Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Trådløs usb dongle, Aircrack-ng

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle kjøpt en usb dongle da jeg har et annet prosjekt på gang, men den skal være kompitabel med aircrack-ng , så jeg kan cracke WEP og WPA. Om dere har spørsmål ved lovlighet, så har jeg en kamerat som ikke har WEP-Keyen sin (fakta) , Og dette er sefølgelig eneste crackingen det skal brukes til :roll: .

tenkte å bruke ca 200 kr, og bestille fra komplett.. må nesten bestille idag, eller imorgen.

ser noen steder at man trenger Atheros eller Prism0 chipset for å cracke?

TaKk på forhånd

Endret av LaCrouX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan forklare det bedre,

Foreldre skilte seg, mor flyttet til leilighet, hvor de som eier boksen ikke finner papir med passord, jeg veit ikke om de har passord til internettleverandør, jeg har prøvd å komme med kabel, men finner ikke brukernavn/passord på boksen, så de sitter med kabel på nett.

Og hardware reseten gjør ikke bare 2 sec, Du skal holde knappen inne i 5 sec.

Lenke til kommentar

Skal du ha USB kan du glemme atheros, da en USB dongle med et atheros chipset ikke kan injektere pakker (Mao. støttes ikke under aircrack-ng).

Gå heller for Ralink RT73, da det er det beste chipsettet for USB under bruk av aircrack-ng.

RT2570 er også brukbart, men er kronglete å få det til å fungere ordentlig.

Skjekk også http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=com...9352ab1d24d#usb

Endret av Wixicy
Lenke til kommentar
Okei, Kan prøve, men tror forrige eiere satt passord på den.

Reset den ved å holde inne en knapp, muligens trenger du noe tynt som en binders eller nål. Null stress. Begynner å tro at du ikke helt har gode intensjoner siden du er så keen på å bruke penger.

Lenke til kommentar
Hei.

Skulle kjøpt en usb dongle da jeg har et annet prosjekt på gang, men den skal være kompitabel med aircrack-ng , så jeg kan cracke WEP og WPA. Om dere har spørsmål ved lovlighet, så har jeg en kamerat som ikke har WEP-Keyen sin (fakta) , Og dette er sefølgelig eneste crackingen det skal brukes til :roll: .

tenkte å bruke ca 200 kr, og bestille fra komplett.. må nesten bestille idag, eller imorgen.

ser noen steder at man trenger Atheros eller Prism0 chipset for å cracke?

TaKk på forhånd

Du har kun ett alternativ.

Edit: Glemte å nevne en viktig ting.

Ingen USB enheter støttes av aircrack-ng under Windows, Linux er det eneste du kan bruke hvis du ha USB.

Endret av Wixicy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...