Gå til innhold

MSgs store ferietråd 2009

MSg

Anbefalte innlegg

Dette er min store ferietråd for 2009; her finner dere bilder og fortellinger om hva jeg har bedrevet i sommer og utover høsten.

Da jeg en tidlig ettermiddag fikk beskjed om at skattepengene var inne på kontoen fikk jeg et dilemma: hva gjør jeg? Kjøper meg bil? Tar sertifikat? Drar på ferie? Svaret ble sistnevnte. Selvom jeg nettopp hadde vært en uke i Roma følte jeg at jeg trengte en ferietur eller tolv til. Derfor sendte jeg en melding til Wheelman og lurte på om han hadde lyst på besøk, noe han hadde. Jeg pakket laptop, kamera og våte klær ned i en bag (rakk ikke å bli tørre før jeg dro) og satt meg på toget, og nå (mandag 29. juni) er jeg altså i Tønsberg, nærmere bestemt, Nøtterøy.

Dagen ble brukt til å bli kjent med huset til Wheelman samt båttur til Tønsberg. I Tønsberg tittet vi rundt på brygga og spiste pizza på Peppes; nam nam.

I dag våknet vi tolv etter en veldig varm natt; sommernatten er vaaarm! Etter å ha tullet rundt og spilt piano en stund kom vi oss avgårde ned mot brygga der båten til Wheelman ligger. Jeg cruiset med den elektriske stolen til Wheelman mens han hang bakpå. Båtturen inn gikk bra og på bryggen møtte vi KongKake og hans fetter som da hadde ventet på oss i en time (fordi Wheelman alltid er litt treg <3). Vi gikk opp til Farmandsstredet og loket rundt en stund før vi kjøpe milkshake og koste oss. Turen videre gikk på jakt etter en sjappe som i følge KongKake solgte drikke med fugleredesmak. Butikken ble funnet og drikke ble kjøpt. Wheelman rev også i to pakker nuddler. KongKake-fetter og meg selv åpnet noget skeptiske vår innkjøpte drikke og smakte; og smaken var som fryktet, vond. Det smakte kjeks i flytende form og etter et par svelger avslører KongKake som den judasen han viste seg å være at det er snakk om fugleoppkast som fuglene lager rede av og man så høster og lager mat, drikke og suppe, av.

Anette og Torstein møtte vi så og dro for å spise mat. KongKake og hans fetter hadde ikke tid til å spise noe særlig, men spiste eplekake og Creme Brulée før de hastet avgårde. Etter maten var det dags for kino; The Hangover, som viste seg å være en utrolig artig film som absolutt kan anbefales!

Turen hjem med båten var behagelig og vel hjemme hos Wheelman er det snart på tide med nuddler.

Vel, det var dagens rapport.

Bilder fra dagen ligger her:

KongKake:

IMG_0120.jpg

KongKake-fetter med fuglereirdrikke:

IMG_0121.jpg

Wheelman med ny iPhone!:

IMG_0129.jpg

To stykk fornøyde søtsakspisere:

IMG_0131.jpg

Wheelman koser seg med is:

IMG_0136.jpg

Wheelman slapper av etter en laang dag:

IMG_0143.jpg

Endret av MSg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uuu slækkern, Tønsberg å greier, dere får ta dere en tur til Andebu neste gang :p

Hmm, kanskje det ja? Hvis ikke skal vi til Tønsberg igjen i morgen også ^^

Hadde en flott dag selv jeg! :wee:

Lurte og lurte da, bare tipset dere om drikka :whistle:

Og btw, takk for milkshaken og kaka :D

Hrmf, lurte..

Jo, bare hyggelig! Håper din fetter også likte den.

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Dag 3: planene så langt er få. Jeg ble nettopp vekket av en telefon fra faren til Wheelman, Wheeldad, som lurte på om jeg kunne vekke Wheelman og be han ringe ham. Jeg har nettopp dusjet, og planene er vel å dra inn til sentrum og kjøpe en ekstern harddisk, minnekort og munnskyllevann. Så, bilder og flere fortellinger fra dagen kommer i ettermiddag.

Lenke til kommentar

Litt flere bilder fra gårsdagen :wee:

post-122083-1246482755_thumb.jpg

- MSg i havna

post-122083-1246482762_thumb.jpg

- KongKake og hans fetter i tøsberg brygge.

post-122083-1246482783_thumb.jpg

- KongKake

post-122083-1246482791_thumb.jpg

- KongKake igjen.

post-122083-1246482804_thumb.jpg

- KongKake med stoore briller! :D

post-122083-1246482812_thumb.jpg

- KongKake med ølhatt

post-122083-1246482824_thumb.jpg

- Luguber drink

post-122083-1246482834_thumb.jpg

- KongKake og hans fetter igjen.

post-122083-1246482848_thumb.jpg

- MSg med KongKakes bilder

post-122083-1246482856_thumb.jpg

- KongKakes fetter i full gang med en awsum creme something

post-122083-1246482863_thumb.jpg

- Kong..Kake i sitt ess

post-122083-1246482874_thumb.jpg

- Så måtte de desverre forlate oss, KongKake..

post-122083-1246482881_thumb.jpg

- ..og hans fetter - takk for en hyggelig dag.

post-122083-1246482887_thumb.jpg

- På vei hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Haha, awesome bilder. :D

Var en skikkelig hyggelig dag ja. :wee:

Ja :wee"

Som man sier i sverige:

- Härliga kort ^^

Riktigt härliga kort ^^

Vi må treffes igjen en gang synes jeg, når jeg ikke må haste avgårde til kino, og dere må rekke siste tog hjem..

Med riktige oppløsninga, hadde dette vore ein ypprleg bakgrunn for min del! Veldig fint!

Bildet kan lastes ned her som en .nef-fil for eget velbehag.

Husk evt. kredittering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...