Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av internett til Xbox 360!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bor på en hybel med eget internett hvor routeren er passordsperret til admin-siden og for å komme seg inn på nettverket. Jeg har hatt dette nettet i litt i underkant av ett år.

Jeg har en laptop stående som hovedmaskin, som er tilkoblet mitt internett, og har null problemer med og surfe på nett, laste ned og laste opp og sånne ting, og speedtest.net og itavisen sin speedtest viser min netthastighet og en MS på rundt 30-40.

Så er Xboxen min koblet til routeren via en 10meters lang TP-kabel.

Når jeg skal spille/snakke med personer via Xbox Live, så sier de at jeg hakker ,og jeg får helt latterlig dårlig ping når jeg spiller. Noen ganger når jeg har testet nett-instillingene mine på Xboxen, så får jeg opp at NAT profilen min er Strict, og at jeg kan prøve og restarte routeren og sette på UPNP i routeren.

UPNP er slått på i routeren, og når jeg restarter routeren, så forsvinner NAT: Strict, men problemet at jeg "lagger" er fortsatt der.

Noen ganger kan jeg spille som normalt, og ha fin ping når jeg spiller, og vennene mine kan høre meg plekkfritt over mikrofon, men noen ganger er det helt umulig.

Dette har skjedd nå i det siste par ukene.

Kan det være kabelen? Kanskje jeg må resete instillingene til routeren? Xboxen?

Noen ideér?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde, men fikk 1 pakke sendt, 0 motatt.

IP'en på xboxen viser 10.0.0.3, og da skrev jeg: ping 10.0.0.3 -t.

Må jeg inn på routeren for å finne ipadressen jeg leter etter?

Jeg har automatisk IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...