Gå til innhold

Firefox vil ikke lagre/huske data etter omstart av pc

Metino

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et problem med firefox (har ikke prøvd noen andre nettlesere). Hver gang jeg starter pcen og skal på nett så blir jeg nødt til å velge alle instillinger på nytt for ofte brukte sider. Da tenker jeg på sider hvor jeg må logge inn, f.eks itslearning.com. Problemet er at jeg alltid må gå i rullegardinen å velge den siden jeg skal logge inn på. Før kom det opp automatisk den siden jeg ønsket å logge inn på (siste og mest brukte?), men må manuelt finne fram til den siden jeg skal logge på hver gang jeg restarter pcen.

"Husk meg" funksjonen fungerer heller ikke, han husker meg, men lar meg ikke logge på automatisk når jeg trykker på link, f.eks gmail.

Det ser ut som at Firefox husker innstillingene selv om jeg lukker Firefox uten å restarte pcen.

Et annet eksempel er at jeg nå alltid må huke av "engangspassord fra sms" når jeg logger på nettbank. Det var automatisk før uansett.

Har ikke gjort endringer i firefox, og finner heller ingen innstillinger der hvor jeg kan fikse det. Hva kan dette komme av?

Endret av Metino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk meg funksjonaliteten kan deaktiveres av siden. Vet blant annet at itslearning gjør det. Dermed må man overstyre dette noe som kan gjøres ganske enkelt som anvist her.

Når det gjelder rullegardinmenyen til itslearning er jeg ikke sikker at det er noen løsning på det. Et hint er jo å skrive første bokstaven til domenet du skal logge på, går endel kjappere enn å bla gjennom alt ;)

I tillegg til dette kan som flyndrefjes nevner fjerning av private data og opprenskingsprogrammer som CCleaner slette cookies som er til nettopp for å huske sånne ting.

Lenke til kommentar

flyndrefjes: Nei, i firefox er den funksjonen du nevner ikke aktivert. Derfor jeg synes det var så rart at det faktisk skjer :s

hernil: Problemet er at det skjer på alle sidene! ikke bare itslearning. Jeg kjørte CCleaner for ei stund sia, men det var jeg fult klar over, og har gjort det utallige ganger før uten at det har skapt dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...