Gå til innhold

Slipknot genrediskusjon og annet

e9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musikkforståelse og det å kunne skrive og framføre noko heilt ekstraordinært eller kome med noko nytt som verda aldri har sett før er det som skal til.

du mener sliknot ikke er/var det? de skapte i mine øyne en ny sjanger.

Ja, det meiner eg. Kva sjanger skapte Slipknot?

Lenke til kommentar
han har to band som opplever susksess innenfor to forskjellige sjangere

Slipknot og Stone Sour er vel begge godt plantet i metalsjangeren. Eller er det andre band du tenker på som jeg ikke har fått med meg?

Finnes mange typer metal :thumbup:

Hehe, det er jeg fullstendig klar over, men så er det vel heller ikke så uvanlig at musikere innenfor metal behersker de ulike undersjangrene.

Lenke til kommentar
Hehe, det er jeg fullstendig klar over, men så er det vel heller ikke så uvanlig at musikere innenfor metal behersker de ulike undersjangrene.

nei, men som du ser på sangene i mitt inlegg... (det er nå du skal se. du får ikke svaret her..)

Kva sjanger skapte Slipknot?

aner ikke.. det jeg mente var at de egentlig ikke hører gjemme i noen sjanger, men på samme måte hører hjemme i mange. (joda.. jeg kan sette ord på ting, ja ><)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Musikkforståelse og det å kunne skrive og framføre noko heilt ekstraordinært eller kome med noko nytt som verda aldri har sett før er det som skal til.

du mener sliknot ikke er/var det? de skapte i mine øyne en ny sjanger.

Ja, det meiner eg. Kva sjanger skapte Slipknot?

Hvordan sjanger skapte Slipknot? Det kan være så mangt, er sikkert et fluss av band og musikksjangere som har inspirert guttene til å skape den musikkformen nettop de spiller. Tror ikke man kan si at en bestemt sjanger skaper en annen, det blir litt feil. Det er det samme som 80'talls pop er en stor inspirasjonskilde for Jonathan Davies i Korn, men man kan ikke si at 80'talls pop skapte korn av den grunn. . .

Lenke til kommentar
Er ikke Slipknot ren og skjær nu metal?

De var. De bruker ikke ''funk'' og hip hop lengre.

jeg føler de svinger både her og der. har store problemer med å plasere dem.

kanskje man kan si at de har skapt noe nytt?

^what he sai.. wait.. what I said!

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Må si jeg digga SlipKnot-konserten på Roskilde. Har hørt på dem sånn smått i godt over 4år, men anser meg ikke som fan på noen måte egentlig. Var så jævelig merkelig for de mer hardcore SlipKnot-fansen og se meg i dem mosh-piten vi var nær. Ser bare en random fyr i fine klær på en festival i tilegg hoppe rundt som han skulle vært en ordentlig blodfan når The Blister Exists ble spilt. Alle bare WTF, liker denne fyren denne musikken?

Om ikke SlipKnot har vært med å skapt noe nytt, fremstår de hvertfall som et litt unikt band. Og et kjempebra liveband som jeg anbefaler alle som i heletatt bare liker få låter av dem å se live engang.

Folk generelt driter oppi om band som har skapt noe nytt. Det folk bryr seg om band som lager bra låter og som spiller bra live. Noe SlipKnot gjør i en grei nok grad. Har vært på 2 Korn og 2 SlipKnot-konserter, av de bandene så er virkelig SlipKnot det bandet som har levert best på scena og fått publikum med. Har kanskje noe med fansen å gjøre akkurat det, men alikevel good..

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Jeg går i helt vanlige klær på metallkonserter mens jeg headbanger og hele pakka :D Moro å ha 20 pers rundt seg med helsvarte klær med en fargeklatt inni klynga.

jeg er faktisk veldig lik selv, selv om jeg hører på nu metal og death metal etc så kan du ikke se det på meg, jeg lar ikke musikk sjangeren som snakker til meg igjenn speile seg i kles stilen min..

man trenger ikke gå med negler og se sort på alt for å være "hardcore" fan av slipknot eller andre band, man blir ikke dårlige fan fordet!

Lenke til kommentar
Jeg går i helt vanlige klær på metallkonserter mens jeg headbanger og hele pakka :D Moro å ha 20 pers rundt seg med helsvarte klær med en fargeklatt inni klynga.

jeg er faktisk veldig lik selv, selv om jeg hører på nu metal og death metal etc så kan du ikke se det på meg, jeg lar ikke musikk sjangeren som snakker til meg igjenn speile seg i kles stilen min..

man trenger ikke gå med negler og se sort på alt for å være "hardcore" fan av slipknot eller andre band, man blir ikke dårlige fan fordet!

I dagens samfunn kalles du noe som heter fagg0t. Jeg selv syns/sier ikke at du er (eller andre normale kledde folk som hører på Slipknot og/eller death metal. Men går du på youtube el., og sier det der på en metall video får du -1 og negative kommentarer.

Lenke til kommentar

Men så er det altfor mange trangsynte her i verden også. Det at folk mener du ikke kan være fan av metal om du ikke har langt hår, svarte klær etc er bare idiotisk. Bare se på gutta fra Anaal Nathrakh, er ikke mye metal image på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...