Mr_Spock Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har akkurat kjøpt en ny pc, HP Pavilion 784.no (P4 2,8GHz, 160GB HD, 512MB RAM, ATI 9700 Pro, SB Audigy......) I tillegg til at jeg synes pc'en støyer en del, virker det på meg som om pc'en blir altfor varm. Her en dag spilte jeg en dvd og halveis ut i filmen begynte dvd'en å hakke, måtte til slutt slå av. Da jeg tar ut dvd'en er den glo varm - er dette normalt??? (La dvd'en i xboxen og så ferdig resten av filmen - tok ut filmen av xboxen - den var ikke en gang lunken....) Jeg har flere ganger holdt handa bak pc'en ved utløpet for power-vifta - det er som en hårtørrer på full guffe (skikkelig varmt altså). Noen som har forslag? Må jeg ettermontere en vifte kanskje? Jeg har jo en slik ute/inne elektronisk termometer ved kjøkkenvinduet, kan jeg plassere føleren noe sted i pc'en for å måle temperatur? Hva er grensen for akseptabel temp? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Last ned speedfan fra www.downloads.com og se... tempen på cpu mener jeg bør være under 60c(det kan være skadelig når den kommer opp i 70c) ved full load og hk temp bør være under 45c helst 40c....[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå