Gå til innhold

Playstation Slim så godt som bekreftet? (PS3)

Anbefalte innlegg

Med andre ord er det ikke bare selve størrelsen som har blitt slanket, men også funksjoner som ikke anses som "nødvendige" for en spillkonsoll.

Håper de fjerner media-sharing funksjonen, så har jeg noe å skryte av på min 80GB :p

DET håper virkelig ikke jeg! Planene er jo å bruke PS3 til komplett underholdsnings maskin i stuen! Sånn jeg slipper å ha 3 forskjellige enheter, en for BL/DVD, en for meida (mp3/avi) og en for spill... Og 80GB tar det da ikke lange tiden å se igjennom :p

80GB PS3 ;) Har jo mer enn 80GB totalt...

Nå har jeg faktisk 1TB PS3 :D

Det som er sikkert, er at PS3 slim vil ha 45nm CPU. Dermed mindre varme og strømforbruk. 80GB PS3 har 65nm, og er OK med tanke på strøm og varme. De gode gamle 40GB og 60GB har jo 90nm, de tar jo selvmord hver gang de brukes :p

Og til de som maser om at den er dyr... WTF? Den koster nå 2990,-. Er jo småpenger. Husk at det er BD-ROM på denne maskinen, den kan streame ALT av media!! Bare dette koster jo ellers. En maskin for streaming koster jo ca. 1000-2000,- og BD-spiller koster mer. Så alt i alt får man mye for pengene.

Slim kommer GARANTERT til å havne på 4000,- og vanlig PS3 til min. 3000,-. Ikke tro at vanlig PS3 kommer til å synke i pris, den kommer til å selges til vanlig pris helt til den er borte, ingen prisdump. 45nm CPU er dritbillig å produsere, så de vil nok prøve å tjene litt på PS3 slim!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

måh syns det unødvendig, med PS3 slim det jo en konsole såm er sån eller sån ikke tengt til å bæren rundt overalt(det er PSP får), om nå en feit eller tyn PS3 ligg under tven dritt jeg i. oogså er det jo ellers bare ulemper med slim versijoner, om den ikke konstruere den veldig god, dårlig kjøling og/eller bråkate vifter, også står det jo ate noen ting og tang bli borte, en av det arrgumentene får at jeg hadde kjøpt meg en PS3 er ate den ikke bare er en spill konsole men at den også kann brukkes til mye andre ting og er rett og slett alt i ett. en stue PC(linux), bluray og ja det veit dokke jo alt...

Lenke til kommentar
DET håper virkelig ikke jeg! Planene er jo å bruke PS3 til komplett underholdsnings maskin i stuen!

det er akkurat dette som gjør PS3 værd pengene, det er en komplett underholnings maskin, streamer musikk, film og bilder fra andre maskiner i huset. den spiser allt av materiale du gir den med mediaserver.

så PS3 er et fullstendig genialt produkt, :D

Lenke til kommentar

Ja, den spiser mkv-formatet gjennom PS3mediaServer. Det er ikke direkte støtte for mkv i PS3-firmwaren, men så lenge man har en pc i huset koblet til et lokalt nettverk med ps3'n går det helt supert.

Da kan man spille av mkv-filer kodet i h264 med 720p/1080p med DTS-lyd hvis det er tilgjengelig. Ellers går det i DD5.1.

Divx/Xvid klarer den uten hjelp fra en pc.

Og til de som sier det ikke er spill til PS3: Hvilke spill er det snakk om? GT5, Tekken6 og GodOfWar3? De kommer jo hvert øyeblikk. Så hvorfor vente? Sikkert utsolgt når de spillene slippes uansett. I mellomtiden kan man kose seg med Ratchet&Clank, Killzone, inFamous, GT5prolouge, Uncharted og Burnout.

Lenke til kommentar

Det som er sikkert, er at PS3 slim vil ha 45nm CPU. Dermed mindre varme og strømforbruk. 80GB PS3 har 65nm, og er OK med tanke på strøm og varme. De gode gamle 40GB og 60GB har jo 90nm, de tar jo selvmord hver gang de brukes :p

Og til de som maser om at den er dyr... WTF? Den koster nå 2990,-. Er jo småpenger. Husk at det er BD-ROM på denne maskinen, den kan streame ALT av media!! Bare dette koster jo ellers. En maskin for streaming koster jo ca. 1000-2000,- og BD-spiller koster mer. Så alt i alt får man mye for pengene.

Slim kommer GARANTERT til å havne på 4000,- og vanlig PS3 til min. 3000,-. Ikke tro at vanlig PS3 kommer til å synke i pris, den kommer til å selges til vanlig pris helt til den er borte, ingen prisdump. 45nm CPU er dritbillig å produsere, så de vil nok prøve å tjene litt på PS3 slim!

Jobber du i Sony siden du vet det om maskinvaren og prisene så sikkert?

Hvis 3 laken er småpenger for deg så har du en økonomi som er ulik de fleste av oss. Og så må du huske at ekstra spill og kontroller koster en del, 449 kr for en kontroller i følge prisguiden, og det må gjerne noen spill og en ekstra kontroller eller flere til for å få virkelig glede av maskinen.

Lenke til kommentar
Stemmer det! Den er jo absolutt must.. Viktig å skunne få bort det plagsomme, sterke røde lyset og spare de 0.25W/t

Faktisk så er WLAN skrudd på når maskinen er i standby. Muligens om RemotePlay er på, men tror det er skrudd på uansett. Så den knappen er et must. Litt ivertfall.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Jobber du i Sony siden du vet det om maskinvaren og prisene så sikkert?

Hvis 3 laken er småpenger for deg så har du en økonomi som er ulik de fleste av oss. Og så må du huske at ekstra spill og kontroller koster en del, 449 kr for en kontroller i følge prisguiden, og det må gjerne noen spill og en ekstra kontroller eller flere til for å få virkelig glede av maskinen.

Hehe, jeg er ikke gjort av penger, men det jeg mente var i forhold til hva man faktisk får, så er ikke 3000,- MYE. Jeg var ute etter BD-spiller etc, så da var det en god pris.

Spill koster under 200,- mener jeg, og da tenker jeg på Play.com, TheHut.com og zavvi.co.uk som spill-leverandør.

Grunnen til at jeg påstår at de kommer til å bruke 45nm til CPU, er at produksjonen av den startet i januar, og dermed var spekulasjonene om en mindre PS3 igang tvert. Den vil bruke mindre strøm, og produsere mindre varme, og dermed gi mulighet til å lage en PS3 slim. 65nm vil ikke kunne fungere i en mindre maskin.

Prisene jeg påstår er grunnet at de ikke kan skremme forbrukerne med å gå nærmere 5000,- fordi da snakker vi jo om 60 % prisøkning. Men 20 % økning regner jeg med. I tillegg er Intel Cell 45nm kjempebillig å produsere, så de ser nok sin mulighet til å tjene litt penger her.

Tipper konsollen får en utgivelse i september, da med bundle sammen FFXIII i Japan. Vi ser den nok ikke før mai/juni neste år.

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg påstår at de kommer til å bruke 45nm til CPU, er at produksjonen av den startet i januar, og dermed var spekulasjonene om en mindre PS3 igang tvert. Den vil bruke mindre strøm, og produsere mindre varme, og dermed gi mulighet til å lage en PS3 slim. 65nm vil ikke kunne fungere i en mindre maskin.

Prisene jeg påstår er grunnet at de ikke kan skremme forbrukerne med å gå nærmere 5000,- fordi da snakker vi jo om 60 % prisøkning. Men 20 % økning regner jeg med. I tillegg er Intel Cell 45nm kjempebillig å produsere, så de ser nok sin mulighet til å tjene litt penger her.

Tipper konsollen får en utgivelse i september, da med bundle sammen FFXIII i Japan. Vi ser den nok ikke før mai/juni neste år.

Det er ikke om det brukes 45nm i en mulig slim, men å si det for sikkert er å ta litt i.

Greit nok at krymping medfører gjerne at de kan bruke lavere spenning på Cell, og dermed får ned effektforbruket, men kjernen blir også vesentlig mindre, så du skal ikke se bort ifra at varme per areal blir større(eller mindre), og det vil kunne være nødvendig med bedre kjølinger i noen tilfeller.

En ting som ivertfall er sikkert om de tar i bruk 45nm, er at prisene på Cell blir lavere.

Lenke til kommentar

Men det blir nok ikke en "slim" som vi har sett før, til det er cell enda for varm selv på 45nm så den blir nok en mellomting, mener og huske at hele bluray greia også er krympet, og at den hadde noe av skylden for at PS3 var så stor som den er. noen som vet noe om dette? eller husker jeg skeivt?

Forbruk GROVT sett:

90nm 200W

65nm 130W

45nm 90 W

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt tankegangen til noen mennesker. 3300kr for PS3? Nei, fysj, det er altfor dyrt! 2400kr for Wii? JAAA, akkurat passe!

Ps3 syns jeg faktisk er en veldig billig maskin, uansett bruksområde. Den har harddisk, BD-spiller, trådløst nettverk, mulighet for å spille DivX/Xvid, trådløs kontroller, HDMI, spiller dvd. I tillegg kan man legge inn Linux, så det kan faktisk erstatte pc inntil en viss grad. Spill kan spilles gratis og online via PSN.

Ikke så gæærnt når alt kommer til alt. Og når prisen på konsollen har falt helt ned til 2990kr på Elkjøp, Lefdal og Expert er det egentlig bare å kjøpe for de som ikke har den allerede. Å utsette kjøp av konsoll i flere år i påvente av at den skal falle til 2000kr er bare latterlig. Differansen på 1000kr, som tydeligvis er det magiske tallet, er lommerusk og noe man bruker opp på helt unødvendige og tullete ting uansett.

Jeg kjøpte PS3 for rundt 18mnd siden til 3000kr, og tilbehør og spill til maskinen har kostet myye mer enn selve konsollprisen.

"Viktig å skunne få bort det plagsomme, sterke røde lyset og spare de 0.25W/t"

Ryktene vil ha det til at den faktisk bruker nærmere 10W standby pga bluetooth og enkelte nettverkskomponenter... Ikke at det bryr meg så mye da...

For den som finner underholdning i enheten han/hun har investert i så vil vedkommende synes det var penger vel brukt. Hvorfor kjøpe en splitte ny Audi til 300 000 når du får en brukt en til kanskje 80 000?

Wii er en kjempemorsom underholdningsplatform og den har gitt meg drøssevis med timer med underholdning. Jeg tviler at PS3 hadde gitt meg den samme underholdningen om jeg hadde kjøpt den for 6000 ,- selv om den var dyrere og mer fancy, spillene på PS3 har vært frem til nå mildt sagt lite interesang for min del, så for min del hadde en PS3 bare vært et dårlig kjøp om jeg hadde kjøpt den for 6000 ,- før. Selvfølgelig, for dem som kjøpte den når den var på 6000 ,- stadiet, og når den lå på 4000 ,- stadiet, har i de fleste tilfeller fått en konsoll de er fornøyd med, og de har funnet prisen vel og bra for så mye underholdning. Kjempefint for dem, men vi er så vidt forskjellige når det kommer til konsoller og personelige foretrekninger vil alltid ha et innspill i saken. Jeg brukte 3300 ,- for Wii når den kom ut, med Zelda: Twilight Princess. Jeg er storfan av Zelda så for meg var det et naturlig kjøp og angrer ikke den dag i dag. vel brukte penger spør du meg.

Synes holdningen til enkelte er litt irriterende nå, Wii er like mye et godt kjøp som X360 og PS3, det handler bare om hva man er ute etter i enhenten man investerer i. Det er på tide å våkne opp og se at grafikk, blu-ray og onlinetjeneste er ikke alt her i verden og det er mange forskjellige smaker der ute. Personelig er jeg kjempeglad for at vi har 3 enheter som er litt vel unik på sin egen måte og for meg er det utenkelig å sitte på en konsoll denne generasjonen, så jeg har investert i Wii, X360 og siste tilskud i familien er nå en PS3. For min del har jeg brukt nesten 10 000 på konsoller alene. Og jeg angrer ikke et sekund på dette, nå skal jeg kose meg gjennom denne generasjonen, velge fritt fra øverste hylle og ikke gå glipp av noen godbiter.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt tankegangen til noen mennesker. 3300kr for PS3? Nei, fysj, det er altfor dyrt! 2400kr for Wii? JAAA, akkurat passe!

Ps3 syns jeg faktisk er en veldig billig maskin, uansett bruksområde. Den har harddisk, BD-spiller, trådløst nettverk, mulighet for å spille DivX/Xvid, trådløs kontroller, HDMI, spiller dvd. I tillegg kan man legge inn Linux, så det kan faktisk erstatte pc inntil en viss grad. Spill kan spilles gratis og online via PSN.

Ikke så gæærnt når alt kommer til alt. Og når prisen på konsollen har falt helt ned til 2990kr på Elkjøp, Lefdal og Expert er det egentlig bare å kjøpe for de som ikke har den allerede. Å utsette kjøp av konsoll i flere år i påvente av at den skal falle til 2000kr er bare latterlig. Differansen på 1000kr, som tydeligvis er det magiske tallet, er lommerusk og noe man bruker opp på helt unødvendige og tullete ting uansett.

Jeg kjøpte PS3 for rundt 18mnd siden til 3000kr, og tilbehør og spill til maskinen har kostet myye mer enn selve konsollprisen.

"Viktig å skunne få bort det plagsomme, sterke røde lyset og spare de 0.25W/t"

Ryktene vil ha det til at den faktisk bruker nærmere 10W standby pga bluetooth og enkelte nettverkskomponenter... Ikke at det bryr meg så mye da...

For den som finner underholdning i enheten han/hun har investert i så vil vedkommende synes det var penger vel brukt. Hvorfor kjøpe en splitte ny Audi til 300 000 når du får en brukt en til kanskje 80 000?

Wii er en kjempemorsom underholdningsplatform og den har gitt meg drøssevis med timer med underholdning. Jeg tviler at PS3 hadde gitt meg den samme underholdningen om jeg hadde kjøpt den for 6000 ,- selv om den var dyrere og mer fancy, spillene på PS3 har vært frem til nå mildt sagt lite interesang for min del, så for min del hadde en PS3 bare vært et dårlig kjøp om jeg hadde kjøpt den for 6000 ,- før. Selvfølgelig, for dem som kjøpte den når den var på 6000 ,- stadiet, og når den lå på 4000 ,- stadiet, har i de fleste tilfeller fått en konsoll de er fornøyd med, og de har funnet prisen vel og bra for så mye underholdning. Kjempefint for dem, men vi er så vidt forskjellige når det kommer til konsoller og personelige foretrekninger vil alltid ha et innspill i saken. Jeg brukte 3300 ,- for Wii når den kom ut, med Zelda: Twilight Princess. Jeg er storfan av Zelda så for meg var det et naturlig kjøp og angrer ikke den dag i dag. vel brukte penger spør du meg.

Synes holdningen til enkelte er litt irriterende nå, Wii er like mye et godt kjøp som X360 og PS3, det handler bare om hva man er ute etter i enhenten man investerer i. Det er på tide å våkne opp og se at grafikk, blu-ray og onlinetjeneste er ikke alt her i verden og det er mange forskjellige smaker der ute. Personelig er jeg kjempeglad for at vi har 3 enheter som er litt vel unik på sin egen måte og for meg er det utenkelig å sitte på en konsoll denne generasjonen, så jeg har investert i Wii, X360 og siste tilskud i familien er nå en PS3. For min del har jeg brukt nesten 10 000 på konsoller alene. Og jeg angrer ikke et sekund på dette, nå skal jeg kose meg gjennom denne generasjonen, velge fritt fra øverste hylle og ikke gå glipp av noen godbiter.

Sa aldri at Wii ikke er moro, for det er det (ihvertfall sammen med etpar kamerater og en flaske rom). Men det at den koster 2500kr, PLUSS ytterligere 600-700kr for en ekstra håndkontroller - DÉT er galskap. Den burde overhodet ikke kostet mer enn 1000-1200kr. Men det er markedet som bestemmer hvilken pris som er akseptabel. Det jeg syns er rart er at folk som syns PS3 er dyrt, ofte er i besittelse av en Wii, markedets mest overprisa produkt.

Lenke til kommentar

Prøv å ro ned quotingen, evt bruk skjul funksjonen.

Det som blir litt feil i denne diskusjonen er jo at de flestes mening har forskjellige stå punkter.. Noen ser på underholdnings verdien (noe Wii virkelig har klart å få til) mens andre kanskje ser på maskinvare/kraft (der PS3 er en suveren leder..) Noen ser på spill utvalg (her leder jo 360..)

Skulle mann kjøpt konsoll ut i fra disse 3 kriteriene, hadde man endt opp med 3 forskjellige konsoller.. Hvis man skal kompansere litt (for å unngå innkjøp av alle 3 konsoller) så tror jeg at Wii/360 blir et mer naturlig valg for mange da pris ofte er viktig. Da har du Wii med spill glede til laveste pris eller 360 med bra spill utvalg til en gjennomsnittlig pris..

Med den tankegangen er det trolig mange som glemmer at spill/kontrollere (HDD, WiFi og evt Live abo hos 360) kommer i tillegg. Det er nokk også noen som glemmer BR spilleren man får i PS3, det betyr 1000,- eller mer spart og en enhet mindre i stereo benken.

Lenke til kommentar
Sa aldri at Wii ikke er moro, for det er det (ihvertfall sammen med etpar kamerater og en flaske rom). Men det at den koster 2500kr, PLUSS ytterligere 600-700kr for en ekstra håndkontroller - DÉT er galskap. Den burde overhodet ikke kostet mer enn 1000-1200kr. Men det er markedet som bestemmer hvilken pris som er akseptabel. Det jeg syns er rart er at folk som syns PS3 er dyrt, ofte er i besittelse av en Wii, markedets mest overprisa produkt.

Som jeg sa om folk finner underholdning i produktet de har kjøpt så vil de synes det er penger vel brukt. At du synes det er galskap får så være, jeg synes PS3 var alt for overpriset før og burde ikke koste mer enn kanskje 2500 kr fordi den hadde så og si null underholdningsverdi, for min smak.

Wii er langt fra overpriset, som jeg har sagt og hardware er ikke eneste måten å bedømme en konsolls verdi.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...