KatrinaS Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Nei,ikke merkelig at folk bruker sånne produkter,men derimot alkohol...Hvorfor ikke? Man trenger det jo ikke Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Nei,ikke merkelig at folk bruker sånne produkter,men derimot alkohol...Hvorfor ikke? Man trenger det jo ikke Dette er egentlig ikke en debatt om rusmidler,så nå kan noen andre få denne tråden tilbake på sporet! 1 Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Dere er ekstreme til å henge ut kunder, men de verste er folk på jobben. Det er overraskende mange dårlige butikkarbeidere hvor kunden i beste fall må fortelle den ansatte hvordan jobben skal gjøres fordi butikkarbeideren ikke har det minste innsikt i utførelsen av jobben sin. Kunder kommer i alle kalibre, men det burde være en smal sak å sørge for at en butikkarbeider er skikket til jobben sin. Det verste er når folk på service og support ikke kan jobben sin. Kake til kunder, kaktus til de ansatte. Men så heter denne tråden "Kunder på jobben din" og ikke "Fortell oss hvor ræva du og/eller kollegaen din er til å utføre den jobben du/dere får betalt for." 5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Den burde vel igrunnen hett det da mange av fortellingene her inne nettop forteller hvor dårlig folk er på kunbebehandling og at de heller ekskalerer konfliktene isteden for å løse situasjonene mest mulig effektivt. Så lenge man kan skylden så trenger man ikke yte i jobben. 1 Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Hvis man opplever dårlig kundebehandling veldig ofte kan det være at problemet er en selv og ikke de ansatte. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Hvis man opplever dårlig kundebehandling veldig ofte kan det være at problemet er en selv og ikke de ansatte. Mye sant i ordtaket "hvis man møter minst tre idioter i løpet av en dag er det på tide å se litt i speilet". 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Med mindre man jobber med kundesupport for telecom. "Har du prøvd å slå den av og på igjen?" "Ja, mange ganger. Ingenting skjer!" "La oss prøve å slå den av og på igjen" "Ok." <bang bang bang> Kunden slår router hardt. "Hva er problemet?" "Det funker ikke!" "Hvilket nummer er det du skal sende meldingen til?" "Nummer? Jeg skal jo sende den til <navn>." Alle reelle hendelser. Og alle var relativt unge. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Gjør oppmerksom på at mitt forrige innlegg ikke gjelder for dem som jobber med enkelte typer av support Endret 22. juni 2016 av vidor Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Kaffebar i Drammen, bestillee trippel latte uten smak, hun skjønner ikke hva jeg mener og spør om jeg skal ha 3 kaffe... fin blond ung jente med masse brunkrem så gir mening Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Latte uten smak, er ikke det... varmt vann? 7 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Altså uten syrup... trenger ikke ødelegge en god kaffe med dritt Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Da sier du uten sirup, ikke "uten smak". Trenger ikke være blond for å ikke forstå det. Når folk ikke snakker konkret irriterer meg. Hvorfor må setninger formuleres til noe uforståelig når man kan si det rett ut? Ops, forvekslet tråder her gitt. Endret 22. juni 2016 av Myst 6 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Kaffebar i Drammen, bestillee trippel latte uten smak, hun skjønner ikke hva jeg mener og spør om jeg skal ha 3 kaffe... fin blond ung jente med masse brunkrem så gir mening Hva med å si "uten sirup" istedenfor? Jeg er vel like dum som denne dama. Jeg drikker svart kaffe, ikke dette fancy skvipet og hadde nok gått på den samme smellen. 5 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Kaffebar i Drammen, bestillee trippel latte uten smak, hun skjønner ikke hva jeg mener og spør om jeg skal ha 3 kaffe... fin blond ung jente med masse brunkrem så gir mening Hva med å si "uten sirup" istedenfor? Jeg er vel like dum som denne dama. Jeg drikker svart kaffe, ikke dette fancy skvipet og hadde nok gått på den samme smellen. Men når man jobber i en kaffebar børr man jo ha litt peiling på forskjellige typer kaffe :-) Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Dere mister hele poenget... uten syrup/uten smak var for å påpeke for dere. Siden vi henger oss opp i detaljer: - Hei! Skal ha en trippel islatte, og en islatte med sjokolade. - Uten syrup? - Ja, og en en med sjokolade - Okei så hæ 3 islatte uten syrup, og en med sjokolade? - Nei, en trippel islatte uten syrup og en enkel islatte med sjokolade *spørsmålstegnansikt på jenta* - Altså en islatte med 3 espressoshots, ikke 3 stykker Satser på at det var bedre. Hun sa til kaffedama bak "en islatte med 3 shots" og kaffedama svarte "trippel islatte altså?" mens jeg fniste litt Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Dere mister hele poenget... uten syrup/uten smak var for å påpeke for dere. Siden vi henger oss opp i detaljer: - Hei! Skal ha en trippel islatte, og en islatte med sjokolade. - Uten syrup? - Ja, og en en med sjokolade - Okei så hæ 3 islatte uten syrup, og en med sjokolade? - Nei, en trippel islatte uten syrup og en enkel islatte med sjokolade *spørsmålstegnansikt på jenta* - Altså en islatte med 3 espressoshots, ikke 3 stykker Satser på at det var bedre. Hun sa til kaffedama bak "en islatte med 3 shots" og kaffedama svarte "trippel islatte altså?" mens jeg fniste litt skjedde det samme med mege på mcdonalds. bestilte en av deres ekstraretter. man kunne velge mellom 4 stk eller 8 stk i pakken. så jeg bestilte 4 stk og betalte og finenr ut når maten kommer at de tok 4 stk bokser med 4 boller i seg Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Fra en av utendørsbarene på en ferge som trafikkerer mellom Norge og et av landene det går ferge til: Et par får tak i en servitør (Dette skjer litt bak/til venstre for meg, så jeg kan kun høre, og ikke se hva som skjer). Servitøren kommer bort og lurer på hva de vil ha: "JA, NÅ ER DET BARE TREDJE GANGEN VI FORSØKTE Å FÅ TAK I DEG!!" De får uansett bestille, to øl samt noe mat. Servitøren kommer med ølen... "NÅ GLEMTE DU ALT VI BESTILTE!!". Alt sagt med en tone som tilsa at de var mest ute etter å finne noe å klage på enn å faktisk bare slappe av og nyte at de var på ferie . Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 22. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg jobber selv i et service-yrke, og noen ganger sier jeg rett og slett "hvis du ikke endrer tone nå, så gidder jeg ikke hjelpe deg". De er avhengig av meg, jeg er ikke avhengig av dem. 99% er veldig hyggelige, men de ufyselige 1%-ene gir meg masse innvendig glede når jeg ber dem dra til helvete. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Darkbill Skrevet 24. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 24. juni 2016 Gamle folk er de verste. Jobber som søppelmann, eller rennovatør for å gi det et fint navn. Er tross alt en jobb like viktig som strøm og vann. Uansett, jo eldre beboerene er, jo fortere de klager eller er sure og sutrende og tror vi jobber for DEM og de kan kommandere oss rundt. Er som oftest kvinnfolk 70+ år gamle som er de verste. Her om dagen hentet jeg en beholder som stod ved døra, kanskje 20m unna veien/bilen. Grensa er på 11 meter. Ergo vi behøver ikke hente den egentlig, og ihvertfall ikke sette den tilbake på samme plass. Tømmer den og setter den ved veien, så står ei dame kanskjr i 60 åra og plystrer/roper "tjoho" og fniser og peker på beholderen og så dit den stod. Som om jeg var en tilbakestående fyr som ikke forstår ord. Gud. Svarte bare pent tilbake "det er grenser på hvor langt vi skal gå" og stakk. Gamle ensomme damer i 70-80 åra står ofte og sniktitter mens vi tømmer. Som om vi ikke ser dem. Med en gang de tror vi ikke ser dem mer og er borte (vi ser dem fortsatt) sniker dem seg forsiktig ut og sjekker beskjedent og fort om beholderen er helt tom. Her er det en skillevegg i restavfalldunken. Halve til mat halve til rest. Ofte ligger det 1-3 poser i hver. Da tar vi dem ut med hånda og kaster dem i bilen, da slipper vi trille en beholder i 20cm grus fram og tilbake. Sparer 1 minutt. 1 minutt på mange hus blir fort en kortere arbeidsdag. Det finnes folk som ringer og klager på dette. HVA FEILER DEM. Beholderen blir LIKE TOM om vi triller den ned eller tar det ut med hånda. Eller kanskje disse ikke har noe bedre å gjøre og vil slite oss ut enda mer? Annet enn det er det bare det vanlige med folk som er sutrende over at beholderen ble satt tilbake 20cm for mye til venstre eller feil vei eller litt skeiv osv... Resten er vel mer trafikkproblemer. Få som skjønner bilen er stor og trenger plass. Få som har respekt for de store blinkende oransje varsellampene. Jobber vi på en 80 vei er vi nødt å stoppe på veien og lage kø i 1 minutt. Tror du ikke folk bare suser noen cm forbi oss i full fart og kjører forbi uten å se om det er klart? Kjører 1 bil kjører 10 automatisk forbi, om det kommer noen imot eller ei. Tro det eller ikke, men det er ganske skummelt. 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stonemeister Skrevet 25. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2016 Snakker om eldre mennesker... Hadde en eldre dame innom for ikke mange uker siden som hadde blitt sendt fra en butikk i nabobyen som tilhører samme kjede for å hente et mobildeksel som det sto at vi hadde ett eksemplar av igjen på lager. Mobildekselet fant vi ingen steder, så jeg så etter muligheter hos andre butikker i kjeden. Den nærmeste som hadde på lager var en butikk i nabokommunen ca. seks mil unna og sentrallageret vårt hadde ingen igjen. Dette tok sted på en onsdag, og siden jeg uansett skulle kjøre fire mil i den retningen på fredag samme uke sa jeg at jeg kunne kjøre nedover og hente dekselet der. Det var raskeste løsning på problemet, og et par mil på motorvei gjør meg egentlig ingenting. Fredagen kommer og jeg farter ned med kvitteringen hennes i lomma og henter ut dekselet. Da ser jeg at jeg kommer til å kjøre forbi der kunden bor på vei hjemover, så jeg ringer og spør om det passer at jeg svipper innom, så slipper både jeg og kunde å styre mer med det. Det er selvfølgelig helt greit, uten at kunde uttrykker spesiell begeistring. Jeg svinger innom huset hennes og banker på døren. Hun åpner, grabber til seg dekselet og sier "Du... Du skal få sette det på for meg også." før hun snur og henter telefonen sin. Jeg gjør selvsagt det og sier at jeg håper hun blir fornøyd med telefonen hun har kjøpt. Joda, det håper hun også, sier hun, uten at tonefallet hennes tyder på det på noen som helst måte. Så lukker hun døren og jeg står der som et spørsmålstegn. Vurderer sterkt om det er verdt å strekke seg litt ekstra for å yte god kundeservice, egentlig. Faen til takknemlighet fra enkelte gamlinger, altså. 90% av drittkundene mine er eldre folk totalt uten evne til å uttrykke takknemlighet eller forståelse for jobben vi gjør og produktene vi leverer. Interessant nok er de aller beste kundene gjerne de gamlingene som har klart å holde på medmenneskeligheten og livsgleden. Håper uansett at jeg ender opp som en av sistnevnte når min tid kommer, ellers kan jeg skytes. Det har dere mitt ord på. 26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå