ukjentbrukergitt Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 jeg trener 2 ganger i uka, prøver hvertfall, da trener jeg lår, rygg, mage, bryst, skuldre og noe armer. det jeg har lyst til er å trene mer triceps og biceps, har to 4.5 kg manualer hjemme, hvilke øvelser er best? og hvor mange osv? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Nå har det seg slik at det er mye mer komplisert en det. Men kun den vekten og den begrensede vekten kan du gjøre en ting. Forbrenne kalorier på et kaloriunderskudd eller fylle opp glykogenlagrene på kcaloverskudd. Skal muskelen vokse så må disse tingene være tilstede. 1) Kalorioverskudd, dvs at du må spise ca 1 måltid mer pr dag en du gjør til vanlig og proteininntaket burde ikke være under 30% 2) Vektene på ha en progresjon, dvs fra uke til uke må vekten økes pga bindevevet. Løfter du 4 kg ene uka så danner det seg et bindevev rundt muskelen så neste uke når du løfter 4 kg så skjer det ingen ting, men øker du til 5 kg i uke 2 rakkner bindevevet og du får stimuli på muskelen igjen og sånn må man øke i 5-6-7 uker for å så ta en uke fri så bindevevet brytes ned igjen og begynne på nytt. Dette går ikke når du har kun en vekt (4kg) Men du kan øke utholdenheten og fylle opp glykogenlagrene dine. Utsette melkesyregrensen og orke mer, men sterkere eller større blir du ikke. Hvor gammel er du? Finn deg et treningsstudio så blir det fart på sakene. Er du under 16 vil jeg anbefale å finne en idrett/hobby som er aktiv isteden for vektene. Dvs sykkel,svømme,løpe,fotball osv. Endret 1. juli 2009 av War Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 er 20, trener på treningsstudio 2 ganger i uka, men gidder ikke ta manualer der. kan forsåvidt skaffe meg noen manualer så jeg har litt fler å velge mellom. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 MyR. Jeg synnes du burde, du vil neppe angre. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 har ikke lyst til å endre på programmet jeg har nå, siden jeg trener en del rygg, siden jeg har ryggproblemer. men skal lese på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå