Gå til innhold

Hunkatt ødelagt av kastrering?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kastrert den 3 år gamle hunkattet min.

Hun har alltid vært en underholdende og ildfull pus, som kan male i ett øyeblikk, og klore i det neste.

Hun har vært en kom-og-gå-pus, som liker seg like godt i vasken som i hagen.

 

Men nå er hun som sagt blitt kastrert.

 

Dyrlegen sa at hun må være inne i 10 dager. Dette er dag 9.

I begynnelsen ville hun gjerne ut, og freste hvis hun ble dyttet vekk fra døra.

Nå går hun bare rundt og mjauer sine søte "jeg vil ha kos"-mjau hele dagen. Hun hopper konstant opp i fang, noe hun bare gjorde om kvelden hvis man plystret på henne tidligere.

 

Vi observerte at såret var leget, og tok henne med på en gåtur i kveld.

Hun har alltid vært en eventyrlysten turpus, som vekselvis kommer langt etter eller løper foran. Noen ganger stakk hun inn i en hage.

Hun lot seg ALDRI plukke opp når hun var ute. Kun innendørs lot hun seg plukke opp.

Nå følger hun etter beina våre og mjauer når vi er på tur. Ikke noe problem å plukke henne opp, selv om hun hopper ned hvis jeg holder henne for lenge.

Jeg hadde ikke hjerte til å ta henne lengre enn rundt kvartalet, så sårt hun mjauet.

 

 

Har kastreringen ødelagt den fine villpusen min, og gjort henne til en pudding?

Nå for tiden gjør hun ikke annet enn å ligge på fang, male og tigge om klapping.

 

Jeg føler at den underholdende katten min er død, og erstattet av en kjedelig perser eller noe sånt. Jeg vet ikke engang om hun vil like seg ute når hun endelig slipper ut.

 

 

Er dette normalt? Går det over?

Det som jeg ble fortalt var at kun HANkatter tok skade av kastrering, ikke hunkatter... Stemmer denne myten?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...