fgr Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 har et lite soverom vi gjerne skulle hatt kaldere. det er så varmt at det blir vanskelig å sovne. noen gode ideer? jeg husker vi prøvde vanlig vifte ifjor, men setter du den mot senga blir det jo tett i nesa og forkjøla neste dag. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Lukk vinduet om dagen og ha det helt åpent på natta. Sett gjerne vifta i vinduet og pek den vekk fra dere slik at dere får "byttet ut" lufta raskere, men det er ingen vits å ha den stående på hele natta. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Air condition kan hjelpe en del eller en tak vifte. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg er redd du må bare forsøke å over til over helga... da blir det kjøligere. Jeg legger meg 0530.. og våkner 10 pga. varmen. Er helt grusomt. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Grunnen til at det blir varmt er en eller annen form for varmekilde som varmer opp rommet. Enten er det solen som varmer inn gjennom vinduet eller så har du soverrom på loftet hvor all varmen stiger opp fra etasjen under. Her er min tips og triks for ett kaldt soverom. -Monter utv persienne om solen varmer inn vinduet, persienne på innsiden funker dårlig da varmen allerede er på innsiden. -Ha vinduet åpent så mye som det lar seg gjøre og lukk soveromsdøren mot resten av huset og hold den lukket. Dette burde hjelpe for å nå den vanlig skyggetemperaturen. For enda kaldere må du nok over på mekanisk hjelp. Endret 18. juli 2009 av Inc Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har samme problemet med et soverom i øverste etasje på 13 kvm. Men jeg har sola rett inn minst et av vinduene hele tiden mens den er på det sterkeste. Har persienner, gardiner og vifte, vinduet oppe hele natta etc, men rommet er og blir kokende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå