Truls84 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Får 10mb fiber fra Lyse, men jeg får bare 5-6mb når jeg laster ned fra usenet:S Hadde full hastighet før, så jeg lurer på om jeg er strøypet? Linjen har blitt godt belastet denne mnd. i overkant av 1TB faktisk Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 hmm. Itavisen har jo sånn speedometer som du kan kjøre da. Da ser du jo hvor "bra" linja di er. Men at du ikke får maks når du laster ned kan jo ha noe med instillingene dine. portene på router\modem ect.. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hvor mange samtidige forbindelser bruker du? Prøv å øke dette, men å ha noe mer en 10 tror jeg ikke har noen hensikt. Støtter leverandøren ssl, bruk det. De fleste leverandører tilbyr også alternative porter, prøv i så fall å bytt til en annen port. Lenke til kommentar
sexten Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Bruker du Lyse sine news-servere (de leier tjenesten fra Giganews) eller betaler du for en ekstern? For så vidt jeg vet har Lyse sine news-servere vært strupet til 50kB/s per tråd i lang tid. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg bruker Newshosting for øyeblikket, med 12 tilkobblinger samtidig. Før var det nokk med 6 for å makse linjen, nå er jeg nede på 500kbs-1.5mbs har ikke noen erfaring med SSL, men jeg skal lese opp om det når jeg kommer hjem fra jobb i dag(stunnel?). Skal og prøve en annen port hvis newshosting har. Men sån seriøst, når jeg betaler for 10mb så forventer jeg da 10mb/s 24/7. Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 ågud pirkete mann! mente jo 10Mb/s. Som i Megabit/s. som igjen blir ca 1.25MB/s? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 tested de serverne du sa, men resultatene er dårlige, gjennomsnittli 5Mbit/s ned og 8Mbit/s opp. Men angående usenet så har jeg full hastighet igjen etter jeg skiftet port. Den står på 10.xxMbit/s konstant nå (ja jeg lukket nedlastingen før jeg testet hastigheten). Er det slik at Lyse kan finne på å begrense en port siden jeg bruker den til nedlastning? Lenke til kommentar
Knakk Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Er det slik at Lyse kan finne på å begrense en port siden jeg bruker den til nedlastning? Nei. gå på www.tptest.se eller klikker her http://www.bredbandskollen.se/download/tptest5_0_2_setup.exe Kjør denne testen direkte i modem fra ISP, ikke via router ol. Endret 15. juli 2009 av Knakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå