Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fungerer kun etter "hvile"

Anbefalte innlegg

Hadde laptopen (WB 1557) med på flyet. Når jeg kom hjem og slo den på kom det bare svart skjerm, men noen av lysene for HD og strøm kom på, samt at viften gikk.

Når maskinen fikk hvile seg noen timer klarte den å laste windows, og fungerte i noen minutter før den låste seg. Når jeg prøvde å starte igjen ble det på nytt svart skjerm og noen signallys og vifte.

Jeg lot den igjen hvile i noen dager, og når jeg slo på lastet den windows og fungerte i en times tid før den låste seg. Når jeg prøvde å slå på igjen ble det på nytt svart skjerm, pluss lys og vifte.

Forslag til hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette en gammel laptop? Mye brukt harddisk? Og brukt til hva? Falt ned noen gang?

Den er gammel ja, 5 år. Whitebox sin 1557.

Har ikke falt ned noen gang nei, og ingen spesielle dunk e.l. før dette skjedde (var dog med på flytur rett før, der sikkerhetskontrollen kanskje er smårøff).

Den har ikke vært brukt hardt og jeg har stort sett holdt prosessoren nede på vel en tredjedel av ytelsen med XP Speedswitch. De siste månedenene har den dog fått kjørt seg ganske hardt og har noen ganger blitt stående over natten med CPU og vifte på fullt for å gjøre beregninger ifbm skolearbeid.

Det er jo helt naturlig at ting etterhvert begynner å streike, men jeg forstår ikke den inkonsistente oppførselen med at den fungerer helt normalt etter å ha fått hvilt seg. Hvile kan jo peke mot temperatur, men her snakker vi flere dager. Rart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...