Gå til innhold

Dreamweaver til $399, hvor?

Anbefalte innlegg

Ja så bestemte jeg meg endelig for å sette meg inn i hvordan å utvikle en nettside osv. Totalt lest nesten 150 sider om HTML, XHTML og CSS. Jeg har hørt at dreamweaver kan finnes for $399 her en plass på nettet, men har enda ikke lyktes i å finne det.

http://www.adobe.com/products/dreamweaver/?promoid=BPDEC <--- Prøvde der men ser ut som om at det er $399 for en oppgradering. Er det slik at jeg må ut med over 5000 NOK for dreamweaver eller er det en annen plass til $399? Kanskje jeg som er helt på jordet nå... Håper det for guds skyld hehe. Takker på forhånd for alle svar ; )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i huleste skal du med Dreamweaver hvis du har lest så mye om HTML og CSS som du sier? Da burde du jo i bunn og grunn kunne skrive det i blinde i Notepad e.l.... Eller finnes det veldig mange gode tekst-editorer der ute som er gratis. Til OS X har du Coda, Espresso, TextMate m.fl.. På Windows har du i hvertfall mange, jeg husker ikke alle en gang. Men en veldig god en, men som kanskje er litt heavy på systemet da det bygger på Eclipse, er Aptana Studio. Og det er helt gratis, og finnes til både Windows og OS X.

Lenke til kommentar

Som Jesper vil jeg faktisk anbefale å ikke kjøpe det. Tenkte du å bruke Dreamweaver, bruker du gjerne Windows. Da er Notepad++ et veldig godt program (etter min smak), som har en del greie funksjoner. Det finnes jo haugevis av andre.

Uansett, så ville jeg i hvertfall prøvd før du kjøper Dreamweaver, siden det er så dyrt. Du finner ut i løpet av noen uker om det ikke er noe for deg.

Lenke til kommentar

Støtter forslagene over. Dreamweaver trenger du ikke! Brukte det selv en gang i tiden, men nå programmeres det meste i GEDIT (Ubuntu), som er ca. i samme klasse som NotePad + for Win. Et rikt utvalg opensource-programmer finnes også der ute hvis du skulle ønske "litt mer".

EDIT: en god del skrivefeil.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

Har prøvd litt notepad++ nå i dag og jeg må si meg veldig fornøyd. Likte spesielt fargedifferansene mellom ulik tekst i notepad++, dette gjorde det hele mye lettere for meg. Takk for tipset! Mangler bare photoshop nå så er jeg "ready for launch" ; p. Ha en fin dag videre og nok en gang, takk!

Lenke til kommentar

Min favorittfunksjon er at man kan "åpne" og "lukke" tags vha. pluss- og -minustegnene i margen.

Verdt å vite er at man kan og forandre på fargene hvis du vil. Jeg syntes det ble litt overkill å ha fet skrift på vanlig tekst, f.eks. mellom <p> og </p>, og da gikk jeg inn på innstillingene og forandret på det :)

Selvfølgelig er begge disse tingene noe mange programmer har.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis jeg var deg, ville jeg satt av penger til Adobe Illustrator og lært meg det.

Skal du lage grafikk opp mot web er dette programmet du trenger, ikke photohop.

I illustrator jobber du i vector, fremfor i pixler, og dette vil du etterhvert se hvorfor lønner seg i lengden.

Jeg mener hvertfall det er et bedre kjøp enn dreamweaver, nå etter at du har lært deg kodingen av en webside.

Lykke til

Lenke til kommentar

Det er det jo også selvølgelig, men det fungerer utmerket til webgrafikk også.

Liker veldig godt at jeg kan lage en ting i en størrelse, og hvis jeg trenger å forstørre det av en eller annen grunn, kan jeg bare strekke det ut. I Photoshop går dette ut over grafikken og det blir ikke pent. Programmet Nator snakker om har jeg ikke brukt, og kan derfor ikke si noe om det. Vet bare at Illustrator er til å annbefale. Koster noen tusen, men fy søren du får mye for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...