangle, så trenger jeg ikke vite hva de snakker om for å vite hvem som vinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Identiske historier dukker opp ofte i denne tråden. Trur visse mennesker trur det blir mindre flaut for dem om de hisser seg opp. "Så lenge jeg er sint, så ser det ut som om jeg har rett." En tankegang fra bakvendtland.

Dersom jeg ser en sint person og en rolig person krangle, så trenger jeg ikke vite hva de snakker om for å vite hvem som vinner.

Problemer er at sinne belønner seg, om du f.eks klager på hotellrommet og vil ha en oppgradert rom/gavekort som plaster på såret, hvem tror du får dette, den høflige eller den som står å nærmest skriker?

 

Eller hvem får noe ekstra i situasjoner der dette er frivillig for den som gir det i kunde-situasjoner?

I 99% av tilfellene er det de som bokstavlig talt skriker høyest.

Så det er vel noe mer som "så lenge jeg er sint så kanskje kundebehandleren gir meg behandlingen jeg vil ha"

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Det var helt unødvendig å oppføre seg så cunty.

Er ikke så mye bedre oppførsel å si at det er cunty du, det var en refleks av å bli skreket opp i fjeset. Ja, jeg kunne sagt det men er ikke det første som faller en inn i en slik situasjon

 

 

Unnskyld meg, men om du finner meg usympatisk eller Mahatma Gandhi kunne jeg ikke bry meg mindre om. Vi er uenige og slik er det. ro deg ned og la vær å fortsett en unødvendig diskusjon i en tråd som allerede blir dradd off topic nok fra før.

 

Kundehistorie,nesten:

Vi skulle gjøre matinnkjøp til et utdrikningslag, når vi kom til kassen så lurte kassamannen på om det var fest på gang, etter litt småprat mens han scannet varene stanset han opp og kom med det mest hyggeligste forslaget jeg har opplevd i en handel, vi kunne betale og sette vognen på kjøla deres,og komme tilbake på morgenen vi skulle ha utdrikningslaget så vi slapp å styre med å måtte finne plass til alt sammen.

Endret av technicality
  • Liker 5
Lenke til kommentar

En normal reaksjon ville vært å sagt "aner ikke, jobber ikke her". Kunden i dette tilfellet oppførte seg heller ikke særlig bra da han skrek deg opp i fjeset, men det hele kunne vært unngått. Men du valgte bare å overse han, og situasjonen eskalerte.

Du kunne kommet bedre ut av situasjonen ved å ikke ta igjen med samme mynt, og heller hevet deg over han, så han (kanskje) hadde følt seg som dust. Han ble riktignok forfjamset da han ikke hadde regnet med at du skulle senke deg ned til hans nivå, men samtidig så fikk han trolig ikke lærepengen han fortjente. Da han trolig ikke er hva vi kaller "en god kunde".

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hoier man høyt nok på flyplass så blir det nok lite upgrades og plaster på sår men heller flynekt og forhør. (dafuq, hvorfor rimer det...)

 

Takk for at du påpekte dette unntaket, det var nok sikkert mange som trodde det gjaldt over alt, alltid...
Lenke til kommentar

Tja, nå vet vi ærlig talt ikke de nøyaktige omstendighetene her, så da er det kanskje best å ikke være så rask med å dømme. Hvis technicality stod med ryggen til, så er det ikke nødvendigvis like åpenbart at kunden prøvde å få kontakt med akkurat han. Selvfølgelig, hvis technicality oppnådde øyekontakt med kunden, og likevel ignorert han, så er det langt mer forståelig at kunden ble opprørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...