Bear^ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Trodde det var nok med en PS2 da for den klubben. Jaja, takker Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Velkommen etter Bear. For å nevne mine innkjøp (uavhengig av hva andre har sagt i tråden), og hvis du lurer, jeg kjøper aldri spill før de bikker under 200,- - Uncharted: Drake's Fortune - 9/10. Ett veldig bra spill som mikser Tomb Raider med Indiana Jones. Utrolig vakkert spill grafikk messig, og har spilt det igjennom 3 ganger. - Heavenly Sword- 8/10. Ett spill som overasket meg stort. Er i God of War genren, dog ikke fullt så pompøst eller så langt. Anbefales stort! - Mirror's Edge - 7/10. Jeg formelig elsker platform spill der man løper på vegger og gjør andre krumspring. Mirror's Edge skuffer ikke, dog jeg liker ikke storyen i stor grad. Spillet blir faktisk bedre når man spiller igjennom andre gang. - Little Big Planet - 9/10. Mesterstykke uten sidestykke. Som voksen mann har jeg forelsket meg i sackboy. Dette er spillet for alle, fra man er 3 til man er under grava. - Resident Evil 5 - 8/10. Mitt første Resident Evil spill, jeg ble imponert. Co-op spilling på høyt nivå. Ikke spill med AI, mye bedre med ett menneske, og det er lett å finne folk å spille med på nett. - Dead Space - 6/10. Litt skuffa over denne. En survival over the shoulder FPS. Helt grei og spille igjennom men ikke det store spillet. - Final Fantasy VII (PSN) - 9/10. Kongen av JRPG? Personlig liker jeg ikke JRPG genren har jeg funnet ut, men storyen i dette spillet er så brutalt bra at det anbefales stort om man ikke har rørt FF før. - Wipeout HD (PSN) - 7/10. HD version av klassikeren Wipeout. Jeg blir aldri lei av å suse avgåre Passer bra med noen pils til. - Condemned 2: Bloodshot - 7/10 enda en horror-survival. Gjenomført bra, og med noen scary sekvenser, og jeg liker slåssinga i denne. - Siren: Blood Curse - 8/10 pure horror ! Denne spiller du ikke i mørket for å si det sånn. Orket maks 1 time om gangen, men jeg vil ha mer mer mer. Beste skrekkspillet sålangt til PS3 (har ikke testet nye Silent Hill) - Lair x/x - nyinnkjøpt, ingen erfaringer enda - Assasin's Creed - 6/10. ÅÅÅÅÅÅ som jeg hadde savnet Prince of Persia, og det var lenge til neste spill, så man gikk til innkjøp av denne. Jeg ble ikke imponert, oppdragene ble repitive og kjedelige etterhvert. Storyen er ganske forutsigbare også. - Prince of Persia - 6/10. Som blod PoP fan, ble jeg skuffet når PoP endelig kom. Jeg liker ikke sandbox stilen. Dårligste PoP så langt - Resistance: Fall of Man (fulgte med konsollen) - 7/10. Faktiskt ett av de bedre FPS jeg har spilt. Glimrende storyline, fine våpen, intersante fiender. - Motorstorm 1 (fuglte med konsollen) - 4/10. Sorry, jeg klarer bare ikke arcade bilspill. Nei gi meg Colin 04' any day. - God of War 1 - 9/10. Har ikke eid PS2, og har dermed gått glipp av God of War spillene. - God of War 2 - 9/10. Har ikke eid PS2, og har dermed gått glipp av God of War spillene. - Okami 6/10. Kjøpt på impuls da jeg leitet etter andre PS2 spill med bra karakter, ett noe annerledes platform spill... Lenke til kommentar
laserdad Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvis du liker kjørespill, bør du ta en titt på Midnight Club:LA. Bra grafikk, passe (u)realistisk kjøring, bra variasjon på de ulike bilene.. rett og slett et gjennomført bra kjørespill. Ellers: WipeOut HD +1 GT5 Prologue +1 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 PS3en står i eska i leiligheten nå og venter, dessverre har jeg sen i dag så jeg får ikke pakket den opp før 11 på kvelden, i tilegg er Elkjøp stengt så sent (naturligvis) så blir ikke noe investering av spill før tidligst i morgen etter jobb, så PSN spill er greit å få med seg og, husker jeg spilte mye Wipeout på PS1 i tidligere dager, morsomt spill som kan konkurere med gamle FZero på SNES. Ja da var denne generasjonen sikret, om det blir X360, PS3 eller Wii som vinner salgsmessig kan jeg med stolthet si; I don't give a fuck Lenke til kommentar
Patney Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 ... Du gir spill som Heavenly Sword og Resident Evil 5 hele 8/10, men Okami bare 6/10? DET ADDER IKKE OPP :| Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Det kalles personelig smak, Okami er et litt spesielt spill, ikke alle liker det Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 ... Du gir spill som Heavenly Sword og Resident Evil 5 hele 8/10, men Okami bare 6/10? DET ADDER IKKE OPP :| Skal gi det en sjanse til, kanskje det griper meg da. Synes det var ufattelig annoying dialog i spillet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Må si første inntrykket til PS3 var ikke det aller beste, alt skryt av "HDMI ut av boksen" var jo direkte løgn, joda man har HDMI utgang men mangler HDMI kabel, husker jeg hadde dette oppe en del ganger hvor argumentet fra mange var "Du får HDMI med på kjøpet" i den sammenheng at du kunne koble til via HDMI og så var du i gang. Kontrollen var bare billig, beklager men fytte rakkern trodde ikke Dualshocken kunne bli noe værre men hjelpes meg for noe møl, her blir det 3dje parts Logitech så snart det lar seg gjøre. Og er det mulig å lage noen kortere kabel? Rekker ikke halvparten av veien til sofaen. Selve enheten er i fin finish, passe perfekt størrelse og plate matingen i front var bare snacksen. Pluss for integrert strømforsyning, ikke at jeg har noe plass til andre strømforsyninger bak TVen da kraftverket til X360en tar opp all plassen fra før av. Gleder meg dog til å prøve noen spill på denne kaksen, HDMI kabel skal kjøpes i dag, så får vi se om jeg ender opp med kråkefingre etter noen timer med Sixaxis/Dualshock mølet til Sony. Gud jeg har hatet den kontrollen siden PS1s dager, rart de ikke har endret på den, t.o.m "The banana" ville vært en oppgradering. Jaja, overlever nok Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 kablet kontroller? ikke HDMI kabel? snodige pakker de selger nå om dagen da.... selv synes jeg kontrolleren er helt ok, 360 sin er ikke perfekt den heller. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er Dualshock 3 du har Bear? Om du klager på den, burde du testet Sixaxis. Selv synes jeg DS3 er like god som 360 kontrollen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 kablet kontroller? ikke HDMI kabel? snodige pakker de selger nå om dagen da.... selv synes jeg kontrolleren er helt ok, 360 sin er ikke perfekt den heller. Ang HDMI kabelen var dette mer ment mot dem som bastant påståelig har sagt at PS3 kom med HDMI kabel, noe som ikke stemmer Ang kontrollen var det ikke ment som kritikk men ettersom du ikke kan bytte ut batteriene i PS3 kontrollen ville det vært litt bedre men en kabel som strekker litt lengere enn som så, man må jo nesten sitte oppå PS3en når kontrollen laddes. Har aldri likt Dualshock oppsette til Sony, helt siden PS1s dager og analogstikken ble nesten obligatorisk i spill har jeg misliket den. Igjen ikke ment som noe kritikk så trenger ikke å gå i full forsvarsposisjon nå Det er Dualshock 3 du har Bear? Om du klager på den, burde du testet Sixaxis. Selv synes jeg DS3 er like god som 360 kontrollen. Er den som følger med konsollen, er Dualshock oppsettet som brukes på den men er vel Sixaxis den er, synes den føles billig og langt fra noe optimalt til spilling, små knapper og tette stikker gjør at jeg ikke liker selve oppsette. Skal investere i ny kontroll og så den saken er klar. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Ang kontrollen var det ikke ment som kritikk men ettersom du ikke kan bytte ut batteriene i PS3 kontrollen.... Er fullt mulig å bytte ut batteriene i PS3 kontrolleren. Du kan kjøpe nye batterier her. Har aldri likt Dualshock oppsette til Sony, helt siden PS1s dager og analogstikken ble nesten obligatorisk i spill har jeg misliket den Hvis du liker 360 kontrolleren og liker å mekke kan du jo bygge den om slik at den passer til PS3... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Vet om PS360 hacken men jeg er like flink med elektronikk som Erna Solberg er å håndtere Mullaen så det sier vel sitt hvor det blir å ende henn til slutt. Når det gjelder batter mente jeg vanlige batteri du kjøper i butikken, dvs kjøpe en pakke duracell på Rimi og stappe i kontrollen Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Du kan trøste deg med at du kan lade kontrollen fra pcen, så slipper du den korte ledningen når du spiller. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det koster ikke mye for an lengre ledning, og når det er snakk om mini-USB er det vel ganske vanlig ha ha et par kabler liggende... Det er ikke så dyrt men en ny ladekabel Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Ja heldigvis legger ikke sony med enda mer kabler. For er det noe jeg har nok av i huset så er det mini usb kabler. Følger jo med en til hvert eneste elektroniske produkt man kjøper, det føles i allefall slik. Men en HDMI kunne jo kanskje sony ha lagt ved, men de må vel spare penger Endret 8. juli 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Ja heldigvis legger ikke sony med enda mer kabler. For er det noe jeg har nok av i huset så er det mini usb kabler. Følger jo med en til hvert eneste elektroniske produkt man kjøper, det føles i allefall slik. Men en HDMI kunne jo kanskje sony ha lagt ved, men de må vel spare penger Bare vent, snart kommer nesten alle nye mobiler med mini-USB også EDIT: Jeg kjøpte meg HDMI-kabel for 49,- på CDON.no for noen måneder siden Endret 8. juli 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Patney Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 ... Du gir spill som Heavenly Sword og Resident Evil 5 hele 8/10, men Okami bare 6/10? DET ADDER IKKE OPP :| Skal gi det en sjanse til, kanskje det griper meg da. Synes det var ufattelig annoying dialog i spillet. Jeg må si dialogen i spillet er mye mer artig og underholdende enn "LET'S PLAY PLINK PLONK" Angående kontrollen til PS3 er jeg ganske enig. Jeg hater L2 og R2, så utrolig ekle å bruke. Testet de ikke kontrollen før de bestemte seg? Og joystickene er helt runde, så jeg får aldri skikkelig grep på dem. 360 sin er nesten perfekt, føler jeg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Da Elkjøp ikke hadde noe annet alternativ ble jeg nødt til å krype til korset og kjøpe Resistance Fall of men bare for å prøve noe. Kontrollen funker faktisk bedre enn forventet, selv om jeg fremdeles ikke helt liker oppsettet og den er alt for lett, går det ann å spille. Den virker, noe som er poenget med spill at kontrollen fungerer. Den føles like billig men i det minste får jeg ikke så vondt av å spille med den. Kanskje jeg har fått gamerhender? Hm, verd å nevne for noen forskere. Uansett, grafisk er spillet pent å se på men ikke noe spesielt. Historien er og grei men ikke spesiel. Med andre ord en helt grei lanseringstittel. Det som derimot setter pluss på hele er hvor ufattelig stille enheten er kontra X360en, ikke at støyen har plaget meg men sammenlignet er PS3en meget stille. Gleder meg til å prøve andre spill på denne enheten i alle fall. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Fatter ikke at jeg har oversett denne tråden, detta er jo stort! Bear^ har endelig innvestert i en PS3 Var det ikke du som skulle vente til GT5, forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå