Gå til innhold

Gamer pc, endre noko? [Oppdatert, sjå innlegg 53 side 3]


Anbefalte innlegg

Hei, då den andre gamer pc'en har gått under etter litt for mykje klokking, har eg tenkt til å spare til ein ny gamer pc. Men denne gongen skal det vera noko eg kan bygge vidare på i framtida, slik at det er noko eg bare kan oppgradere etter kvart. Er det eg har satt opp nedanfor eit godt utgangspunkt fordet? Tenker då spessielt på at det er ein intel i7 prossesor. Er det framtida, bra å spille på osv.? Over to år sia eg hold meg oppdatert på pc fronten. Så om nokon kan vera så vennlege å ta ein titt på det :)

Synast det er unødvendig å bruka meir enn 16k

 

Det er denne eg har redigert: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10402

takkar så mykje på førehand :)

Kan legge til at det ikkje blir før i august/september eg kjem til å ha råd til det

 

Komplett 3D Vision Gamer - Core i7

 

Varenr.: 454958

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master ATCS 840 Black

Corsair Powersupply TX 850W

Asus Rampage II Extreme, X58

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Endret av Quickiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, då den andre gamer pc'en har gått under etter litt for mykje klokking, har eg tenkt til å spare til ein ny gamer pc. Men denne gongen skal det vera noko eg kan bygge vidare på i framtida, slik at det er noko eg bare kan oppgradere etter kvart. Er det eg har satt opp nedanfor eit godt utgangspunkt fordet? Tenker då spessielt på at det er ein intel i7 prossesor. Er det framtida, bra å spille på osv.? Over to år sia eg hold meg oppdatert på pc fronten. Så om nokon kan vera så vennlege å ta ein titt på det :)

Synast det er unødvendig å bruka meir enn 16k

 

Det er denne eg har redigert: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10402

takkar så mykje på førehand :)

Kan legge til at det ikkje blir før i august/september eg kjem til å ha råd til det

 

Komplett 3D Vision Gamer - Core i7

 

 

ikke kjøp vista lisens nå !

Vent heller til oktober , da kommer nye WIN7

Varenr.: 454958

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master ATCS 840 Black

Corsair Powersupply TX 850W

Asus Rampage II Extreme, X58

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Lenke til kommentar
Så ellers ser alt bra ut? Korleis er det med CPU'en, er den bra til spill?

Ikkje sikkert eg gidder å veente til oktober bare pga Vista /Win 7...

Bra oppgraderings utgangspunkt?

 

Det er en bra pc til gaming vil jeg si personlig !

 

Men det du kan jøre er å bruke Win 7 RC utgaven som er gratis for nedlastning som du kan bruke et helt år ! så bruker du det OS til Ekte Win7 kommer ut :D

 

Ville heller valgt 2 stk 4890 for det gir mer ytelse enn 260 ;) hint hint

 

Men da må du jo bygge selv , men vis du ikke tar med skjermkort så kjøper du det billig på www.netonnet.no 1590 pr stk så stter du dem i selv ;)

Lenke til kommentar
Så ellers ser alt bra ut? Korleis er det med CPU'en, er den bra til spill?

Ikkje sikkert eg gidder å veente til oktober bare pga Vista /Win 7...

Bra oppgraderings utgangspunkt?

 

Det er en bra pc til gaming vil jeg si personlig !

 

Men det du kan jøre er å bruke Win 7 RC utgaven som er gratis for nedlastning som du kan bruke et helt år ! så bruker du det OS til Ekte Win7 kommer ut :D

 

Ville heller valgt 2 stk 4890 for det gir mer ytelse enn 260 ;) hint hint

 

Men da må du jo bygge selv , men vis du ikke tar med skjermkort så kjøper du det billig på www.netonnet.no 1590 pr stk så stter du dem i selv ;)

Enig, ville blitt bedre om du valgte 4890! :)

Lenke til kommentar

nei kjem ikkje til å gjera det. Men ellers takk for tipset.

Er det noko anna som burde bli endra på? Er kabinettet, hovedkortet, cpu'en etc bra nokk for noen år framover (2år++)

 

ang. det skjermkortet, kommer heller til å oppgradere skjermkort etc senere :) Kva kjem til å bli den første flaskehalsen?

Endret av Quickiz
Lenke til kommentar
nei kjem ikkje til å gjera det. Men ellers takk for tipset.

Er det noko anna som burde bli endra på? Er kabinettet, hovedkortet, cpu'en etc bra nokk for noen år framover (2år++)

 

ang. det skjermkortet, kommer heller til å oppgradere skjermkort etc senere :) Kva kjem til å bli den første flaskehalsen?

 

 

Vil si at du burde fortsatt satt 4890 for vi går inn i et teknologisk hvileår så 4890 vil være prinsen(e) av skjermkort bra lenge, kun det som stårover er Nvidias GTX 295, men når du tar 2 4890 i crossfireX så knuser de 295 ;) Så vet de det ;)

 

Hovedkortet er vel noe av det beste man får ?

Cpuen er veldig bra

Kabinettet , vanskeli å se hva du liker av kabinette , liker du kjøling er et av valgene NZXT sitt Tempest , det er rå kjøling i men ser du bare på utseende så vet jeg ikke xD kanskje NZXT sitt Lexa Red eller Blue edition ser litt bra ut med lås på siden så du er sikkra under LAN :D:D

Lenke til kommentar

Hadde eg skulle ha kjøpt pc delane å byggd sjølv, så hadde eg sjølvsagt gjort som dikkon sa med å bytte dei skjermkorta, men skall bestille frå pc'byggarene frå komplett slik at eg veit eg får eit stabilt system med garanti på, og som eg seinare kan oppgradere som eg vil :)

 

Pop: Kva er det du meiner med å bytte den eine disken med SSD? Kva er det som er så mykje bedre, og er det ikkje nokon større enn ein 120Gb disk?

 

 

Seier hjerteleg takk for helpa :)

Lenke til kommentar
Pop: Kva er det du meiner med å bytte den eine disken med SSD? Kva er det som er så mykje bedre, og er det ikkje nokon større enn ein 120Gb disk?

 

Seier hjerteleg takk for helpa :)

 

En bra SSD vil gi deg raskere overføring fra disk, langt bedre søketider, mye høyere antall IOPS... dvs raskere map load i spill, instant åpning av programmer, en mindre flaskehals i systemet. Du kan klare deg med små SSDer, i utgangspunktet trenger du kun OS og mest brukte programmer på den. Men en viss størrelse er likevel å anbefale siden du kommer til å ønske flere og flere programmer på den når du merker forskjellene i hastighet.

Lenke til kommentar

454958

 

Komplett 3D Vision Gamer - Core i7

 

Varenr.: 454958

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master ATCS 840 Black

Corsair Powersupply TX 850W

Asus Rampage II Extreme, X58

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX

Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

Western Digital Caviar GP 750GB SATA2

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: Ubekreftet dato 1 stk. 2009-07-07

 

Endra skjermkortet til eit dyrare eit.

Er strømmforsyninga bra nokk?

Lenke til kommentar

Jada, strømforsyninga er bra nok, men du burde fremdeles la være å kjøpe Vista. Enten så venter du til Windows 7 kommer ut, eller så innstallerer du bare betaen. Gratis og bedre enn Vista.

 

Angående skjermkortet så har GTX275 og HD4890 bortimot nøyaktig lik ytelse, og Sli er for øyeblikket en mer stabil løsning enn Crossfire pga drivere, men det kan endre seg fort.

Lenke til kommentar
Jada, strømforsyninga er bra nok, men du burde fremdeles la være å kjøpe Vista. Enten så venter du til Windows 7 kommer ut, eller så innstallerer du bare betaen. Gratis og bedre enn Vista.

 

Angående skjermkortet så har GTX275 og HD4890 bortimot nøyaktig lik ytelse, og Sli er for øyeblikket en mer stabil løsning enn Crossfire pga drivere, men det kan endre seg fort.

Sikker på det? Driverene til GeForce er litt 'crap'.

Jeg kjører bare ett kort nå men, (295) og det har problemer med mange spille, dog det har vært litt problemer med det, så nå må de snart få seg bedre drivere!

Lenke til kommentar
Sikker på det? Driverene til GeForce er litt 'crap'.

Jeg kjører bare ett kort nå men, (295) og det har problemer med mange spille, dog det har vært litt problemer med det, så nå må de snart få seg bedre drivere!

 

Ytelsen til Atis drivere og Nvidias drivere er ganske lik, men Atis har mer "microstuttering". Som sagt, dette endrer seg ved hver driver-lansering, så det er egentlig ikke så viktig hvilket kort du velger.

 

Jeg visste ikke om det tilbudet til komplett, men det gjør det jo unødvendig å vente :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...