Gå til innhold

Ny norsk science fiction-serie: Lys over Jessej

Anbefalte innlegg

Vil bare tipse om det jeg synes er en helt fantastisk flott tegneseriealbumutgivelse (spesielt siden jeg selv har vært med på å skrive den! :!: : Lys over Jessej. Tegneren er den enormt dyktige Tomte. Min mening er at ingen i Norge kan kunsten å bruke kontraster mellom skygge/lys, svart/hvitt som han!

jessejcover3-223x300.jpg

For å sitere fra nettsidene til forlaget som har gitt ut albumet, Kelpie Forlag: "Lys over Jessej er Tomtes fjerde seriealbum. Sammen med forfatterne Arne Bye og Tommy Kvarsvik utforsker han denne gangen science fiction-sjangeren, og forteller en historie som både tar for seg den mystiske Tunguska-eksplosjonen i 1908 og kjærlighet mellom menneske og romvesen.

Skogsarbeideren Aleksey forelsker seg i en romkvinne som en dag styrter ikke langt fra hytta hans ved Jessej-sjøen i det indre Sibir. Kvinnen viser seg å ha mistet hukommelsen og vet ikke hvorfor hun er kommet til Jorda. Snart lever hun i lykkelig sameksistens med Aleksey, uten å vite noe om hva som venter dem…

I tillegg til Lys over Jessej inneholder albumet historien Batterier ikke inkludert, om en gutt som på julaften får den gaven han ønsker seg aller mest - en hund. Det er bare èn ting som mangler…"

Albumet kan bestilles fra nettbutikken til forlaget. Støtt oss arbeidssomme serieskapere ved å kjøpe albumet! Hvis du trenger mer overbevisning er det bare til å lese Serienetts anmeldelse :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...