Gå til innhold

HDMI kabel til 2 år gammel laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den har ikke hdmi nei. Men den har vga utgang. bare å kjøpe en vga til hdmi kabel. Koster 50-100kr.

Denne kabelen har innebygget omformar frå analoge signaler i VGA-utgangen til digitale signaler i HDMI-inngangen altså?

Lenke til kommentar
Evt. har du muligens dvi på tv'en? Da finnes det en overgangskabel. :)

Det kan fungere, men det krever at DVI-inngangen er kompatibel med analoge signaler. Det finnes DVI-A og kombinasjonar, men er ikkje noko ein finn over alt. Har sett så lite DVI på TV-apparater, er stort sett ut frå skjermkort på PC det er eit tema.

Hjelper ingenting å kople VGA til DVI og DVI til HDMI. Er ingenting i kabelen som omformer signalet. DVI har støtte for analoge signaler gitt at det er riktig type, men i HDMI eksisterer ikkje sånt. Du får rett og slett ikkje analoge signaler inn i ein HDMI-inngang.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Alle HDMI kabler har samme kvalitet siden signalet er digitalt. dingz.no testet vel en del forskjellige kabler med priser fra 100kr-4000,- og dem er akkurat samme kvalitet på. eneste forskjellen er hvor mye kabelen tåler i seg selv, kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte ikke HDMi kabel, men to eldre kabler i stedet. En for å få signaler mellom PCen og TVen og en for å få lyd mellom PCen og TVen. Det å få pcen på TVen går helt fint, men er det noe feil med jack lyd kabelen min? Hver gang jeg kobler inn jacken så hører jeg en skummelyd når det ikke spilles av lyd. Litt slitsomt å måtte ta ut kabelen for hver gang jeg ikke spiller av en video, men gidder ikke å gjøre noe med det pga skal få meg HDMI om en måned uansett:)

Endret av Faktum1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...