Trond. Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Tittelen sier det meste. Jeg har massevis av PS og PS2 spill (og er ganske nostagolisk) liker å spille gamle morsomme spill. Men så lurer jeg på om det er mulig å spille av de spillene på PS3. Jeg hørte at de første PS3 funka men ikke de senere (pga prisen?) men det er sikkert noen av dere som vet. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Som jeg forstår det, ja og nei. Den alle første hadde noe hardware støtte om jeg husker riktig. Nå har den software støtte for noen spill, og i varierende grad. Playstation har en liste over støtte. Det er litt synd, men selv holdt jeg meg til PS2 for de eldre spillene mine (vel, jeg kjøpte en ny PS2 nylig for å erstatte en ødelagt konsoll som tok en smell under flytting). Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er massevis av tråder om dette på forumet, bare søk på "bakoverkompabilitet" eventuellt "bc" Uansett; Ja, du kan spille de fleste PSX spill på PS3 NEI, du kan ikke spille PS2 spill på PS3, Unntak; PS3 60GB som ble solgt for noen år siden hadde bakoverkompabilitet, har du en slik kan du spille en del PS2 spill. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Wikipedia artikkelen om PS3 har en bra oversikt over bakoverkompatibilitet. Men som sagt i tråden; man får ikke tak i ny PS3 som støtter PS2 per i dag. Gå bå bruktmarkedet og let etter en 60 gig PS3 (nei jeg selger ikke min!!) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Ikke får du min 80 heller Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Nope, er nok ingen mulighet for det så lenge du ikke har den 60gb versjonen som lockdog nevnte. Litt småkjipt egentlig, hadde vært litt artig å kunne spille noen av de PS2 spillene en har og som en liker på PS3en. Lenke til kommentar
Trond. Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Uflaks altså :/ da trur jeg ikke gidder å kjøpe PS3 i det hele tatt for jeg må likevel ha PS2 for å spille de gamle spillene. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Uflaks altså :/ da trur jeg ikke gidder å kjøpe PS3 i det hele tatt for jeg må likevel ha PS2 for å spille de gamle spillene. dog ryktes det svært om software emulering i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 jeg har 60gb og tru det eller ei,så har jeg faktisk mere ps2 spill enn ps3 spill. så det verdt og skaffe seg en 60gb. eneste som irriterer meg er at jeg ikke får spilt FF8 på ps3,men ff7 og ff9 får jeg spilt.. er lov og håpe ja. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 nå som FFVII solgte i bøtter og spann på PSN, så blir jeg ikke forundra om de gir ut de andre også i tur og orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå