IcedInsanity Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei Skal ha ett nytt HD kamera, skal i hovedsak filme fra TV og legge ut på blandt annet Youtube. Noen som har noen tips til hvilke kamera som egner seg til sånt og som har noenlunde bra kvalitet. prisklasse er sånn opptil 7tusen. Takk for tips Lenke til kommentar
Spook Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Dersom du med "filme fra TV" mener at du skal filme det som vises på TV skjermen med et kamera så er det ikke så farlig hvilket kamera du velger. Resultatet blir nærmest like dårlig uansett kamera og du trenger slett ikke noe HD kamera. En eller annen form for "video opptaker" som kan ta opp videosignalene direkte (enten de kommer fra TV, spillekonsolle, tuner etc) vil være mye bedre egnet dersom jeg oppfatter behovet ditt riktig. Det finnes en del forskjellige "bokser" som kan koples til en PC og som kan brukes til dette. De fleste TV kort har jo "video in" som kan brukes til dette men de fleste støtter vel kun "composite" signaler men det finnes sikkert noe som støtter HD signaler via "component" eller HDMI også. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Dårlig forklart fra min sider der ja. Eg mente å koble ett kamera til Tv'en ved hjelp av kabler, skal ikke filme Tv'en for å si det sånn, det kan eg liksågodt gjøre med mobilen liksom Lenke til kommentar
Spook Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ok. Men du skal jo ikke "filme" i dete hele tatt men heller ta opp et videosignal fra en eller flere kilder. Så et kamera egner seg ikke særlig til det du vil oppnå og de fleste kameraer har heller ikke "video inn". Men eksakt hva skal du ta opp? Og hva slags videosignal (dvs composite, component, hdmi etc etc)? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det du har tenkt å gjøre er å ta opp diverse snutter fra TVen? Da trenger du noe som finnes her: http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=11027 Hvis du har analog kabel-TV (rund kontakt) i huset ditt kan du gå for et TV-kort á la denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353546 Du slipper unna med kun noen tusenlapper. Kanskje ikke det engang. Det er ingen vits i å kjøpe et kamera. Den er laget for å filme, ikke for å ta opp fra en ekstern kilde. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Skal ta opp fra hovedsaklig PS3, det er vel HDMI.... Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Først nå nevner du PS3. TV og PS3 er jo to vidt forskjellige ting... Etter litt googling ser det ut som kopibeskyttelse hindrer deg i å ta opp fra HDMI. Alternativet blir å kjøpe en slik boks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=41473...led#ProductTabs og bruke component (analog) fra PS3. Noen påstår at ikke alle opptakene går helt glatt og at det av og til hakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå