Pysj Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Neste år kan det være slutt på laderkaoset. Les mer Lenke til kommentar
Werable Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ser det kommer ulike meldinger... Er det MINI-usb eller MICRO-usb som blir standarden? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Håper det er mini-usb det er snakk om, selv om jeg ser endel nye Nokia har micro-usb. Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Det er da vitterlig microusb. Miniusb er en eldgammel standard. innov8, N86, N97 og stadig flere nye telefoner har allerede microusb. edit: skriveleif Endret 1. juli 2009 av kristoly Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jepp, det må være snakk om en skrivefeil i artikkelen. Det har lenge vært snakk om micro-USB som ny ladestandard. Det hadde egentlig vært fint med mini, for jeg har sikkert 15-20 slike kabler rundt omkring fra diverse dingser. Jeg har kun én kabel med micro-USB. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Virkelig på tide! Jeg har brukt forskjellige samsung mobiler i flere år og alle har hatt forskjellige ladere I dag har de blitt litt bedre heldigvis. Endret 1. juli 2009 av PantZman Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 *humre* nummer to fra venstre i illustrasjonsbildet har vel aldri vært en mobilladekabel. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) det må være snakk om en skrivefeil i artikkelen.Sannsynligvis. Både denne og forrige artikkel hos Amobil mener det er snakk om mini-USB mens pressemeldingen fra Digital Europe ikke nevner hvilken standard de ønsker. Mener også å ha lest at Kina skal gå for micro-USB som laderstandard i løpet av noen år, og som jeg sa forrige gang vil det være rimelig håpløst å velge en standard som er så gammel og lite tilpasset dagens mobiltelefoner. Micro-USB er det eneste riktige alternative blant dagens laderstandarder for en felles laderstandard for mobiltelefoner, kompaktkameraer, MP3-spillere og andre gadgets. Endret 1. juli 2009 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 *humre* nummer to fra venstre i illustrasjonsbildet har vel aldri vært en mobilladekabel. Faktisk så har den det ... eller, på en måte ... mener å huske tilbake til 97-98 at jeg hadde en Sony mobil hvor man måtte ta av batteriet for å lade det i en ekstern lader. Den laderen mener jeg å huske hadde en sånn kabel, samme prinsippet som med batteriene til noen fotoapparater og videokameraer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg var veldig glad når jeg leste om den felles standarden tidligere i år. Når de nå skal fremskynde standarden så blir jeg selvsagt ennå gladere Nå blir det billigere å skaffe seg ny lader, mye enklere å få lade hos andre når man har glemt sin egen lader, mindre sidekant på telefonen som kan slippe inn hull, mulig å lade fra PCen, lett å skaffe datakabel, færre ladere som ligger og slenger i huset, mindre elretur-avfall osv. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Jeg var veldig glad når jeg leste om den felles standarden tidligere i år. Når de nå skal fremskynde standarden så blir jeg selvsagt ennå gladere Nå blir det billigere å skaffe seg ny lader, mye enklere å få lade hos andre når man har glemt sin egen lader, mindre sidekant på telefonen som kan slippe inn hull, mulig å lade fra PCen, lett å skaffe datakabel, færre ladere som ligger og slenger i huset, mindre elretur-avfall osv. Man trenger ikke engang lader, man kan jo bare plugge inn i PCen og få synkronisering/filoverføring med PCen med på kjøpet. Med andre ord perfekt for de av oss som sitter (altfor) mye foran PCen! Håper også mobilprodusentene dropper å legge ved lader med mobilen etterhvert. Mer miljøvennlig og billigere på dette viset (ikke bare fordi man dropper laderen, men også fordi eskene blir mindre og man sparer miljøet og lagerkostnader på dette viset). Endret 1. juli 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Hei, på grunn av usikkerheten rundt hvilken standard som vil bli valgt har jeg endret artikkelteksten litt. Takk for innspillene Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 HTC er jo allerede med på dette i bunn og grunn. Er vel lenge siden de ga ut mobiler uten micro-USB? Typ Qtek 8310 for LEENGE siden? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Joda, bare at HTC bruker mini-USB, og ikke micro-USB. Lenke til kommentar
oesvends Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Så lenge det begynner å bli vanlig for dingser å få On-The-Go-funksjonalitet så er det vel egenlig gitt at det er USB Micro-AB eller Micro-B-konnektor som må sitte i mobiltelefonen så lenge at man skal få benyttet denne funksjonaliteten på ordentlig vis. Standardiseres det på Mini-utgaven så vil det si at man i praksis utelukker OTG-funksjonalitet, og da er vel det egentlig gitt hva utfallet blir. http://www.usb.org/press/pressroom/2007_01_04_usbif.pdf On-The-Go: Mobiltelefonen kan bytte om å være host og device om hverandre, dvs. man kan f.eks. plugge i en minnepinne om man vil, og likevel være i stand til å koble den til en datamaskin neste gang man kobler den til. Endret 1. juli 2009 av oesvends Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Er vel lenge siden [HTC] ga ut mobiler uten micro-USB?Nyere HTC-telefoner bruker ExtUSB, en proprietær utgave av mini-USB som inkluderer lydplugg. Nokia er så vidt jeg vet den eneste mobilprodusenten som har modeller med micro-USB. Lenke til kommentar
oesvends Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Så lenge det begynner å bli vanlig for dingser å få On-The-Go-funksjonalitet så er det vel egenlig gitt at det er USB Micro-AB eller Micro-B-konnektor som må sitte i mobiltelefonen så lenge at man skal få benyttet denne funksjonaliteten på ordentlig vis. Øh, for å krangle med meg selv, så finnes det jo en Mini-AB-konnektor, som tar hånd om samme problemstilling. Så det var ikke helt gjennomtenkt, det jeg liret ut av meg, over. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nice! Håper at produsenter av andre elektriske dubeditter og rariteter slenger seg på dette. Har ikke noe i mot å lade barbermaskin, kamera, gps osv osv osv med samme lader! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Nyere HTC-telefoner bruker ExtUSB, en proprietær utgave av mini-USB som inkluderer lydplugg. Nyere og nyere, det har jo gått noen år siden de kom med det da, og da kan det vel ikke kalles nytt i den delen av teknologiverdenen? Ellers syns jeg det er veldig bra slik som HTC gjør det, utvider miniUSB-porten slik at man ikke trenger ørten porter som går utover størrelsen/innmaten av telefonen. I tillegg til HTC så har jo Motorola vært flinke til å ha med dette på en del telefoner i en del år nå. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Endelig, blir deilig å slippe laderkaoset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg