Etaten Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Heisann... Kjøpte meg ett nr.2 videokamera for småturer.. Kjøpte meg ett snertent lite Samgsung F30. Ett kamera uten innebygd hd eller kassett.. Ville ha ett lett og enkelt ett.. Hadde en 8gb sd minnebrikke, men det ser ut som den ikke er "rask" nok.. Hvor rask brikke må jeg ha, for å kunne filme uten at det stopper opp? Ser at disse brikkene er kategorisert som class 4,6 og 8.. Ellers, er det vel nok med en 8gb brikke da jeg som regel har med en minipc på tur, eller kanskje er ikke en brikke på 16gb bortkastet? Men, uansett, hvilken hastighet, eller class, må jeg gå for? Mvh p.s. Gjerne svar så fort som mulig, så rekker jeg å kjøpe en brikke i dag.. Eller minnekort da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Class = minimum skrivehastighet. class 2 er laveste, som er 2MB/s. DVS at den skal kunne takle videohastigheter opp i 16Mbit/sek (1 byte = 8 bit). Hvis du tar en testfilm på 30-60 sek, ser på størrelsen på filmen (film noe variert og fargerikt, ikke blank flate, siden blanke flater tar mindre plass ved variabel bithastighet), så kan du regne ut hvor mye plass filmen tar per sekund. Siden F30 kun filmer i VGA oppløsnign ser jeg aldri for meg at npe høyere enn class 2 skal være nødvendig, dessuten er de fleste høykapasitetskort class 4 eller 6. Hvis du har tid, bestill dette: http://www.blahdvd.com/Hw/Kingston-Flash-m...6GB/product.htm som koster deg ca 270 kr tilsammen (190 for kortet, 80 for porto, ikke noe toll/mva etc) så får du mer for pengene enn du gjør i norge. Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Takk for raskt og godt svar.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå