siDDis Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 har kjøpt meg ein amd xp2000+ msi ms-6378 med vga-lan-audio og 256 sd ram problemet her er at eg får ingen bilete, eg høyrer bare at den teller minnet også skjer det ingenting meir kan eg ha knust cpu kjerna? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 har kjøpt meg ein amd xp2000+ msi ms-6378 med vga-lan-audio og 256 sd ram problemet her er at eg får ingen bilete, eg høyrer bare at den teller minnet også skjer det ingenting meir kan eg ha knust cpu kjerna? Hvis den teller opp ramen så er det nok heller skjermkortet eller skjermen/etc... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 eg ser jo ingenting, har jo bare eit integrert skjermkort. har testa 2 skjermer Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Mange MSI-kort bruker å være ødelagte når du får de, så det kan være hk. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 hvis du ikke i det hele tatt ser no er det nok cpuen ser du noe en stund kan det være skjermkort send at tilbake og få butikken til å skjekke det da Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Skrur systemet seg av etterpå? i såfall prøv å snu CPU vifta riktig vei, dette er en feil som går igjen en del ganger. Lykke til! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 nei den skrur seg ikkje av Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Når jeg først kjøpte min PC for ca 1 1/2 år siden var skjermen først svart, og ingenting funket. Jeg ble da temmelig irritert! Jeg ble så sint og sur at jeg sparket på kabinettet, og slo litt på hovedkortet. Dagen etter skulle jeg levere alt tilbake, men før jeg kom så langt tenkte jeg å prøve pc'en.. Jeg startet den, satte inn WinME, og Mandrake CD'en i CD'rommene.. Siden den gang har jeg behandlet PC'en min stygt.. nå henger PC'en uten deksel, harddiskene henger løst i kablene og dunker sånn smått i ram'en og kondensatorene ved AGP porten.. PSU'en er uten deksler og åpen for barnefingre, føtter og sånt med en 120mm vifte uten topp. Jeg trodde ikke jeg noen gang kunne forelske meg i en gjenstand, men det har jeg nå funnet ut går an.. Jeg mangler bare en sånn female versjon av fu fme sånn at jeg kan fullbyrde mitt forhold til PC'en.. :-? Jeg vil på det sterkeste anbefale å sparke litt i kabinettet, og om mulig bruke intim kroppskontakt med hovedkortet, og PC'ens intimere deler.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 sjekk om det er noen jumper på hk for å disable det interne skjermkortet. jeg har sett det på enkelte hk. RTFM Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Sjekk manualen til hovedkortet om det er noe spesielt. Prøv også med ett eget skjermkort visst du har muligheten. Kan vær at ett AGP skjermkort ikke vil passe på ett hovedkort med integrerte løsninger. Ett PCI skjermkort vil passe. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Har du prøvd med et annet skjermkort i maskinen? Hva med å resete Cemos/BIOS (en jumper på hovedkortet)? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 nå har ikkje detta hovudkortet agp slot, i følge msi så går den heller ikkje ann å disable skjermkortet Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 nå har eg prøvd dei meste tipsa her og eg har ringt MPX, så eg må nok returnere....grrrr, må finne noko å oppbevare cpuen i Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Tja, i manualen for hovedkortet kan det stå noen tips. Noen hovedkort beeper hvis den ikke finner minnet eller det sitter dårlig i. 1. Sjekk minnet sitter godt i. Ta det ut og trykk det godt på plass igjen. 2. Koble vekk alt fra hovedkortet som du ikke må ha: hardisker, CD spiller/brenner/DVD. 3. Sjekk at CPU kjøleren sitter korrekt på. 4. Sjekk ev. jumpere som må settes i manualen. 5. Har du koblet til power knappen liktig til kabinettet? 6. Du kjører SD RAM PC 133 på en AMD XP 2000? Det kan være at du må sette en jumper for å få til dette, jeg har aldri selv prøvd den krysskombinasjonen. På hjemmesiden til MSI står det følgende om CPU: • Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Duron™/ Athlon™/Athlon XP™ Processors. • Supports Athlon XP (Palomino™) 2000+ Processor • Supports Athlon (Thunderbird, Socket A) to 1.4GHz • Duron (Socket A) to 950MHz Har du en Thoroughbred eller Palmino CPU? Kanskje det er problemet? Hva slags PSU/kabinett har du? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 eg har tbred 2000+, men MPX forsikra meg om at det ville fungere fint Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Er det mulig at det trengs en biosoppdatering for at HK skal takle prosessoren? Det er vel vanskelig å få til hvis du ikke har en mindre prosessor å låne? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 det kan godt stemme, MEN då ville eg ijallefall fått opp boot screen med melding om ukjent cpu akkurat nå er det ingen lyder frå den, alt den gjør er å telle ram. Ingen av skjermane for nokre signaler Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 kom på ein ting har det noko betydning om eg kjører HD og cd-brenner på samme ide kabel? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 kom på ein tinghar det noko betydning om eg kjører HD og cd-brenner på samme ide kabel? nei, skal ikke ha noen betydning.. men prøv å kjør på hver sin kabel.. Lenke til kommentar
flippk Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hva med å koble av brenneren.... Altså ikke brenner koblet til i det hele tatt. Har selv opplevd mye rart fra enkelte brennere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå