Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hva skjer med dagens voksne egentlig? Ser på ALLE som svindlere! Akk, alle de gangene vi har prøvd å forklare at ICA Nær ikke nødvendigvis har de samme tilbudene/varene/prisene som Maxi og Supermarked. Vi er også svindlere hvis vi har markant høyere priser enn en annen kjede på en vare, la oss f eks si reker. At kvaliteten kanskje varierer med prisen, nei? Svindel! Å ja, også er vi alle svindlere fordi mat er dyrere i dag enn for ti år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvor du jobber eller hva du har "lov" til, men jeg ville nok ha hintet at Europris har billige vannkokere til under to hundre spenn. Bare fyll på vann (eller saft, i hennes tilfelle), trykk ned den eneste bryteren og vent til den spretter opp igjen. Butikken ville ikke ha tjent på det, men hun dama kunne ha fått en meget billig saftkoker hun vet vil fungere, og hun ville nok ha kommet tilbake senere om hun skulle ha noe annet. Det kalles taktikk. Eller "god service". ;)

 

 

Jeg har jobbet i servicebransjen i rimelig nøyaktig 3 og en halv måned, så må være ærlig og si at det ikke falt meg inn. Nå er ikke jeg personen som har en ekstrem interesse for hva Europris har og ikke har heller..

Lenke til kommentar

Mihi, liker nesten de ufyselige kundene best jeg. Eller, liker selvfølgelig ikke DEM, men de aller fleste er nokså underholdende, også en stund etterpå. "Lol, han SA faktisk det", liksom.

 

Også er det ganske mange som ser ut til å glemme at matbutikken faktisk kan være en midlertidig inntektskilde, og ikke siste holdeplass for alle. Så står voksne folk der og prater til meg som om intelligensnivået mitt ligger akkurat hakket over matvarene vi selger, og jeg står der og tenker på det strålende vitnemålet mitt med full realfagsfordypning fra videregående, og de heftige siving-studiene jeg skal i gang med neste år, og bare smiler og nikker.

 

Det som funker for meg når det skjer er å si "Beklager, men det er ikke så lett for meg å være god siden jeg ikke er 100 % norsk". Da holder de som regel kjeft. Hvis de da fortsetter å syte så kaller jeg dem noe dritt på Québécois for å få dem til å syte enda mer mens de spør hva jeg kalte dem for.

 

Merk: Funker bare hvis du ikke er helt norsk + har litt selvironi ;)

Lenke til kommentar

Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna :).

 

Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris.

Så vidt jeg forsto regnet min kollega ut en god butikkpris til kunden, uten å tenke på nettpris. Den havnet tilfeldigvis rett over nettprisen som var veldig presset i utgangspunktet (med porto hadde prisen blitt mer eller mindre akkurat den samme). Både din, min og de mange andre kjeder i samme segment opererer med "nettpris" på nett, som kan variere fra prisen i butikk.

 

De fleste kunder forstår faktisk det, og en del kunder er vant til at nettpris og butikkpris kan variere i mange kjeder. Ingen har derimot sunket så lavt som å kalle oss for svindlere av den grunn :)

Så, det du sier er at dersom en kunde skal ha varer for 21.000 kr, så kan dere ikke slå av 150 kr på totalprisen, for å matche deres egen pris på nett? Fantastisk :p

Lenke til kommentar

Så, det du sier er at dersom en kunde skal ha varer for 21.000 kr, så kan dere ikke slå av 150 kr på totalprisen, for å matche deres egen pris på nett? Fantastisk :p

Les det jeg skriver da :roll:

 

Som sagt, prisen ble regnet ut uten at han sjekket nettprisen først, eller tenkte på den. Og kunden påpekte bare at det var billigere på nett, og ikke hvor mye. Kunden kalte oss svindlere, og storma ut av butikken før min kollega rakk å sjekke hva nettprisen faktisk var og trekke fra ytterligere 150 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Marekatten: Om jeg som kunde ser på nett og butikk som en kjede og dermed skal ha samme priser, ber om en god pris på 10 varer og sluttsummen ender opp over det jeg anser som veiledende pris når jeg sjekker på nett før jeg kommer til butikken, så ville jeg også blitt forbanna :).

 

Hadde ikke tatt så på vei som kunden, men tipper det der ble utløst av en god gammeldags misforståelse ang kundens forventninger til pris.

Jobber ikke du på Elkjøp, som opererer med forskjellige priser på nettbutikk og i fysisk butikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, om jeg hadde vært en kunde som anså nettprisen som veiledende pris. Noe jeg hverken er eller gjør. Men mange kunder gjør dette.

 

Allikevel, min butikk matcher alle nettpriser til vår nettbutikk med mindre det er markert med "internettpris", uten å diskutere med kunde, og gjør det vi kan for å følge nettprisen på våre veilpriser i butikken og. Siden du tydeligvis lurte.

Lenke til kommentar

Som sagt, om jeg hadde vært en kunde som anså nettprisen som veiledende pris. Noe jeg hverken er eller gjør. Men mange kunder gjør dette.

Nå er ikke nettprisene veiledende pris da også vi på prisene på nett informerer om det er en såkalt "nettpris". Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå for enkelte kunder.

 

Allikevel, min butikk matcher alle nettpriser til vår nettbutikk med mindre det er markert med "internettpris", uten å diskutere med kunde, og gjør det vi kan for å følge nettprisen på våre veilpriser i butikken og. Siden du tydeligvis lurte.

En del priser er faktisk den samme i butikk som på nett. Der dette ikke er tilfellet, strekker vi oss langt for å gjøre det samme. Men den "feilen" min kollega gjorde her, var å ikke sjekke hva nettprisen var før han ga kunden et tilbud han anså som veldig bra (og som han derfor trodde allerede slo nettprisen). Derfor "svindlere"-påstanden med påfølgende storming ut av butikken.

 

Kanskje greit at vi ikke fikk denne personen som kunde... enkelte sånne folk blir til mer bry enn fortjeneste over tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Forbannet som jeg ble reiste jeg tilbake til Elkjøp og klasket dritten i disken, vet du ikke forskjell på wireless og wired raste jeg til fyren.

Det er folk som deg som ødelegger dagen for mange selgere. Det er tydeligvis ikke menneskelig å gjøre feil lenger.

 

[...]oppegående folk skjønner at det er menneskelig å feile, og tar det pent. Men du viser at det tydeligvis er visse unntak... og disse "unntakene" gjør jo aldri noen feil selv :)

 

 

 

Både-og vil jeg faktisk si.

Som jeg har nevnt tidligere så korrigerte ikke jeg personen på kundeservice når han feil informerte meg etter jeg selv hadde funnet løsningen. i dag om noen feil informerer og produktet ikke stiller til de kravene jeg ble forespeilet enser jeg ikke 1 sekund med og gå tilbake til samme butikk for og snakke med samme selger, evt. ringe om det ikke er mulig og møte opp, ikke for og kjefte - men for og informere og evt. å heve kjøpet. om han/hun innrømmer at dem kanskje ikke var ved sinne fulle 5 og sa noe feil så er alt ok, for det hele kommer ned til ydmykhet.

 

Om selgeren ikke erkjenner sine feilgrep når jeg f. eks skal returnere produktet fordi jeg ikke er fornøyd så kan du være 100% sikker på at det ligger en skriftlig klage til sjefen! som forhandlere forventer kunder 100% ærlighet når det kommer til produktinformasjon da det skal være en selvfølge at selgeren du skulle bli henvist til kan produktet du ønsker informasjon om.

 

feilgrep forekommer, men uansett hva som blir sakt dog ikke løgn så mener jeg at det alltid kommer med til ydmykhet, da både for selger og kunde.

 

Men enkelte skulle aldri vært selger og fortjener en munnfull :tease:

Lenke til kommentar

Helt greit å motta drittpreik fra kundene, jobbet selv som selger i et halvt år. Man lærer fort å ta negative ting som blir sagt til deg på avstand, mens du fortsatt klarer ta imot det som er hyggelig. Opplevde både sure folk og folk som mente jeg var en utrolig bra selger. Den mentale styrken til selgere må være høy. Hvis ikke har dem ikke noe i selgeryrket å gjøre.

Lenke til kommentar

Sarkastiske kunder må døø. Får lyst å slå dem. I munnen. Spesielt femti år gamle damer som liksom smiler og myser litt med øynene. "Ja, dette var et bra opplegg, duuu. Virkelig braaa, hm?" mens det drypper syre ut av kjeften deres.

 

Da er det mye bedre med kunder som kan si "Det her synes jeg er dårlig".

 

Jeg begynte nesten å gråte på jobb i dag. "Jaja, det er jo verken din feil eller noe du kan gjøre noe med". Enhver kundebehandlers våte drøm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Åååh, hadde en innom i dag som skulle ha ett eller annet. Han mumlet og snakket helt uforståelig. Så litt på han og sa at "nei, det hadde vi desverre ikke."

 

Kom han tilbake litt senere og sa at han skulle ha ett kortbuss (forøvrig ganske annerledes fra det første han sa), og det gikk opp for meg at det var busskort han snakket om. Noe vi uansett ikke hadde. Så jeg sendte han til busskontoret som ligger like ved. :)

 

Egentlig en helt grei dag på jobb. Bare litt trist at jeg brukte siste feriedagen min på jobb. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...