Gå til innhold

Slipknot genrediskusjon og annet

e9

Anbefalte innlegg

jeg og en kompis diskuterte egentlig hvilken genre slipknot burde havne i, for de er jo klart ikke et nu metal band lengre og det er synd i seg selv..

savner sounden fra Slipknot-Slipknot albumet og Iowa men den nye sounden dems er også bra men det er ikke helt det jeg tenker når noen nevner slipknot så kommer mye aggresjon frem og de nye albumene har gått forbi det stadiet med aggrosjon å speed, de har jo helt klart utviklet seg som band i seg selv og kanskje blitt et bedre band, jeg er uansett fan av dem og vært på 2 konserter med dem i norge,men det ble litt offtopic,men hva synes du om det som var og er av slipknot?

Endret av e9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Slipknot var dårlige fra dag 1.

Var en sang jeg likte før husker jeg, usikker på hvilken da, men.

Jeg liker ikke stemmen til vokalisten, og heller ikke måten han bruker den på.

Jeg skjønner heller ikke hva de to klovna er der for, de to som bare står og slår på ei søppelbøtte i løpet av en hel konsert. Liker ikke musikken generelt, er for kjedelig og de ser ut som de prøver for hardt, hvis du skjønner hva jeg mener..

Kan de egentlig puttes i noen annen sjanger enn nu-metal? Jeg synes ikke det.

Lenke til kommentar
Tror vel det går under nu-metal. Husker jeg likte den første skiva dems når jeg var mindre, men har vokst fra hele Slipknot greiene. Å si at Corey Taylor er et musikalsk geni er vel litt å ta i

Er det vel ikke, fyren har to band som selger plater som fy og han behersker flere sjangere, skrive sine egne låter og spiller instrument. Det er, i mine øyne, kvalifikasjonene til et musikalsk geni.

Lenke til kommentar

Man blir ikke et geni uten at det man gjør er genialt. At man selger mange plater kvalifiserer ikke til genistatus, ei heller at man spiller instrument og skriver sanger. Klart, fyren er sikkert talentfull på mange måter, men det å beherske flere ting samtidig og være populær er ikke nok.

I mine øyne.

Lenke til kommentar
Man blir ikke et geni uten at det man gjør er genialt. At man selger mange plater kvalifiserer ikke til genistatus, ei heller at man spiller instrument og skriver sanger. Klart, fyren er sikkert talentfull på mange måter, men det å beherske flere ting samtidig og være populær er ikke nok.

I mine øyne.

Nei, jeg skrev at det er kvalifikasjonene til for å kunne bli et musikalsk geni. Og i mine øyne er han det, orginal, kreativ og en perfeksjonist av rang.

Jeg er også Nick Cave fan, og mener at den mannen også er et musikalsk geni. Men man behøver ikke være like sær som Nick Cave for å bli kalt et musikalsk geni, enig eller uenig?

Lenke til kommentar

Fyren er nok flink, men som Svinepelz sier så er man ikke nødvendigvis et musikalsk geni av at man selger mye plater og kan spille instrumenter. Uansett, vi kan ha forskjellig meninger om hva vi definerer et musikalsk geni som.

Lenke til kommentar

I så fall er dei som skriv låtene til artistene på VG-lista genier. Popartister sel haugevis av plater, er dei då musikkgenier? Å spele fleire instrumenter er heller ikkje noko teikn til å være eit geni. Musikkforståelse og det å kunne skrive og framføre noko heilt ekstraordinært eller kome med noko nytt som verda aldri har sett før er det som skal til.

I den kategorien vil eg heller putte artistar som Steve Wilson, Mozart, Bach, Jimi Hendrix, Michael Jackson.

Lenke til kommentar
Fyren er nok flink, men som Svinepelz sier så er man ikke nødvendigvis et musikalsk geni av at man selger mye plater og kan spille instrumenter. Uansett, vi kan ha forskjellig meninger om hva vi definerer et musikalsk geni som.

Nå mente jeg ikke han var et geni derfor han solgte mange plater :ermm:

Men ja, folk har nok forskjellige meninger om hva som er et musikalsk geni eller ikke.

Lenke til kommentar
I så fall er dei som skriv låtene til artistene på VG-lista genier. Popartister sel haugevis av plater, er dei då musikkgenier? Å spele fleire instrumenter er heller ikkje noko teikn til å være eit geni. Musikkforståelse og det å kunne skrive og framføre noko heilt ekstraordinært eller kome med noko nytt som verda aldri har sett før er det som skal til.

I den kategorien vil eg heller putte artistar som Steve Wilson, Mozart, Bach, Jimi Hendrix, Michael Jackson.

Hva med å lese det som blir skrevet før man komenterer?

Lenke til kommentar

Var jo det eg gjorde, eg las følgande:

Er det vel ikke, fyren har to band som selger plater som fy og han behersker flere sjangere, skrive sine egne låter og spiller instrument. Det er, i mine øyne, kvalifikasjonene til et musikalsk geni.

...og uttrykte at eg er uenig.

Lenke til kommentar

Dvs. han har to band som opplever susksess innenfor to forskjellige sjangere :!:

Lenke til kommentar

Dvs. han har to band som opplever susksess innenfor to forskjellige sjangere :!:

Nei, men at å ha to band som sel plater og å beherske fleire sjangre, skrive eigne låter og spele instrument er kvalifikasjonar til eit musikalsk geni.

Lenke til kommentar

Nei, men at å ha to band som sel plater og å beherske fleire sjangre, skrive eigne låter og spele instrument er kvalifikasjonar til eit musikalsk geni.

Kjenner man til artisten, vokalisten i slipknot, vet man at han har to band som har forskjellige sjangere så jeg trodde ikke det måtte utdypes. Du kan være så uenig du vil, helt opp til deg det. Men å holde på med flisespikkeri er ikke vits...

Lenke til kommentar

blir for dumt og ikke si Corey Taylor er et musikk geni når kan synger så bra som han gjør!

men det er offtopic egentlig!

hele bandet i seg selv er genialt på sammen settningen hvordan de setter sammen bandet og NEI "clown" shawn driver ikke bare random og slår på en søpple kasse nei, han driver med stomp som går i tankt med resten av musikken!

hvis du skal komme med kritiske ting, i det minste hør igjennom noen albumer før man sier noe!

Endret av e9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...