Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer Audi Allroad

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Audi Allroad 2001-mod. 2,5 TDI. Gått 225'km. Ikke varebil. Noen formeninger? Risky å kjøpe den når den har gått så pass langt? Andre erfaringer med denne bilen? Alt tas i mot med takk!

Endret av ironduke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta og søk på 2.5tdi og kamakselproblemer, dette er seriøst dyre greier og fikse så sjekk ting meget grundig.

Kikk her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141061

Det stemmer som agvg sier at disse har kamaksel problemer, spesielt på biler som har gådt et stykke. Dette er dyrt å få fikset, så det må du huske å sjekke etter. Girkassen er også litt svak, og det er ikke annbefalt å chippe en slik motor

Lenke til kommentar

Det har vært en A6 2.5TDI i familien siden 2002, og det har ikke akkurat vært billig bilhold. Herlig lavt forbruk og god kraft når motoren er i humør, men så altfor ofte har den ikke vært det. Alt gikk galt mellom 200 og 230,000 km, med turbohavari, kollaps i hjuloppheng, elektriske vinduer som ikke vil gå opp igjen etter å ha vært åpne, druknet generatoren i olje da en pakning døde, rutinemessig registerreimskifte er svindyrt, diverse moro med motorelektronikk/ABS/ASR...

Pussig nok har det ikke vært krøll med tiptronic eller kamaksler hos oss.

Positivt overraskende er forbruket på langkjøring. Hadde nettopp 250 km stort sett på landevei, snittfart 85 km/t (og ikke veldig forsiktig bruk av pedalen) med et forbruk på 0.61, for meg som er vant til bensin er det virkelig imponerende.

Britisk statistikk på allroad og A6 er faktisk ikke ille, men det er selvfølgelig en dyrere bil å holde enn en Corolla eller Accord.

Lenke til kommentar

Vi hadde en 2001 modell, 2.5TDI for noen år siden..

Luftbelgene i to av demperne streika. Måtte byttes for 12k.

Litt senere streika de bake også, samt TURBOEN begynte og ta kveld.

Da var det bare og selge skjiten! Den var gått 170-180 når vi hadde disse problemene..

Mulig det bare var en "mandagsbil" og at vi var uheldig med den, er ikke sikkert de andre er like dårlige.

Bortsett fra DÈT var det en KANONBIL! På alle måter!

Og før dere forståsegpåere (aka misunnelige folk) kommer og klager på Audi..

Vi har hatt 2 andre audier, og har per idag en 2007 A6 med en 3.0TDI motor, som vi ikke har hatt noen problemer med! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en 2001 A6 2.5TDI. kravet mitt var A6 med automatgir og 4x4, da var valget enkelt i forhold til en 1.9 som lett blir litt for lat med 4x4 og automat.

2.5TDI er sprek som f... vanvittig sterk motor men som sagt problemer med motor og forskjellig. Men husk ingen biler er feilfri! Bare at 2.5TDI er litt dyrere en gjennomsnittet=)

Kjøp 2.5TDI og kos deg, det gjør jeg!!!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei noen her som har kjennskap til audi a6 allroad 2001 mod.

Har problemer med att den låser seg opp og i gjenn hele tiden mens jeg kjører,lyset inni taket begynner og blinke som det skulle vere ett diskotek.når jeg har parkert den etter bruk går somregel alle vinduene ned av seg selv.noen som vet om dette er ein stor jobb og få fikset??går det ann og få byttet denne delen selv eller må vi på verksted for og få fikset det?har fått tips om det kan være ein kontakt i døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...