LukasKasha Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei Jeg skal lagre innholdet i et HashMap til en fil slik at jeg kan lese det når programmet starter opp igjen. I HashMapet er det Personobjekter HashMap<String, BWPerson> hm = new HashMap<String, BWPerson>(); hver av disse objektene har igjen en stack med objekter av typen eventTogether, de har også navn og div. andre variable Stack<eventTogether> beenTogether = new Stack<eventTogether>(); Jeg lurte da på om det er mulig å skrive innholdet av det første HashMapet til en fil slik at alt innholdet blir lagret inkl. hver stack og alle variable Personobjektene har. Håper noen har tips til dette Lenke til kommentar
Patton Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det aller enkleste og kjappeste er aa bruke objekt-serialisering. Alle objektene som skal serialiseres maa implementere interfacet Serializable. For aa skrive objektet hm til fil trenger du ObjectOutputStream (API med eksempel). Obs! Gamle serialiserte objekter er ikke kompatibel med nyere versjoner av klassene som serialiseres. Lenke til kommentar
___ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Ta en titt på XStream, som kan serialisere objekter til XML og motsatt. Det er svært lite pes å bruke, hvis det eneste du ønsker å få til er å serialisere et objekt-tre til fil og ha mulighet for å lese det inn igjen. Eksempel, objekt til XML: String xmlString = xstream.toXML(dittObjekt); Eksempel, XML til objekt: DinKlasse dittObjekt = (DinKlasse)xstream.fromXML(xmlString); Så er det bare å skrive litt kode for å lagre strengen til fil, og kunne lese den inn igjen. Werner Endret 1. juli 2009 av wernie Lenke til kommentar
___ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) ***slettet dobbelposting*** Endret 1. juli 2009 av wernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå