Gå til innhold

Slipknot genrediskusjon og annet

e9

Anbefalte innlegg

Nei, jeg skrev at det er kvalifikasjonene til for å kunne bli et musikalsk geni. Og i mine øyne er han det, orginal, kreativ og en perfeksjonist av rang.

Jeg er også Nick Cave fan, og mener at den mannen også er et musikalsk geni. Men man behøver ikke være like sær som Nick Cave for å bli kalt et musikalsk geni, enig eller uenig?

Jeg er uenig i kriteriene dine for å stemple noen som et musikalsk geni. Jeg vil faktisk si at det skal "mindre" til. For min del holder det at man er i stand til å komponere genial musikk. Hvorvidt man spiller i ett eller tre band, eller behersker både gitar og fløyte, er jeg mye mindre opptatt av.

Hvorvidt man trenger å være sær for å være et musikalsk geni er et annet spørsmål. Jeg tror absolutt at man kan være genial og bli populær, men det er ikke noen direkte sammenheng. Det finnes sær drittmusikk, og enkel drittmusikk. Det finnes sær og genial musikk, og enkel og genial musikk. Den sære og geniale musikken er like bra som den enkle, men den er mer krevende for lytteren å forholde seg til, dermed vil den enkle musikken nå et større publikum. Dette fordi en genuint musikkinteressert person vil finne glede både i enkel og sær musikk, mens en overflatisk lytter vil forkaste den sære musikken til fordel for den enkle.

Nå hadde vel ikke det noe direkte med musikalsk genialitet å gjøre, men det er varmt og tidlig på morgenen, så jeg gidder ikke omformulere meg til noe mer brukbart :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir for dumt og ikke si Corey Taylor er et musikk geni når kan synger så bra som han gjør!

men det er offtopic egentlig!

hele bandet i seg selv er genialt på sammen settningen hvordan de setter sammen bandet og NEI "clown" shawn driver ikke bare random og slår på en søpple kasse nei, han driver med stop som går i tankt med resten av musikken!

hvis du skal komme med kritiske ting, i det miste hør igjennom noen albumer før man sier noe!

At en fyr er "flink" til å "synge" vil jeg ikke si er nok til å bli kalt musikalsk geni ;p

Og de klovna gjør jo ikke stort annet enn å lage noen irriterende lyder fra noen tomme tønner...

Lenke til kommentar
blir for dumt og ikke si Corey Taylor er et musikk geni når kan synger så bra som han gjør!

hele bandet i seg selv er genialt på sammen settningen hvordan de setter sammen bandet og NEI "clown" shawn driver ikke bare random og slår på en søpple kasse nei, han driver med stop som går i tankt med resten av musikken!

hvis du skal komme med kritiske ting, i det miste hør igjennom noen albumer før man sier noe!

At en fyr er "flink" til å "synge" vil jeg ikke si er nok til å bli kalt musikalsk geni ;p

Og de klovna gjør jo ikke stort annet enn å lage noen irriterende lyder fra noen tomme tønner...

Det er din mening, men x millioner mennesker mener noe annet :new_woot:

Lenke til kommentar

Millioner mente at Hitler var kul, millioner mente Britney var kul og millioner mener også at Slipknot er kule. Hvorfor skal flertallet være et argument for at noe er bra?

Lenke til kommentar

Millioner mente at Hitler var kul, millioner mente Britney var kul og millioner mener også at Slipknot er kule. Hvorfor skal flertallet være et argument for at noe er bra?

Musikksmak er individuelt, men når et flertall mener noe gjenspeiler det mjoritetens stemme orgo. det er bra :D

Edit: ikke flertall, men stort antall blir mer riktig å bruke...

Endret av Etlon
Lenke til kommentar

la oss se på resten av sammen settningen av bandet,, eks Joey?

en av verdens beste trommiser!

hvis du ikke kan takle deres musikk, hvorfor i det helle tatt komme med tomme beskyldninger angående deres band når faktaen er at de er kanskje en av de mest frem tredende metal / nu metal bandene i våres tids periode?

jeg bryr meg ikke om du kommer med et eller annet ukjent polsk death metal band som skriker gjennom halve sangen dems som minner mest om en tone døv apekatt som slår manisk løst på noen trommer..

Slipknot er veldig musikalsk band!

og bare dette snakker for seg selv :

Grammy Awards and nominations

Slipknot has been nominated for seven Grammy Awards and has won once.

"Wait and Bleed" - Best Metal Performance, 2001 (nomination)

"Left Behind" - Best Metal Performance, 2002 (nomination)

"My Plague" - Best Metal Performance, 2003 (nomination)

"Duality" - Best Hard Rock Performance, 2005 (nomination)

"Vermilion" - Best Metal Performance, 2005 (nomination)

"Before I Forget" - Best Metal Performance, 2006 (winner)

"Psychosocial"- Best Metal Performance, 2009 (nomination)

Lenke til kommentar
hvis du ikke kan takle deres musikk, hvorfor i det helle tatt komme med tomme beskyldninger angående deres band når faktaen er at de er kanskje en av de mest frem tredende metal / nu metal bandene i våres tids periode?

jeg bryr meg ikke om du kommer med et eller annet ukjent polsk death metal band som skriker gjennom halve sangen dems som minner mest om en tone døv apekatt som slår manisk løst på noen trommer..

Jeg hører sjelden på polsk death metal, men de er absolutt ikke tonedøve (eller apekatter for den slags skyld). Jeg liker folk med sterke meninger om musikk, altfor mange som bare svømmer med massen, men er allikevel greit å beholde et visst perspektiv. Mange mennesker synes Slipknot er et bra band, flotte greier det, men er det et bevis på at de er genier?

Jeg synes forøvrig det er litt usaklig når du først skriver "hvis du ikke kan takle deres musikk, hvorfor i det helle tatt komme med tomme beskyldninger", når du selv like etter påpeker at all polsk death metal "...minner mest om en tone døv apekatt som slår manisk løst på noen trommer". Dette er jo åpenbart tomme beskyldninger mot musikk du ikke liker.

og bare dette snakker for seg selv :

Grammy Awards and nominations

Slipknot has been nominated for seven Grammy Awards and has won once.

"Wait and Bleed" - Best Metal Performance, 2001 (nomination)

"Left Behind" - Best Metal Performance, 2002 (nomination)

"My Plague" - Best Metal Performance, 2003 (nomination)

"Duality" - Best Hard Rock Performance, 2005 (nomination)

"Vermilion" - Best Metal Performance, 2005 (nomination)

"Before I Forget" - Best Metal Performance, 2006 (winner)

"Psychosocial"- Best Metal Performance, 2009 (nomination)

Jeg må bare beklage, men det argumentet holder ikke. Jeg har nemlig et ess i ermet som knuser det argumentet så det synger etter :p

"St.Anger" - Best Metal Performance 2004 (winner)

For meg så betyr dette at Grammy og kvalitet ikke nødvendigvis går hand i hand.

Lenke til kommentar

E9: du kan ikke diktere folks musikksmak. Om noen mener Slipknot barer er bråk så må de få lov til det. Akkurat som noen mener samtidmusikk eller The Beatles bare er noe forbanna piss. Misukksmak er individuelt, det burde man respektere.

Lenke til kommentar
E9: du kan ikke diktere folks musikksmak. Om noen mener Slipknot barer er bråk så må de få lov til det. Akkurat som noen mener samtidmusikk eller The Beatles bare er noe forbanna piss. Misukksmak er individuelt, det burde man respektere.

har ikke diktert noe?

jeg bare forsvarte det jeg liker noe som komemr naturlig til en vær person når noen sier det du virkeligen liker er bare bråk?

Lenke til kommentar

har ikke diktert noe?

jeg bare forsvarte det jeg liker noe som komemr naturlig til en vær person når noen sier det du virkeligen liker er bare bråk?

Men man kan ikke forsvare noe som oppfattes av en annen, om du skjønner hva jeg mener. Du liker slipknot han ikke, så enkelt er det. Det hjelper ikke å argumentere med priser og kunnskaper, det er fortsatt den samme musikken i hans ører.

Jeg liker selv Slipknot meget bra, de har et særpreg som jeg mener er fantastisk. Men det finnes andre grupper jeg liker mere, som f.eks Chevelle, Intwine, Finger Eleven, Sinch, Nick Cave + mange mange fler. Selv om mange ikke liker musikken jeg hører på synes jeg den er kjempedigg. Og jeg kan på ingen måte påvirke andre til å like den musikken heller, for det er som skrevet øret som hører. I noens ører er det kattemjauing det jeg liker, for andre bra musikk og for min del genial musikk.

Endret av Etlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg ler av deg. Det er ikkje til å kome unna at Slipknot sine riff er barnemat i forhold til det ein finn elles i ekstremmetallhjørnet. At du ikkje klarer å høyre samanhengen og temaet er ingen argument mot daudmetall, men heller eit argument mot deg og lyttemetodane dine.

Eg elska Slipknot når eg var yngre, do. Elska songen Iowa og Gently, og Virus of Life. Dei kunne lage stemning den gongen.

Lenke til kommentar
Musikkforståelse og det å kunne skrive og framføre noko heilt ekstraordinært eller kome med noko nytt som verda aldri har sett før er det som skal til.

du mener sliknot ikke er/var det? de skapte i mine øyne en ny sjanger.

når det kommer til corey taylor er det liten tvil om at han kan mer enn å bare "skrike":

slipknot er gjennomtenkt fra ende til annen..

walløe: Etlon var vell mer ute etter stilen. ta fks. "Through Glass" eller "Zzyzx Rd." kontra "The Heretic Anthem"

edit: for de som ikke er helt inne i det: "Through Glass" og "Zzyzx Rd." er begge Stone Sour..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
han har to band som opplever susksess innenfor to forskjellige sjangere

Slipknot og Stone Sour er vel begge godt plantet i metalsjangeren. Eller er det andre band du tenker på som jeg ikke har fått med meg?

Finnes mange typer metal :thumbup:

Lenke til kommentar
han har to band som opplever susksess innenfor to forskjellige sjangere

Slipknot og Stone Sour er vel begge godt plantet i metalsjangeren. Eller er det andre band du tenker på som jeg ikke har fått med meg?

Finnes mange typer metal :thumbup:

godt poeng^^

jeg kan 1/4 av dem, er lite kjent med 1/4 og har ikke hørt om reten :p

edit: å finne ut hvilken genere denne typen musik hører hjemme i er usedvanlig vanskelig. jeg reagerte på at winamp hadde funnet ut dette:

Metallica - Master of Puppets = Hard Rock

Ozzy Osbourne - Dreamer = Metal

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Da burde du ikke stole på Winamp :)

Siden det står Slipknot genre diskusjon i tittelen hadde det vært litt interresant å diskutere følgende: "Er nu metal en undersjanger av metal?" Jeg har sett mange som mener at nei, det er det ikke. F.eks kan jeg trekke fram metal encyclopedia nekter å legge inn Slipknot, Korn osv fordi disse er nu metal, som ikke hører hjemme i et metal leksikon. Hva tenker folk her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...