Bear^ Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ja da var timen kommet, staten har frigitt sine kroner til min hellige konto og siste stykket av multimedia kontoret skal ferdigstilles. Surroundpakken er oppe, X360, PS2 og Wii er prøvd ut og funker perfekt på anlegget. Det mangler nå bare den lille finpussen for det hele, siste lille touchen før alt er perfekt. PS3 skal investeres så den biten er klar, trenger ingen grunn til hvorfor (er flink til å gjøre meg opp egene meninger om konsoller i alle fall). Det jeg derimot trenger er noe som underholder meg på PS3en frem til Kratos svinger sverdet inn på enheten og GT5 svir gummien. Med andre ord, hvilken spill bør jeg legge med i pakken når PS3en handles inn? Og vennligst ikke link til Metacritics eller ramse opp en horve med spill, jeg kan finne disse listene selv på nettet, nei jeg er ute etter litt nærkontakt av første grad, litt personelige meninger av hvorfor jeg skal investere i disse spillene. Trenger forøvrig ikke ta med Resistance da jeg er litt fed up av FPS spill etter noen måender på X360 diett. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Uncharted Drakes Fortune må du bare få med deg. Ett av de beste spillene til PS3 med en herlig actionfylt engasjerende historie. En herlig blanding av Tomb Raider og Indiana Jones med en egen vri. Hvis du liker å være kreativ så må du så klart også kjøpe LittleBigPlanet. Kun fantasien din setter grensene. Hvis du liker GT kan du jo kjøpe Prologuen. Koster vel ikke så mye nå og er mye større enn en vanlig demo. Motorstorm PR er morsomt hvis du trenger et arcade bilspill å spille med vennene dine. Mange forskjellige kjøretøy i forskjellige typer landskap. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) LittleBigPlanet +1 Endret 30. juni 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Uncharted Drakes Fortune må du bare få med deg. Ett av de beste spillene til PS3 med en herlig actionfylt engasjerende historie. En herlig blanding av Tomb Raider og Indiana Jones med en egen vri. Hvis du liker å være kreativ så må du så klart også kjøpe LittleBigPlanet. Kun fantasien din setter grensene. Hvis du liker GT kan du jo kjøpe Prologuen. Koster vel ikke så mye nå og er mye større enn en vanlig demo. Motorstorm PR er morsomt hvis du trenger et arcade bilspill å spille med vennene dine. Mange forskjellige kjøretøy i forskjellige typer landskap. Uncharted er vel et must om man skal ha et spennende spill å engasjere seg i. Jeg har det ikke selv, men har runda det et par ganger. Jeg burde skaffet meg det, men tror jeg venter til Uncharted 2 kommer. Bare så det er sagt, Uncharted er det beste offline singelplayer-spillet jeg har prøvd! Historien er fantastisk, og lydene og grafikken består av ren kvalitet. Om du skal spille mye aleine vil jeg ikke anbefale MotorStorm PR om du ikke er spesielt interessert i offrod-bilkjøring. Det er morsomt den første tiden, og når man spiller med venner, men det er litt for ensformig i lengden for min del. Det det spillet jeg har likt best å spille online er Battlefield: Bad Company. Jeg har spilt det i cirka et år, og rundet det på nesten alle mulige måter, og jeg kan fortsatt tenke meg å spille mer i tiden framover. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Heavenly Sword får du sikkert for under 100 kr og det er det verdt. Uncharted Metal Gear Solid 4 Gran Turismo Prologue får du billig Final Fantasy VII PSN Metal Gear Solid PSN Flower Littlebigplanet Burnout Paradise om du ikke har det på xbox 360. Warhawk om slike battlefield mp spill er noe for din smak. Killzone 2 Trine(kommer snart) Resistance 1(liker du det kan du jo kjøpe resistance 2) Ratchet & Clank Singstar Buzz Kommer sikkert på mer etterhvert. Edit, mer psn. PixelJunk Monsters Everyday Shooter Super Stardust HD Endret 30. juni 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
praystation Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Det var på tide Bear^ Masse gode titler å få med seg som er eksklusivt for PS3. Urge har jo ramset opp de viktigste titlene, så jeg hiver meg bare på og anbefaler mye av det samme. Uncharted En selvfølgelighet. Et av de aller beste spillene laget til PS3. Lekker grafikk, bra historie, gode karakterer og bra lyd. Kunne gjerne ha vært litt mer puzzles og mindre skyting for min del, men det er uansett et meget bra spill. Du bør runde dette før Uncharted 2 slippes i høst. Det kommer til å bli enda bedre på alle fronter og vil være et must. Heavenly Sword Er etter min mening et av de mest underrated spilla til PS3. Liker du hack'n'slash type spill så anbefaler jeg dette. Bra historie, flott grafikk og har noen av de beste ansiktsanimasjonene som er laget. Det som trekker ned er at spillet er alt for kort. Metal Gear Solid 4 Fantastisk spill som anbefales sterkt. Mange og lange cutscenes, men ikke noe problem dersom du liker og forstår historien. LittleBigPlanet Morsomt spill for alle aldre. Dette spillet er spesielt gøy dersom du har mange å spille sammen med. Er du veldig kreativ av deg anbefales dette. Editoren er enkel å bruke og gir uendelige muligheter da det stadig kommer nye stickers, objekter og figurer du kan kjøpe. Eneste minuset er at editoren er en enorm tidstyv. Med tanke på alle de tusener av brett som lages, og noen er faktisk veldig bra, kan du spille LBP i lang, lang tid fremover. Killzone 2 Er ikke mye som slår K2 grafisk. Partikkel effekter, lyssetting og animasjoner er veldig bra, men spillet mangler litt på historiebiten og klarer ikke å engasjere meg helt. Onlinebiten er uansett bra og gir mange timer med god underholdning. Liker du racing er selvsagt Motorstorm-serien å anbefale. 2´ern har mer variasjon i miljøene, bedre online og 4p split-screen. Venter du på GT5 er Prologuen absolutt å anbefale. Selv om den har en del mangler får du mange timer med underholdning. G25 er forresten et must i dette spillet. På enkelte av bilene kan du også bruke clutch´en til å kjøre. Fin oppvarming før selve GT5 slippes. Endret 1. juli 2009 av praystation Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Call of Juarez: Bound in Blood ser veldig bra ut, det blir kjøp på meg. Om du liker western like mye som jeg gjør, da anbefaler jeg spillet. HAr fått mange gode kritikk Synd at det er et av få western spill Lenke til kommentar
dannad Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Om du ikke har Fallout 3 eller BioShock fra før av, så burde du gi dem en sjanse nå. inFamous er også et veldig bra spill, jeg kjøpte det for noen dager siden og liker det svært godt - spesielt historien Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 dmc 4,heavely sword. gt5p, . vil tru x-blades er fett. vet ikke om noen mer som du kan like.. resten av de andre sjangerne har jeg ikke peil på. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Det var på tide Bear^ Skattepengene kom ikke før i slutten av Juni, med 10k investert i surround var det veldig lite igjen for å investere i en PS3 før nå Bioshock har jeg på X360en, dyrisk bra spill. Like forøvrig ikke FPS så innmari godt på PS kontrollen, i alle fall på PS2. Black er litt knøgert å spillet og når man har blitt vant med en såpass bra kontroll som X360 kontrollen er på FPS siden så er det vanskelig å gå tilbake til PS siden. Men kjøper en PS3 mest for spill som ikke faller inn direkte i FPS kategorien som f.eks God of War 3 for ikke å snakke om Project Trico som ser snaksen ut og da GT 5 som til tross for sine mangler fremdeles kaprer mitt hjerte. Metal Gear har jeg ikke mye til overs for, har prøvd et par MGS spill men de klarer bare ikke å fenge helt, faller nok ikke i smak for meg. Tror jeg må i alle fall investere i 2 spill så jeg har noe å velge i. Kommer det noen ekslusive sandkasse spill til PS3? Crackdown til X360 ser ut til å få en etterlengtet oppfølger men kunne vært morsomt om PS3 og hadde noe slikt å by på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Infamus kan da kanskje være verdt en titt, et sandkassespill med superkrefter. Ellers kan jeg si meg enig i at FPS på ps3 ikke føles like morro som på X360 grunnet kontrolleren. Nå vet sikkert de fleste mitt standpunkt i den saken, så jeg skal ikke gjenta det, men jeg tror kontrolleren har en stor del av skylden at jeg aldri gadd å fullføre Resistance og Killzone 2. Ellers må jeg også anbefale Flower fra PS Store, et lite spill som ikke kan sies å være verken komplisert, avansert eller vanskelig, men likevel en fryd å spille. Liker du puzzle-spill kan echochrome også anbefales på det sterkeste, nyskapende hjernetrim ser man ikke for ofte. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Personlig har Metal Gear Solid 4 gitt meg den beste PS3 spillopplevelsen til nå. Jeg var som deg for 6-8 måneder siden, usikker på hvilke spill jeg burde skaffe meg først. Battlefield: Bad Company, Resistance 2, Prince of Persia, Uncharted: Drake's Fortune, GTA IV, Little Big Planet, SKATE, Mirror's Edge og Ratchet & Clank: ToD var de første spillene jeg skaffet meg. Ingen av de gav meg noen form for "damn, PS3 er fantastisk"-opplevelse. Alle spillene er definitivt gode spill, men ingen av dem gav meg noe spesielt. Det var først når jeg fikk tak i Metal Gear Solid 4 jeg forstod at PS3 var verdt investeringen. Spillet er ekstremt bra utført. Historien er meget dyp, og det er rett og slett gøy å spille. Jeg ser du sier du ikke er helt into MGS, men MGS4 var i hvert fall det spillet som gav meg aha-opplevelse. Killzone 2 var også bra, men ikke like dypt og ikke like bra gjennomført som MGS4. Resistance 2 rundet jeg nettop. Konklusjonen er at det er elendig. Forstår ikke hvordan folk kan like det. Føles bare ekstremt arcade-aktig og gameplayet er bare frustrerende kjedelig. Det føles møkk i forhold til KZ2. Multiplayeren redder det fra å være bomkjøp, da den faktisk er ganske morsom. Endret 1. juli 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) LPB +1 Uncharted + 1 KZ2 + 1 I tillegg vil jeg anbefale: Ratchet & Clank: Tools of Destruction - et vakkert og artig plattformspill. UFC 2009: Undisputed - pure awesomeness! Dette spillet er rett og slett deilig! Rått å banke dritten ut av vennene dine på en realistisk måte! Endret 1. juli 2009 av Alpha_Male Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Vel PS3 er i posten, 3k med frakt er ikke så aller værst med tanke på hva tilbudet i butikken er her i omeng, det er hvis de faktisk har den inne. Bilr nok kun noe PSN titler til jeg motar noen PS3 spill i posten, regner med at Uncharted og LBP blir de 2 første innstallasjonene, synes de ser såpass anerledes ut i forhold til hva jeg har på X360 fra før av, fin variasjon i alle fall. But keep em comming, får nok sikkert lyst på et par spill til i nær fremtid Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Kjøp deg Grand Theft Auto, hvis du ikke har spilt det før. Elsker spillbarheten og overallen i det spillet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Har det på X360en, meget bra spill Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Heavenly Sword får du sikkert for under 100 kr og det er det verdt. Hvorhvorhvorhvor? Gode PS3-eksklusiver som jeg har spilt: Killzone 2 - Veldig bra skytespill, med, IMO, en god historie til spill å være. Multiplayer er herlig. Metal Gear Solid 4 - Gameplayet er top notch med fantastisk godt kontrollsystem. Historien og karakterene er litt meh(IMO), men min MGS karriere startet med MGS3 som er litt forskjellig på disse feltene. Cobra Unit>BB Corps Uncharted - Herlig gameplay, god historie og mye humor gjør Uncharted til en fornøyelig opplevelse. Ratchet&Clank: ToD - Herlig Ratchet i HD, med seriens vanlige pros&cons. Dessverre er det digge våpensystemet fra Deadlocked/Gladiator fjernet, noe som gjør våpenleken litt mer lineær, men pytt pytt. Little Big Planet - Synd å si det, men PS3's "beste(ifølge gjennomsnittanmelderen)" spill var ikke noe for meg. Ofret en halvtime før jeg skjønte at det var alt for tidkrevende. MotorStorm: Pacific Rift - Herlig offroad-racing med brukbar online. Noen småproblemer her og der, men hvis man er villig til å se gjennom fingrene med disse, har man et meget underholdende racingspill. Endret 3. juli 2009 av Only Chaos Lenke til kommentar
Patney Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg har bare spilt demoen, men jeg ser at inFamous kan være et veldig underholdende spill. Heavenly Sword er som God of War, bare... kjempekjedelig... Synes jeg da. Jeg vil absolutt IKKE anbefale Metal Gear Solid 4, med mindre du faktisk liker å se spillene istedetfor å faktisk gjøre noe selv. Først trodde jeg at det bare var litt dumme fordommer, og siden jeg alltid har vært stor fan av MGS var jeg veldig sikker på at spillet ville bli awesome. Men spillet gav meg ingen minner som de andre gjorde, og en to timers cutscene blir jeg bare litt oppgitt over. De kanskje 4 timene med gameplay jeg fikk var gode, men ikke i nærheten av det de andre MGS-titlene gav meg, så jeg sier bare at med mindre du er en BLODFAN som vil følge med på historien (og selv da har du youtube), er ikke MGS4 verdt det. Uncharted: Drake's Fortune var veldig godt. Forestill deg Gears of War, bare med en god setting. Ellers har vi Folklore, som er en blanding, kult noen ganger men for det meste kjedelig. Endret 3. juli 2009 av Patney Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Gratulerer. Du vil nok få mange gode timer med din nye konsoll. Velkommen til klubben, Bear! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå