Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg er nok ikke typen til å dytte folk unna, men det betyr ikke at jeg flytter meg frivillig heller. Jeg bare overså damen fullstendig og nektet å flytte meg. Brøyt deg frem ved siden av meg alt du vil, men ikke faen om du sniker foran meg i køen. Spesielt ikke når jeg er fremst. :p Men samtidig skal det jo nevnes at hvis vi er to stk fremst og ikke er helt sikre på hvem som er først, slipper jeg så godt som bestandig den andre personen forbi. Koster så lite, og kan fort gjøre dagen mye bedre for han/hun andre. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunder som stiller altfor høye krav og så omtrent blir sure når jeg sier at det er umulig. For å sammenligne med biler, så har jeg stadig kunder som sier: "Jeg vil ha en bil med sprek motor, helt ny, cabriolet, alt av ekstrautstyr og et bra utseende. Og ja, så har jeg budsjett på 200.000."....  :hrm:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Tja, vet aldri. Folka på peppes drar frem kalkulatoren for å trekke fra 20% studentrabatt på 260 kr

 

For meg tar det mer tid å regne ut 20% av 260kr med kalkulator enn med hoderegning...

 

Det gjør det sikkert, men når var det 80% av 260 kr som var målet, sånn jeg oppfatter det.

 

0.8*260 er raskt å taste inn, klart at det går fortere på kalkulator for mange enn å ta 26, doble det og få 52, deretter trekke det fra 260.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen folk er helt utrolige, driver med litt helgefirma ved siden av utdanning og jobb, og har ganske mange forespørsler på facebooksiden med 500 likes. Får melding der en spør om pris og ledig time, og leste meldinga og hadde ikke tid til å svare. Får så etter kun 15min melding "tar det alltid så lang tid å få svar?" Svarte han barr at det er helgefirma som også står på sida og vi svarer når vi kan. Var også på kvelden, vanlig arbeidstid for et ordentlig firma er vel 9-16 cirka. Uansett, han sier han skal levere dem tirsdag eller onsdag og jeg hører ikke noe mer så tenkte ikke over det. Vanligvis får jeg melding "passer det kl14?" osv, men nå har de to dagene vært og jeg har vært borte, får jeg plutselig melding "er her, noen som kan ta meg imot?" Spør om han lot det stå her, og får grettent svar at "tok det til konkurrenten".... geez

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Driver Facebooksiden til arbeidsplassen min, og kan fortelle at folk forventer svar til alle døgnets tider. Vil anbefale å legge inn automatisk svar når du ikke er tilgjengelig, hvor du takker for meldingen/interessen, og at du gir tilbakemelding innen kort tid/på søndag/det som passer deg. Da har de i det minste fått et svar, og da er det lettere å være tålmodig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en grei silingsmekanisme. Folk som lar seg støte av at Facebook-chattere står bakerst i køen, er kanskje ikke folk du vil ha som kunder uansett. "Hah, dette SMUTTHULLET har ikke de andre tenkt på! Jeg er et geni! Nå får jeg sikkert svar med en gang, og slipper både å møte opp og sitte i telefonkø!"

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste var vel at jeg veldig tydelig sa i første melding at vi driver dette uten åpningstider kun på avtale, fordi vi har vanlig jobb og skole vi er på. Så presterer han å møte opp her kl10 på morgenen og sender melding "er her kan noen komme?"... utrolig nok var dette en vanlig kar i 20-30 åra.

 

Sendte han en pen og høflig melding at "som forklart er dette helgefirma uten faste åpningstider, en kan derfor ikke forvente å få hjelp på få minutters advarsel, i tillegg når du opprinnelig sa du ville levere igår. Ha en fortsatt fin dag."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...