Gå til innhold

Lage nettside med mulighet til innlogging.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver en nettside som jeg gjerne vil ta opp ta opp til et nytt level. Jeg vil gjerne vite om hvordan man kan fikse nettsiden slik at man får muligheten til å få brukere. Altså, folk som lager seg brukere som de kan logge seg inn med og dermed utnytte de tilbudene nettsiden har å tilby. Ala, biip.no, facebook.no, diskusjon.no osv osv.

Hadde vært greit om noen visste dette. Er det noen der ute som har lyst til å tjene noen raske penger på å lage en for meg er det også en mulighet. Send PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Beste er nok å bruke en slags CMS (content management system) med dette innebygd.. vet ikke hvordan siden din er laget per i dag etc.

Lenke til kommentar
Beste er nok å bruke en slags CMS (content management system) med dette innebygd.. vet ikke hvordan siden din er laget per i dag etc.

Siden per idag er blank. Har bare et parkert domene og webhotell, som jeg gjerne vil få startet opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Da lønner det seg absolutt å bruke et veletablert system fra bunn av. Vet ikke hvordan det er med multi-brukere på eks wordpress siden det i hovedaak er blog, men det finnes garantert noe liknende for ditt bruk. Gratis, med templates som du kan tukle med

Lenke til kommentar

Hvilke funksjoner er det du har tenkt at de registrerte brukerene skal ha forresten? Det har også en del og si. Skal de bare kommentere på ting og tang er det ikke så stress, men skal de laste opp filmer eller bilder eller noe helt spesiellt knyttet til siden din blir det litt værre.

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner er det du har tenkt at de registrerte brukerene skal ha forresten? Det har også en del og si. Skal de bare kommentere på ting og tang er det ikke så stress, men skal de laste opp filmer eller bilder eller noe helt spesiellt knyttet til siden din blir det litt værre.

De skal kunne kommentere på ting, kunne laste opp bilder, gi poeng på bilder m.m. Er en slik type tjeneste jeg har lyst til å tilby.

Da lønner det seg absolutt å bruke et veletablert system fra bunn av. Vet ikke hvordan det er med multi-brukere på eks wordpress siden det i hovedaak er blog, men det finnes garantert noe liknende for ditt bruk. Gratis, med templates som du kan tukle med

Tenkt på WP, men er som du sier mest til blogg. Men mulig det finnes noe. Disse gratis programmene har som regel ikke mulighet til å ha multibrukere? Eller?

Lenke til kommentar

De skal kunne kommentere på ting, kunne laste opp bilder, gi poeng på bilder m.m. Er en slik type tjeneste jeg har lyst til å tilby.

Tenkt på WP, men er som du sier mest til blogg. Men mulig det finnes noe. Disse gratis programmene har som regel ikke mulighet til å ha multibrukere? Eller?

Jo, Joomla, Drupal osv

Lenke til kommentar

Joomla er et utrolig bra system for dette. Er du derimot som meg så lager du det selv ;-) Selvlagd er vellagd - hihi

Men dette krever selvsagt inngående studier innen teknikker som PHP, C#, VB, ASP etc. etc.

Jeg har selv laget et slikt system og det er slett ikke vanskelig. Driver i disse dager og publiserer systemet jeg har laget og der kan man ha blogger, artikler, egendefinert meny struktur etc. etc. Alt er skrevet i ASP.NET og C# og bruker Microsoft SQL server i bunn

Hva du velger, er jo opp til deg, ovennevnte fungerer utrolig bra og koster null på lik linje som PHP og MySQL. Laster du ned f.eks. Visual Studio så får du en komplett platform til å utvikle slikt på. Det finnes også en rekke "ferdig" prosjekter der ute som viser hvordan du lager CMS.

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar

Takk for tips : )

Men tviler jeg vil bruke min sommerferie på å lære php, C# osv osv. Skulle gjerne ha gjort det, men dette er noe som krever en del trening og feilforsøk. Noe som jeg ikke har tolmodighet til. Men har sjekka ut drupal og lest litt om det. Det virker som om dette ser bra ut. Takk for bidrag : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...