Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke iastor.sys

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en bærbar av en kompis som jeg skulle kikke litt på. Problemet med den var at den var treg, og av og til frøs den helt opp, slik at det eneste alternativet var å slå den av. Dette er en bærbar av typen Fujitsu Siemens AmiloPro V2030. Jeg fikk hentet ut alt de ville ta vare på, og tenkte å prøve en re-install. Det var her problemet dukket opp. Når du skal kjøre installasjon av Windows XP (har startet opp installasjonscd, og kommet til et av de første alternativene), så feiler den, og gir følgende feilmelding: "Finner ikke Iastor.sys"

Det eneste man kan gjøre etter det, er å avslutte installasjonen. Etter det jeg har klart å lese meg frem til, er iastor-filene noen slags SATA-drivere, om jeg ikke har tatt helt feil. Problemet er at jeg får pokker meg ikke til å gjøre en dritt nå. Ikke får jeg formatert disken, ikke får jeg kjørt en ny Windows installasjon, og ikke får jeg hatt den på lenge nok til å prøve å renske opp i den (da fryser den etter få minutter).

Det eneste jeg vil er å prøve å få fikset en clean install av Windows XP. For om jeg kjører en ny install, så vil vel det fikse iastor-filene? Eller blir jeg uansett nødt til å finne en måte å få lagt de inn på uansett?

Hadde satt umåtelig pris på noen smarte tips her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...