godkjenn Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg har fått ein bot fra politiet, som jeg har svart at jeg godtok.. Dette gjelder eit slagsmål der 3 stykk tok en kar, men ikke noe særligt alvorligt blei gjort.. Uansett, no fekk jeg en bot for at jeg slo han i magen en gang (var igrunn det værste som skjedde) Mens han "kompisen" som viste oss vegen, han som egentli skulle ta karen, må i retten.. (Han slo med flat hand i fjeset mens han satt oppo han) Men denne "kompisen" min er ikke kjendt for og sei heile sannheten akkurat, og han sier til meg at det er latterligt at han skal i retten og ikkje jeg. Og han meiner jeg slo han i fjeset.. (Noe som ikke er sant..) Så er det noen kjangs for at jeg kan havne i retten sammen med han? Og få ein større straff eventuelt? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Straffesaken er mellom den offentlige påtalemyndighet og ham. Hvis du skal i retten tas det ut tiltale mot deg. Men du kan bli innkalt for å vitne. Lenke til kommentar
godkjenn Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 No har det seg slik at jeg fekk brev om at jeg skal til retten.. Men det jeg lurer på er om han eller andre vitne kan gjer sånn at det blir sak mot meg i retten? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det kommer helt an på hva de sier om din rolle i saken. Hvis det kommer fram opplysninger som gir grunnlag for å gjenoppta etterforskningen av din rolle så kan du også ende i retten. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Litt av en kamerat du har. Du kan - som andre skriver - tiltales for et annet forhold om det kommer frem nye opplysninger. Endret 1. juli 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Like greit at du må inn også. Du var jo trossalt med på "leken". Fyren skulle heller tatt godt igjen på dere, tre ganger så hardt siden dere gikk tre mot en. Din pingle. PS: Dog vet jeg ikke saken bak hvorfor; har han skamslått en av deres venner som nå ligger på sykehus eller er skadet for livet, så gjorde dere en god "sivil" tjeneste (jada, noen skal vel bable om at VOLD LØSER INTET! Lenke til kommentar
godkjenn Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Like greit at du må inn også. Du var jo trossalt med på "leken". Fyren skulle heller tatt godt igjen på dere, tre ganger så hardt siden dere gikk tre mot en. Din pingle. PS: Dog vet jeg ikke saken bak hvorfor; har han skamslått en av deres venner som nå ligger på sykehus eller er skadet for livet, så gjorde dere en god "sivil" tjeneste (jada, noen skal vel bable om at VOLD LØSER INTET! For det første så var det ikke meninga og gå 3 på en, men nor alle 3 var like forbanna, for at han har voldtat dama til han som egentli biunte, og seinare prøvd seg igjen på en annen jente.. Sjønner ikke du kan snakka ned på meg nor du ikke en gang vet noe om grunn eller kva som egentlig skjedde. Skjerp deg! Og var ikke som om me skamslo idioten, men gidde han eit slag med FLAT hand, og eit slag i magen.. Syns sjøl han fortjener veldig veldig møkje meir.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 I Norge er det staten som straffer, ikke enkeltpersoner. Lenke til kommentar
godkjenn Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 I Norge er det staten som straffer, ikke enkeltpersoner. Fri vilje.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er en utrolig dårlig unnskyldning for å ha utvist vold. Lenke til kommentar
godkjenn Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Er en utrolig dårlig unnskyldning for å ha utvist vold. Ikke at jeg støtter vold på noen måte, men jeg står for det jeg gjorde, og kunne lett gjort det igjen for samme grunn.. Lever ikke liv for og holde alle regler som er som oftast full av propoganda og veldig møkje bullshit. Nor straffen for voldtekt er ekstrem lav men for og selga weed er ekstremt høg så er det noe veldig galt.. så fuck deg viss du ikke syns voldtekt er en GOD grunn til og ty til vold mot den personen som utfører ein slik handling! Lenke til kommentar
Bata Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Bra jeg ikke bor i nærheten av deg. Herregud, loven og moralen i egen høyeste person. Du setter deg selv høyt. Flaut. Ærlig talt mann, du høres ut som en huleboer. Lenke til kommentar
SSL Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 I Norge er det staten som straffer, ikke enkeltpersoner. Fri vilje.. viss du ikke syns voldtekt er en GOD grunn til og ty til vold mot den personen som utfører ein slik handling! Stor forskjell på fri vilje og nødverge.. Uansett er det ikke du og jeg som skal håndheve loven. Hvis du er såpass på kanten av loven som du gir uttrykk for, har du vært heldig som har sluppet unna med bot - denne gangen. Neste gang åker du nok inn, du også. Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Med tanke på at du tydeligvis står over norsk lov, så føler jeg det er på sin plass at du får prøve deg i retten. Du kan jo prøve deg med forklaringene på hvorfor du gjorde det som du kom med her, tror dommeren blir veldig glad. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kva er vitsen me og slå ner folk????????? Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Håper du ryker rett inn eller får en kraftig bot. Det er sånne som deg som skaper dårlig stemning ute. Tror du egentlig har sett Judge Dredd litt for mange ganger egentlig, eller forresten, jeg tror du er for ung til å hatt sett den. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har ikke til vane for å være noen voldelig person, men om noen hadde voldtatt ei av mine nære bekjente hadde jeg ikke nølt et sekund med å gi karen et par slag. Mener det er det minste han kunne forventet, etter å ha gjort en slik handling. Stå på, OP! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Herregud, har var det mange av moralens voktere. Det kan godt hende dere ville stått og sett på og smilt om dere fikk vite at en dere kjente ble voldtatt, og deretter latt politiet ta seg av saken. Men jeg vil gå så langt som å si for at normale mennesker reagerer med ganske sterke følelser da... Av det jeg har hørt skjønner jeg trådstarters reaksjon veldig bra. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 hvorfor ikke øye for øye, tann for tann da? hadde vært bedre straff om noen voldtok han tilbake. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dette er et jussforum og vi setter pris på saklig diskusjon. Minner også om retningslinjene, punkt 1. Noen poster fjernet/redigert. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå