Gjest Guest_SS_* Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei! I helga hadde jeg og ei venninne sex. 1 dag i forveien glemte hun å ta P-pille på kvelden men tok det på morgenen isteden. 9 timer senere enn vanlig. Hoppa av i svingen, men for sikkerhetsskyld spør jeg dere, kan hun ha blitt gravid? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Sjangsen er veldig minimalt hvis du hadde kontroll. Det er kun du som vet. Endret 30. juni 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Har hun godt på P-pille en stund er det ingen fare, kan også kjøpe en angre pille for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 De fleste p-piller har noen timer slingringsmonn. Jeg tror ikke faren er så veldig stor. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Som sagt over: nei det er høyst usannsynlig. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Man er beskytta i 36 timer etter å ha tatt en p pille, det vil si at man kan ta den opp til 12 timer forsent, og fortsatt være beskyttet. Det kan hende det varierer fra merke til merke, men det bør være rundt 36 timer, så lenge det ikke er minipille.. Endret 2. juli 2009 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Man er beskytta i 36 timer etter å ha tatt en p pille, det vil si at man kan ta den opp til 12 timer forsent, og fortsatt være beskyttet. Det kan hende det varierer fra merke til merke, men det bør være rundt 36 timer, så lenge det ikke er minipille.. Det kan du ikke si med 100% sikkerhet. Grunnen til at man skal ta pillen til samme tid hver dag, er pga hormonene skal danne et mønster og en balanse i kroppen som forhindrer graviditet. Dersom du da bryter mønsteret og tar en pille senere enn til vanlig tid, kan det skape ubalanse og pillen kan bli uvirkende. Men dette skjer selvfølgelig ikke hele tiden og det skjer oftest da du er nært 36 timer for sen med å ta pillen. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Sa bare det jeg har lest i en p pille resept Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå