AnDy_1990 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Heisann For en stund tilbake så var jeg uheldig å komme borti en kompis av meg, han kjører tulling til daglig og det var ikke noe unntak denne gangen, svinge frem og tilbake på veien og brå stoppe. La meg legge fram hva som skjedde, kompisen min kjørte ut av en utkjørsel av et kjøpesenter han svinget et par ganger fram og tilbake i motsatt kjørefelt, og plutselig stoppet helt opp (0 km/h) fordi det kom en bil i motsatt kjøreretning, jeg kom da etter i en 25 km/h. Før jeg var 50 meter nær han, kjørte han videre som alt skulle være normalt, men plutselig når jeg tar han igjen brå stopper han helt opp, og ser bak på meg i speilet og flirer (noe som han har gjort før bare på kødd å skal stoppe helt opp), men denne gangen så gikk det ikke som han ville, med de bremsene jeg har på min Opel Omega var det nesten umulig å stoppe, jeg svinget bort å fikk minimal skade på min bil, og bilen så grei ut unntatt at skjermen var løsnet på den ene siden av bilen. Nå etter mye om og men vill han ta det på forsikringen noe som er nesten uaktuelt for meg, fordi de blir å ta 10 000 i egenandel hos meg og jeg mister bonus. Derfor var vi innom å snakket med et karosseri verksted som sa at det kom til å koste 30 000 å fikse det (sette på plass bak skjermen, skifte bagasjelokket, lakkere) noe som jeg ikke kan fatte blir den summen, bilen er taksert til 12 000 kroner (Audi 80). Har snakket med et par bilmekanikere som jeg kjenner og har sett på skaden, de sier 2-3 tusen for å fikse noe sånn, det er bare å slå ut det som er slått innover slik at bagasjelokket passer 100 % (er ikke synelig skader nå). Legger ved noen bilder så dere kan dømme selv Her ser dere enkelt og greit, skjermen har bare hoppet av selve festet, mekanikeren sa at man må ta av på den andre siden for å feste på begge sidene (maks 30 min arbeid?) (klikk for større bilde) Her ser dere selve festet inne i bagasjen som har hoppet litt ut av plass, dette var bare å slå ut med ett par slag med en slegge (15 min maks?) (klikk for større bilde) [Edit: Jeg ville også legge til at han skyldte på at bilen kveltes og da stoppet bilen, har jeg missforstått noe veldig med biler eller? Bilen brå stopper jo ikke når den dør, den triller jo bare videre, her var det snakk om full stopp..] Hva mener du, er det delskyld at en tullig får lov å stoppe midt på veien å se om bilen bak klarer å stoppe, eller er det fullt min skyld fordi jeg ikke kunne stoppe selv i så lav fart? Endret 1. juli 2009 av AnDy_1990 Lenke til kommentar
War Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nå er det jo sånn at du får skylden pga 1001-1002-1003 og du skal kunne stoppe. Men han kjører jo som en idiot , be han betale eller anmeld han ? Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Nå er det jo sånn at du får skylden pga 1001-1002-1003 og du skal kunne stoppe. Men han kjører jo som en idiot , be han betale eller anmeld han ? Det var det jeg også tenkte, men har ingen fysiske bevis på det, det blir hans ord mot mitt, selv om jeg har mange kjente som kan gå god for at han kjører 180 i 60 sonen.. Men det hjelper vell kanskje ikke meg, selv om han mister førerkortet og får bot, så må vell jeg få fikset bilen hans på en måte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
crea Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Bilen stopper forsåvidt hvis du har den i gir. Men du sa jo at han kjørte som normalt før han stoppet, så jeg syns den virker litt tynn den unnskyldninga hans. Husker du om bremselysa hans lyste når han stoppa da? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 stikk innom en bilopphugger ta med delene fra en gammel bil gjør jobben selv.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Ut fra din forklaring kan det virke som om at din kompis har stoppet med vilje for å kødde med deg. Dersom dette er grunnen, vil han også stå ansvarlig for sammenstøtet. En helt annen sak er at dette er vanskelig å bevise, og at slike situasjoner normalt sett fører til skyld hos bilfører som kommer bakfra. Jeg ville tatt kontakt med forsikringsselskapet og forhørt meg angående episoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå