Gå til innhold

Problemer med nettet

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett stort problem her hjemme. Har internett fra ringnett, fri fart som den heter. Linjen jeg skulle hatt her hjemme er egentlig på ca 18000\1000 når jeg har målt maks hastighet. Jeg har vært oppe på 2mb\s ned og 100kb\s opp. Problemet er som følgende.

Jeg klarer ikke få hastigheten opp når det gjelder nedlastning av filer. Bruker jeg ett torrentprogram eller min popcorn hour a-110 har jeg normalt en hastighet på 50-200kb\s ned og 100kb\s opp som maks fart. Det er ikke satt noen begrensning på noen av delene, og portene er åpnet. Har prøvd 2 forsjellige routere, og 2 forsjellig modem. Alt av porter er som sagt oppe på routeren,samt att modemet er åpent. Alikevell klarer jeg ikke få opp farten. Måler jeg farten min på itavisen.no feks, får jeg målinger på ca 13000-17000 ned og ca 1000 opp. Er elektriker, så jeg har prøvd og bytte tlf kabel i huset, uten hell der og.

Noen som har noe forslag?

Er det evt en mulighet og kjøpe ett eget modem? fra feks d-link og prøve det?

Passe lei denna linja nå så alt av forslag tas imot med takk. Beklager att det kansje ble litt mye og litt dårlig forklart. Spør gjerne hvis dere lurer på noe som kan hjelpe meg med og komme videre med dette her.

\\Dalern

Routeren jeg har er forresten en D-Link DIR-655

Modemet er av type paradyne

\\Dalern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sett upspeed limit på 90 kbps. mulig du struper linja di. Om du laster opp på full hastighet mens du prøver å laste ned så sender du så mange pakker at linja di er opptatt med det fremfor å si at den trenger ny pakke fra avsender, aka struping.

Har begrensa den til 45kb\s så er ikke det heller :\

\\Dalern

Lenke til kommentar
Når det gjelder hastigheter så sjekk om du bruker riktige måleenheter.

8kbit=1kByte. Måler du 2MByte ned tilsvarer det 16Mbit som vil være OK for din linje.

Er 50kb\s opp og 100kb\s ned jeg har som gjennomsnitt om dagen

\\Dalern

Lenke til kommentar
Når det gjelder hastigheter så sjekk om du bruker riktige måleenheter.

8kbit=1kByte. Måler du 2MByte ned tilsvarer det 16Mbit som vil være OK for din linje.

Samme hvor det kommer fra. Og har testet hastigheten ved og laste ned samme fil hos feks en kamerat samtidig som jeg laster ned hos meg. Han får maks den farten han skal ha mens min ligger på bunn.

\\Dalern

Lenke til kommentar

En jeg kjenner har adsl 2 ifra ringnett og det er ikke noe tess når det gjelder bitorrent,, trur dem struper det eller noe med systemet dems eller router.

men hvis man f.eks laster ned ifra vanlig servere får man full hastighet.. Litt dårlig spør du meg, dem kunne opplyst at dem hadde begrensninger når det gjelder p2p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...