Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei Hvis jeg tar opp et fag, eksempelvis sosialkunnskap: hvis jeg har hatt trekkeksamen og standpunktkarakter i dette, forsvinner begge to hvis jeg i stedet tar studieretningsfaget fysikk 2 som privatist, eller blir begge stående? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 I utgangspunktet blir begge stående. Hvis du ønsker å fjerne fag må du enten ikke legge ved kompetansebeviset (for privatistfaget) eller be skolen om å fjerne faget og skrive ut nytt vitnemål (for faget du har tatt på skolen). Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Takk for svar. Den biten med nytt vitnemål er forsåvidt grei nok, men tenker mer på hvordan det vil bli ført på det nye vitnemålet. Per i dag står det: 3SK-B standpunkt: 3, eksamen: 3 Hvis jeg bytter dette 5-timersfaget mot 3FY, vil det da stå: 3FY standpunkt: 5, 3SK-B eksamen: 3 , eller bare 3FY standpunkt: 5 ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Tar du vekk et fag blir hele faget borte. Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Tar du vekk et fag blir hele faget borte. Gjelder dette også etter Kunnskapsløftet; er det ikke der slik at eksamenskarakteren er en helt egen karakter som blir stående? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Eksamenskarakteren er fortsatt en fagkarakter. Er ikke noe spesielt ved eksamenskarakterer slik sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå