Darth Invidia Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 JEG HATER.... det er egentlig det første som kommer i hodet mitt. jeg hater folk, ting, verden, faen jeg hater så jævlig mye. jeg har akkurat sittet å lest litt på forumet rundt, og funnet opptil flere personer jeg intenst hater av forskjellige grunder, jeg begynner å tro jeg har noen problemer. Jeg hater en spes norsk fotballspiller... hvorfor? fordi jeg bodde ved han før han ble kjent og han oppførte seg som en dritt, blandt annet mot meg. jeg ser han på tv og han virker som en bra kar, jeg har ikke troen på at det bare er medievinkling, som får meg igjenn til å tenke at jeg ikke har noen god grunn til å hate han... kanskje han forandret seg, kanskje jeg hadde feil intrykk. Jeg merker at jeg fokuserer veldig på "urettferdighet" og det jeg ser på som "idioti"... fotballspilleren jeg snakket om, han har jobbet for det han har fått, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har hatet han for det, men jeg har delevis klart å legge det fra meg, men bare delevis merker jeg. Jeg hater folk som skiller seg ut som har nettverk eller blir "akseptert".. jeg har mesteparten av livet følt at jeg ikke er "akseptert" av de rundt meg, og jeg må ærlig si jeg ikke helt skjønner hvorfor, i det virkelige livet er jeg for det meste blid og glad, jeg er en god lytter og jeg interesserer meg generellt for menneskene rundt meg. likevel har jeg et minimalt nettverk, og jeg merker de jeg ser på som venner bare forsvinner rundt meg uten at jeg vet hvorfor. jeg har venner som f.eks er typiske "emo" eller "goth", som skiller seg ut i klesveien, oppførsel og liknende, likevel har disse personene store nettverk, og blir akseptert av masse folk.. hva faen gjør jeg galt? jeg føler det er dypt urettferdig når jeg, som prøver å passe inn og bli akseptert ikke blir det, mens de som gir f. de blir uten problemer "tatt inn i varmen" Jeg hater mange folk som har suksess, ikke alle, men mange, de som har jobbet for det merker jeg at jeg har aksept for... men de som får fet jobb med penger og alt bare dettende ned i fanget, eller de som får det som i mine øyne er fete jobber, men som egentlig ikke bryr seg videre om selve jobben.. jeg HATER disse menneskene... hvorfor i helvete skal drittsekker få fete jobber uten videre? hvorfor skal idioter og drittsekker ha enkle liv uten problemer, fete jobber og dritbra lønn????? F¤¤N!!!!!! jeg tror nok mye av hatet ligger i at jeg har gått gjennom en del dritt i livet, og jeg føler det ikke gir seg, de tingene som har skjedd har vært ting jeg aldri kunne gjort noe med, det jeg vet om, jeg blir så jævlig drittlei... jeg ser folk på gata som er glade, og plutselig hater jeg mennesket, når jeg snakker om disse jeg hater, følelsen jeg får er at jeg blir varm, får "trykkende" vondt i hodet, og jeg har til tider "fantasert" om at disse menneskene dør.. atlså jeg tenker at de blir kjørt på av en buss eller at de blir skutt etc... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva jeg BØR gjøre, eller hva jeg kan gjøre.. det kommer nok over som mye sutring her og jeg beklager det, måtte bare få sagt det til "noen"... nå skal jeg bort fra pcen og leve som jeg alltid gjør, med å være utad blid, grei, snill og hyggelig.. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 min erfaring, når jeg ser mennesker som hater alt og alle, inkl meg selv til tider, er at den personen man hater mest egentlig er seg selv. unaturlig mye hat, sinne og frustrasjon er nok et resultat av indre konflikt. hat er ubrukelig. enten lar du det styre livet ditt, eller så gjør du noe med det. egoet ditt vil prøve å overbevise deg om å holde på hat og sinne, men det vil ikke gjøre tingene noe bedre... hat er avhengighetsskapende, og man kan si at det ligger til en viss grad latent i menneskets natur... men vi kan fremdeles overkomme det, og hvis man klarer det så får man en langt bedre hverdag. jeg treffer sjelden lykkelige mennesker som hater. det er bortkastet. Lenke til kommentar
Darth Invidia Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 jeg tror (eller forsvarer det med) at det kommer fra at jeg selv ikke har hatt det jeg føler som et enkelt liv, jeg har jobbet for alt og følt jeg ikke får noe igjenn for det. derfor føler jeg at det ikke er retterdig at de som IKKE har jobbet for det har det bra... I guess.. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vel, uansett hva som har ført deg dit er nå er irrelevant i forhold til hva du skal gjøre for å få det bedre med deg selv. For jeg antar at du egentlig vil slippe å være sint på alt og alle? Du bør ta et oppgjør med deg selv. Hver gang du nå føler at du blir skikkelig pissed på noen, stopp opp et sekund eller ti og tenk igjennom HVA som egentlig gjør deg så negativ. Grunn over følelsen du føler og lær deg å kjenn den. Når du kjenner den og skjønner den, har du det du trenger for å bekjempe den. Deretter, når du føler hat ovenfor noen andre eller noen ting, prøv å gi slipp på alt sinne, prøv å overgi deg til en tilstand der du gir blaffen. Bare slapp av og si: fakk-it; at han er sånn og det er sånn er ingen ting jeg kan gjøre noe med. Denne overgivelsen kan du prøve uansett om det er et minimalt irritasjonsmoment som når en bil kjører forbi huset ditt og bryter stillheten eller om du ser et drittsekk på gata som garantert er blottet for intelligens og empati, men som livet tydeligvis smiler til allikevel. Da skal du ikke gidde å bli sint, bare slacke, overgi deg og konse om deg selv, eller noe annet rundt deg. Du bør absolutt gjøre noe med hatet ditt. Folk som går rundt og er sinte utstråler negativ energi som alle rundt dem føler når de omgåes dem. Antagelig en av grunnene til at du ikke har all verdens omgangskrets. Gi slipp på hatet, og du skal se at det bedrer seg. Smil til verden og den smiler i all hovedsak tilbake. Spytt på verden og verden vil kaste opp på deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå